Základní škola Hudliceokres Beroun | Jungmannova 147

1. třída

Mgr. Lucie Šrámková – třídní učitelka

4.12.

DÚ není, ale čtěte.

M a Uvolňovací cviky mám u sebe.

V notýsku jedničky za báseň pro Mikuláše a z HV.

Mikuláš s andělem a čerty nás dnes navštívili spíše symbolicky, bylo nutné dodržet hygienická opatření, ale i tak to pro děti byl zážitek.

Hezký víkend

 

3.12.

Dobrý den,

píši krátké info k dnešnímu vyučování. První hodinu s dětmi pracovala paní vychovatelka Luláková. Sněhová a dopravní situace mi neumožnila dostat se do školy dříve, někteří z vás na tom byli podobně, snad jste všichni šťastně dojeli. TV byla v duchu stavění mini sněhuláků a vyšlapávání písmenek na zasněženém kluzišti. Chválím děti, dbaly instrukcí, s ohledem na oblečení se nikdo neválel, nekouloval… doporučuji dát dětem do skříňky teplé nepromokavé kalhoty, snažíme se v hodinách TV chodit ven.

DÚ písemný jsem nezadala, dnes pouze trénovat čtení.

Uvolňovací cviky mám u sebe.

Info pro nepřítomné:

ČJ Uvolňovací cviky str. 19, 20

 

2.12.

Dnes bez DÚ.

Info pro nepřítomné:

ČJ Začínáme číst a psát str. 58

MA str. 44

NS str. 29

 

1.12.

DÚ M str. 43/3

Doplnila jsem do notýsků mnoho jedniček (ČJ, AJ, NS, PČ), ale už začneme zavádět dvojky.

Info pro nepřítomné:

ČJ do str. 57

M str. 43

 

30.11.

DÚ Hrajeme si str. 20 – domino – doplnit počáteční písmeno předchozího slova/obrázku, vystřihnout, zahrát si můžete kdykoli.

Začínáme číst a psát a notýsky mám u sebe.

27.11.

DÚ zadán včera.

Stále procvičovat čtení, využít můžete texty v Začínáme číst a psát.

Oceňuji, že jste zodpovědní, děti jste dostatečně poučili i vybavili rouškami, děkuji.

Hezký víkend

 

26.11.

DÚ Začínáme číst a psát str. 53 růžový puntík – napsat pohled. Dnes jsme se tomuto tématu hodně věnovali, ale je to úkol náročnější, proto stačí vypracovat do pondělí 30.11.

Notýsky mám u sebe, zapíši známky.

 

25.11.

Je středa, dnes tedy bez DÚ.

Pokud je to možné, ať si děti nosí do školy vlastní počítadla, děkuji.

Sešity NS mám u sebe, zkontroluji.

Info od paní ředitelky k provozu školy příští týden zde na stránkách a v DM Software.

 

24.11.

DÚ M str. 39 barevné příklady po straně – počítání zpaměti, jen ústně. ČJ Začínáme číst a psát str. 50 do tabulky doplnit jména rodičů.

Některé děti nemají čísla 0-5, mazací tabulky, fixy… špatně se jim pak pracuje.

 

23.11.

DÚ Začínáme číst a psát str. 49 hnědý puntík – čtení

 

20.11.

DÚ není, ale číst je potřeba denně, stačí 10 min.

Notýsky mám u sebe, doplním známky.

Přeji klidný víkend

 

19.11.

DÚ Začínáme číst a psát str. 45 přečíst text dole, označit všechna písmena P.

MA mám u sebe ke kontrole.

Práce jde hezky, děti jsou dobře naladěné, jen některým se prý ráno nechce vstávat :-).

 

18.11.

Přeji hezký den,

dnes jsme se věnovali hlavně povídání a opakování školních pravidel i učiva. Při hodině NS jsme šli na krátkou procházku.

Dětem jsem rozdala fotky.

Uvolňovací cviky mám u sebe, zkontroluji.

DÚ dnes není. Užijte si sluníčko.

16.11.

Vážení rodiče,

paní ředitelka Vám mailem přes DM Software zaslala informace ke středečnímu otevření školy. Ranní družina nebude, vstup do školy bude žákům umožněn od 7 hodin. Děti půjdou ze šatny rovnou do naší třídy. Začátek vyučování je beze změn v 7:45, ve třídě nejpozději v 7:40. Nezapomeňte dát do aktovky všechny sešity, penál, mazací tabulku… Dejte prosím dětem sáček, dvě roušky na dopoledne a jednu až dvě další, kdo bude ve družině. Nošení roušek je pro všechny povinné po celou dobu vyučování i družiny. Děti by měly mít přiměřené oblečení do třídy i na ven, budeme často větrat a chodit na vycházky. Školní jídelna funguje. Odpolední družina by také měla být beze změn, v případě potřeby kontaktujte paní vychovatelku Pechovou. Snad jsem na nic nezapomněla. Pokud Vás ještě něco napadne, napište mi. Zítra je státní svátek, Teams nebude. K distanční a on-line výuce bych ještě ráda napsala pár slov. Za této situace jsem za možnost on-line výuky ráda, ale asi nemusím vysvětlovat, že to s běžnou výukou nemá mnoho společného. Pro děti i pro učitele je to náročné z hlediska společné komunikace, práce s technikou i plnění úkolů (je to také jedna z věcí, která se hodně řeší na různých webinářích a učitelských diskuzích). Samozřejmě i Vy rodiče prvňáků jste se dostali do složité situace a já Vám upřímně děkuji za spolupráci. Z mého pohledu se nám celkem dařilo mít na paměti, že máme společnou cestu i cíl. Věřte, že jsem dělala maximum, abych našla kompromis, abychom v učivu pokračovali podle plánu, abych Vám domácí práci s dětmi usnadnila, případně poradila, a také aby se dětem nepřetrhaly vazby se školou. Ocením reflexi i od Vás, aby nám to šlo zase o něco lépe, pokud by bylo potřeba znovu pracovat na dálku. Přeji hodně zdraví a velmi se na děti a na naší obvyklou práci ve třídě těším.

 

13.11.

Dobrý den,

posílám stav učiva, které by mělo být hotové, než se děti vrátí ve středu do školy.

ČJ: Uvolňovací cviky do str. 17, Začínáme číst a psát do str. 44 – čtení s porozuměním, doplňování do vět podle přečteného textu + kreslení

MA: do str. 37 – prosím dokončit, cv. 3 pouze ústně

NS: do str. 23

Děkuji za spolupráci a přeji hezký víkend

 

12.11.

Vážení rodiče,

od středy 18.11. by měla být povolena osobní přítomnost žáků 1. a 2. ročníku ve škole. Myslím, že nás všechny tato informace potěšila. Více se dočtete na stránkách MŠMT. Po pondělní poradě upřesním organizační záležitosti.

Dnes v Teams budeme procvičovat Čj, prosím připravit Začínáme číst a psát. Dále budeme pracovat v Aj.

 

6.11.

Vážení rodiče,

V reakci na prosbu budu posílat učivo na následující týden už během pátku. Pochopila jsem, že někteří z Vás využívají z různých důvodů právě víkend k přípravě harmonogramu učiva na týden. Neberte to tak, že máte hned zase začít pracovat. Určitě dopřejte sobě i dětem odpočinek od učení.

On-line výuka v MS Teams by příští týden měla proběhnou podle plánu. Jsem moc ráda za reakce na tento způsob výuky, není to ideální, ale je dobře, že to Vám i dětem pomáhá. Vždy označím učivo, které s dětmi probereme v on-line hodině. Kdo ví, že bude připojen, stránky vynechá. Samostatně vypracují pouze ti, kteří se nezúčastní. Děkuji. Dále musím upozornit, že není možné výuku nahrávat, není to v souladu s ochranou osobních údajů, nevěděla jsem, proto informuji až nyní.

PO ČJ Uvolňovací cviky str. 16 – pokyny a vzor vždy na téže straně, časově přibližně 10 min., Hrajeme si str. 28 – práce se slovy, která začínají stejnou hláskou, 1. část povídací, 2. část kreslení, odhaduji do 20 min., Začínáme číst a psát – dokončete prosím str. 35, kterou jsme nezvládli dodělat on-line, dále str. 39 celá + 40 pouze bubliny s textem nahoře – písmeno L (děti znají příběh o čápovi Láďovi, kterého zábly nohy, a tak si nechal ušít vysoké boty – tvar podobný písmenu L), přesné pokyny k práci dole na stránce v liště. Časově přibližně 25 min. Čtení už začne být náročnější, někomu jde snadno, někdo bude potřebovat více času na osvojení a upevnění. Trénujte, půjde to. Velmi pomáhá hra Na robota. Princip už jsem popisovala, říkáte slova po hláskách a děti mají za úkol poznat a říci celé slovo. Pracovali jsme se slovy o třech až pěti hláskách, teď už by děti měly zvládnou slova jako JEŽEK, KROCAN, VRABEC… Pokud ne, zkuste kratší a jednodušší (ZIMA, RÝMA, BOTA…). Díky tomu bude snadné číst slova po písmenkách (klidně několikrát) a následně říci celé slovo (slabiky ne, v tom se právě liší genetická metoda – pokud si vzpomínáte, vysvětlovala jsem první školní den). Je potřeba neustále různou formou procvičovat písmena (při Teams mohu případně poradit jak). Děti čtou vždy nahlas. Určitě jste si všimli, že některá slova prostě poznají, to je v pořádku.

ÚT ČJ Uvolňovací cviky str. 15, činnost 5 – 10 min, možno obrázek vybarvit, Hrajeme si str. 29 – spojování, max. 5 min. V tomto sešitu mohou děti také vybarvovat. MA str. 35/cv. 1 – 4 v praxi zákonitost, kdy změna pořadí sčítanců v příkladu nezmění součet. Časový odhad 20 min. Teams: ČJ – v Hrajeme si uděláme str. 26, v Začínáme číst a psát dokončíme str. 40.

STŘ ČJ Začínáme číst a psát str. 41 písmeno K dle pokynů v dolní liště, ale pouze úvodní povídání, vybarvování a psaní, zbytek zvládneme on-line. S písmenem se děti seznámily u příběhu s kachnou Kateřinou, která chtěla lyžovat. Časově do 15 min. MA str. 35/cv. 5 a str. 36/cv. 5 slovní úlohy – Vy čtete text, děti Vás případně doplňují “čtením” obrázků, dle odpovědi položte dětem otázku. Do řádku napsat příklad a výsledek doplnit do odpovědi. Dále str. 36/cv. 1 dle zadání. Práci odhaduji na 15 min. NS str. 22-23 nová kapitola V obci – tematickou vycházku po Hudlicích jsme zvládli, ale můžete si udělat další. Nechte děti důkladně prohlédnou obrázek, mohou nějakou figurkou pohybovat po stránkách a “procházet se”. Časově asi 10 min., jde jen o seznámení s kapitolou. Teams: ČJ Začínáme číst a psát dočteme str. 41 a část str. 42. AJ – zopakujeme probrané učivo, budeme pracovat na dokončení lekce 2.

ČT ČJ Začínáme číst a psát str. 42 dokončit dle instrukcí dole. Činnost přibližně 20 – 30 min. Prosím tuto stranu zaslat ke kontrole. MA dokončit str. 36. Ve cv. 4 doporučuji využít manipulaci s předměty. Časový odhad 10 – 15 min. Tuto stranu prosím poslat ke kontrole. Teams: AJ učivo upřesním.

PÁ ČJ Uvolňovací cviky str. 17. Časový odhad 10 min. Prosím poslat ke kontrole. Začínáme číst a psát str. 43 dle instrukcí v dolní liště. Dětem známé písmeno V (líný špaček Véna ležel pod stromem s otevřeným zobákem -V- a čekal, až mu do zobáku spadnou třešně). Přibližně 20 min. MA str. 37/cv. 1 vybarvování podle zadání, činnost do 20 min. NS str. 22-23 – pokyny dole na stránce. Doplňuji, že Petr bydlí ve žlutém domě se zelenou střechou a vraty (vedle prodejny Sport). Činnost odhaduji na 20 min.

HV pro zájemce v DM Software pracovní list s písní. Na obrázku sv. Martin na bílém koni. Budeme si o něm povídat i v rámci ČJ. Píseň dětem pustím z CD k učebnici, na internetu jsem její záznam nenašla. Můžete dětem ukázat, co je houslový klíč, že je píseň ve 2/4 taktu, že se tóny zapisují pomocí not (zde noty čtvrťové a osminové). Pokud se děti nevěnují hudbě, bude to pro ně zatím abstraktní, ale postupem času si osvojíme i hudební nauku.
Dále bude v DM Software k tisku obrázek na vybarvení, ve kterém jsou ukryta písmena.
V PČ bychom se tento měsíc věnovali stavbám z kostek a geometrických tvarů (v rámci mezipředmětových vztahů – v návaznosti na matematiku) a práci se stavebnicemi – montáž a demontáž. Nechám na Vás volné tvoření.
K TV vložím do výukových zdrojů dvě pozice z jógy, které souvisí s NS (strom) a s matematikou (trojúhelník) :-).

DM Software doplním v pondělí. Úterní schůzka v Teams bude také přidána v pondělí.

Prosím o zasílání uvedených stránek ke kontrole. Většinou posíláte mailem, můžete využít i aplikaci WhatsApp.

Zdravím děti a přeji hezký víkend.

5.11.

Dobré ráno,

do výukových zdrojů v DM Software jsem pro zájemce vložila pracovní listy k NS.

 

4.11.

Vážení rodiče,

z provozních důvodů ruším do konce tohoto týdne on-line výuku v Teams, omlouvám se a děkuji za pochopení. Prosím pracujte dále dle harmonogramu z 1.11. AJ bude nahrazena během další on-line výuky.

2.11.

Přeji hezký den,

na žádost píši postup pro přihlášení na on-line výuku v Teams.

Pokud máte aplikaci Teams, stačí otevřít, rozkliknout kalendář a tam uvidíte naplánovanou schůzku (v našem případě je to zítra v 16hod.), v daném termínu na schůzku v kalendáři kliknete, nabídne vám to připojit se ke schůzce, znovu kliknete a měli bychom být ve spojení.

Pokud nemáte aplikaci, přihlašujete se zde (údaje všem poslány přes DM Software)

https://www.office.com/?omkt=cs-cz

V nabídce pak zvolíte Teams a další postup už by měl byt stejný, jako při používání aplikace.

Když naplánuji schůzku, mělo by se vám zobrazit v aplikaci nebo po přihlášení do Office upozornění, že máte něco nepřečteno (v kroužku číslo podle počtu nepřečtených oznámení).

Zároveň informuji, že od tohoto týdne budeme mít Teams vždy v úterý, ve středu a ve čtvrtek od 16:00 do 16:45. Kdo se nebude moci připojit, nemusí se z on-line výuky omlouvat, ale sledujte info zde na stránkách a v DM Software. Děkuji.

Prosím o zaslání práce ke kontrole, kdo tak ještě neučinil (jedná se o učivo z týdne před prázdninami). Děkuji. Snad jsem odpověděla všem, kteří poslali, pokud ne, prosím ozvěte se.

 

1.11.

Vážení rodiče, milé děti,

doufám, že jste si užili prázdniny. Jak zřejmě víte, od pondělí 2.11. pokračujeme v dálkovém vzdělávání. Posílám učivo na následující týden. Teams bude určitě v úterý a ve čtvrtek 16:00 – 16:45, budeme se věnovat především ČJ a AJ.

PO – ČJ – Uvolňovací cviky str. 12, pokyn dole na stránce, vzor v pravém horním rohu, vlny vedou jedním tahem z levé strany, před psaním prosím srovnat sezení a procvičit ruce. Činnost na 5 min. Dále doporučuji zopakovat jednotlivá písmena, další práce pak půjde lépe. Začínáme číst a psát str. 32 a 33 – čtení a psaní s “J”. Děti už písmeno znají, můžete říci, že jsme si ve škole četli příběh o Jirkovi a Jarce a jejich pyšném drakovi (J jako ocas draka). Pokyny k práci najdete vždy dole na stránce. Časový odhad dle zdatnosti čtenářů 30 – 45 min. TV – DOBROVOLNÉ – v listopadu mimo jiné zaměřeno na skoky. Můžete s dětmi zkusit skok přes překážku snožmo i střídat odrazové nohy, skok z místa do dálky, skok do dálky s rozběhem bez přešlapu, dále na zlepšení odrazové síly i koordinace poskoky na P/L noze. Děti určitě ocení i skok libovolnou technikou do hromady listí :-). Počasí snad ještě bude příznivé. Zde pro zájemce ještě námět na tvoření (PČ).

http://www.magazin-lohas.cz/blog/298/DIY-ze-stareho-nove-Deti-lepi-obrazky-z-listu/#.X57b0i-PWhA

ÚT – ČJ Uvolňovací cviky str. 13 – pokyny i vzor na téže straně. Práce na 10 min včetně říkanky na uvolnění ruky. Hrajeme si str. 27 – vybarvování, “A” může být ve slově kdekoli (str. 26 uděláme společně při Teams). Odhaduji činnost na 10 min. (Začínáme číst a psát str. 34 a 35 doufám zvládneme při Teams, seznámíme s “N” a ráda bych slyšela děti číst). MA – opakování čísel (např. řazení, kimovka, myslím si číslo mezi 3 a 5…) a porovnávání (více, méně, rovno, klidně využijte nějaké předměty), dále str. 33 – geometrické tvary, pokyny dole na stránce, pokud máte nějakou stavebnici s tvary, není nutné je stříhat. Pro zájemce vložím do DM Software (výuka – výukové zdroje) pracovní list, kde tvary jsou, můžete vytisknout a vystříhnout. Časový odhad 30 min.

ST – ČJ Uvolňovací cviky str. 14, pracovní postup stejný, jako při předchozích stranách. Časově přibližně 5 min.  Začínáme číst a psát str. 36. Děti opět znají, vyvozeno na příběhu se syslem a hady v cirkusu. Činnost odhaduji na 15 min. MA str. 32 – začínáme sčítat. Používáme znaménko +, doporučuji nechat děti několikrát napsat např. na mazací tabulky. V úvodním obrázku nahoře sčítání kostek, zapisujete příklady do řádku. Děti mohou mít po ruce své kostky. Cv. 1 zapisování znamének. Cv. 2 dle pokynu v zadání, můžete vymyslet a ukazovat vlastní příklady.  Cv. 3 dle pokynů v zadání, pro lepší orientaci dodržovat barvy podle čísel. Časový odhad 15 min. NS str. 19 – části rostlin, pokyny dole v liště. Činnost odhaduji na 20 min. Tuto stranu prosím zaslat mailem ke kontrole. Děkuji. Pro zájemce k vytisknutí v DM Software pracovní list.

ČT – ČJ Začínáme číst a psát str. 37 – čtení a opis vět (před psaním uvolnit ručičky). Děti dbají na dodržování mezer mezi slovy a na konci věty píší tečku. Práce přibližně na 30 min.  MA str. 34 cv. 1,2 dle pokynů v zadání. Činnost přibližně na 10 min. HV – DOBROVOLNÉ – v DM Software pracovní list s říkankou, kterou děti mohou zhudebnit (zazpívat). Dále posílám ukázku hry na cimbál – představili bychom si, jako méně známý, v dřívějších dobách používaný hudební nástroj. Pokud mají děti doma xylofon, je to podobné.

PÁ – ČJ Začínáme číst a psát str. 38 dle pokynů dole na stránce. Časově do 30 min. MA str. 34 cv. 3. První část cvičení zápis příkladů do bílých rámečků podle tvarů (nápověda trojúhelníky 4+0). Druhá část cvicení je klasické řešení příkladů (děti mohou, ale nemusí manipulovat s předměty). Činnost dle zdatnosti počtářů asi na 10 min. Tuto stranu prosím poslat mailem ke kontrole. NS str. 20 – 21, pokyny dole v liště (na str. 21 nemusíte psát, stačí ústně). Tuto práci berte prosím jako projekt, v ideálním případě dětem ukažte na praktických příkladech. Mnohem lépe pochopí a zapamatují si, když budou mít spojené s činností (a chutí :-)).  Jde o proces poznávání, pochopení souvislostí. Nemusíte splnit v pátek. Časový odhad 30 min.

Přeji hodně zdraví a chuti do další práce.

 

26.10.

Přeji hezké pondělní ráno všem,

děkuji za úkoly, které posíláte. Na maily odpovím, ale nedá mi to a píši i sem. Odvádíte opravdu dobrou práci, máte můj obdiv. Cením si vašich reakcí na Teams i komentářů k práci dětí. Vím, jak je celá tato situace obtížná, proto připomínám, pište, když budou potíže.

Zdravím děti. Užijte si volno a opatrujte se.

 

23.10.

Vážení rodiče a milé děti,

jsem ráda za včerejší setkání. Pro nepřítomné stručné info, aby nikdo nebyl ochuzen. V ČJ začínáme číst a psát jsme na straně 6 a 7 vybarvili všechna písmena, která už známe. Dětem jsem četla příběh o tygrovi Tondovi a telefonu na vyvození písmene T a o koze Melindě, která stavěla dům, ale střechu měla obráceně  – písmeno M. Můžete s dětmi vymyslet příběhy vlastní. V matematice jsem opakovali čísla pomocí kartiček (které číslo je největší, které je mezi čísly…), hráli Kimovu hru na procvičení čísel a paměti a s kaštany porovnávali a rozdělovali. V AJ jsme si procvičili slovní zásobu 2. lekce (str. 12,13 a 15 – děti mohou mít zavřené oči a po hmatu poznávat předměty, poté řeknou jejich název v angličtině), poslechli jsme si dvě písně, z nichž jedna se vztahovala ke str. 16 a učivu o číslech 1 – 10.

Posílám odkaz, který snad učivo usnadní

Do výukových zdrojů jsem pro zájemce přidala pracovní list (pokud nemáte v tabletech a PC aplikaci na malování, bude potřeba vytisknout, ale je to opravdu jen dobrovolný úkol na deštivé dny) a dvě lidové písně.

Všechny vás ale prosím o prostudování informačního letáku MŠMT k podzimním prázninám a současné situaci. Najdete tamtéž pod názvem Info Covid 19. Děkuji.

Dále prosím o zaslání stránek ke kontrole – ČJ Začínáme číst a psát str. 27 a 29, MA str. 30 – 31, NS str. 16. Využijte mail v DM Software, v případě potíží mi pošlete na soukromý mail luciesramkova@outlook.cz. Děkuji.

Na prázdniny samozřejmě žádné úkoly nebudou, ale procvičujte  průběžně čtení, psaní i čísla, porovnávání  atd. Stačí chvilička hravou formou.

Užijte si prázdniny a opatrujte se!

 

21.10.

Vážení rodiče,

s ohledem na vývoj epidemické situace a nová opatření ruším páteční vybírání sešitů. Koncem týdne napíši seznam stránek ke kontrole, a prosím vás o jejich foto/sken zaslané jako přílohu mailu přes DM Software. Děkuji za pochopení a spolupráci.

Těším se zítra na Teams s dětmi.

Hezké odpoledne

 

20.10.

Přeji pěkné úterý,

posílám slíbené odkazy pro zájemce. Podle plánu bychom měli v PČ tvořit z přírodnin a v TV zdokonalovat koordinaci těla. HV vložím ve čtvrtek.

https://www.youtube.com/watch?v=jEuGJ0PNhSs

Můžete si najít i další díly cvičení.

 

https://www.maminka.cz/clanek/podzimni-tvoreni-s-detmi-bramborovy-jezek-s-sipky

https://primanapady.cz/clanek-1392-dynacci-aneb-jak-se-dela-rozverna-podzimni-dekorace-pro-deti

http://www.jaksiudelat.cz/kastanove-dekorace/

http://diblik-zivotnistyl.cz/tvoreni-ze-sipku-na-podzim/

 

19.10.

Zdravím,

do DM Software jsem pro zájemce vložila obrázky k NS. Najdete v sekci Výuka – Výukové zdroje pod názvem Rostliny.

Děkuji za dnešní on-line setkání. Shrnutí pro nepřítomné – informace nadále píši sem na stránky třídy, komunikujeme přes DM Software. Ve čtvrtek 22.10. 16.00 – 16.45 on-line výuka s dětmi. Dodávám, že v případě neúčasti na on-line výuce zatím není nutné se omlouvat, především plňte práci dle pokynů na webu. Sešity se budou odevzdávat v pátek před budovou školy, čas upřesním, individuální odevzdání po dohodě. V týdnu ještě vložím odkazy a náměty na tvoření, pohybové aktivity a zpěv, jejich plnění bude dobrovolné!

Přeji hezký podvečer

 

18.10.

Zdravím dnes ještě jednou,

v tuto chvíli snad máte všichni v mailu potřebné údaje pro Teams.

Dále rovnou píši učivo na příští týden. Rozepíši po dnech, ale berte to orientačně, pouze jako doporučení, práci si přizpůsobte. Nedržím se přesně školního rozvrhu, zaměřila jsem se na to, aby práce každý den zabrala přibližně stejně času a byla zhruba stejně náročná.

PO: ČJ Začínáme číst a psát str. 27 – Vyvození hlásky a písmene M. Povídání o obrázku (To je Martina. Martina má…, dostala…). Děti vybarví červeně M v nadpisu a pod obrázkem. Před samotným psaním prosím zkontrolovat správné sezení, uvolnit ručičku (viz říkanky z minulého týdne). Nácvik psaní písmene M dle šipky, pak shora šikmo doprostřed a šikmo vpravo nahoru a rovně dolů. Nejpovedenější písmeno v řádku obtáhnout zeleně. Nejméně povedené červeně podtrhnout (neobtahovat!) a napsat lépe do rámečku na konci řádku. Následuje čtení vět a psaní vět podle přečteného vzoru na černou linku. Odhaduji 20 min. Hrajeme si str. 24 – 25 pokyny v zadání u cvičení (otázky 1 – 10 výběrově), časový rozsah max. 15 min. NS str. 17 instrukce dole v liště. Do DM Software vložím naučné obrázky k tématu. Časový rozsah asi 15 min.

ÚT: ČJ Začínáme číst a psát str. 28 instrukce dole na stránce. Při psaní nezapomenout na konci vět tečku. O sobě stačí napsat dvě věty, psát na černé linky. Děti si mohou obrázky vybarvit. Časově přibližně 20 min. MA str. 28 – rozklad čísel – doporučuji využít předměty, se kterými se dá manipulovat, děti si tak lépe představí. Na úvod povídání o obrázku – kolik kdo má jablíček, kolik z nich je červených, kolik jich Bobík snědl apod. Dále vpravo vedle obrázku ukázán princip rozkladu. Pak bych se věnovala cv. 2 – celkový počet předmětů v rámečku zapsán nahoře, rozložit podle zakreslení vpravo a vlevo. Poté cv. 1 – v rámečku nahoře uprostřed číslo 5, které odpovídá počtu bonbonů v řadě, rozklad libovolný, děti vloží prst kamkoli v řadě, pozorují a zapisují. Časový rozsah odhadem 15 min. NS str. 18 pokyny dole na stránce. Časový rozsah přibližně 15 min.

ST: ČJ Začínáme číst a psát str. 29 vyvození hlásky a písmene T. Postup stejný, jako u písmene M – povídání o obrázku, vybarvení písmen, nácvik psaní písmene a označení povedeného/nepovedeného. Na konci stránky už opravdové čtení :-). Mrzí mě, že to neuslyším. Než začnete číst, můžete zkusit hru na robota. Říkáte jednoduchá slova jako např. pes po hláskách – P – E – S (jste robot, který neumí mluvit jako my) a děti se snaží porozumět a skládají hlásky do slov. Někdy to trochu drhne a děti si spíše vymýšlí slova podle jedné hlásky, kterou slyší, chce to trochu trpělivosti :-). Až to půjde, jděte na čtení. Děti čtou nahlas také po písmenkách např. T – O – M, následně spojí do celého slova TOM. Jednu větu napsat dle pokynu dole na stránce (procvičí se paměť). Časově přibližně 25 min. MA str. 29 – cv. 1 děti rozdělí řadu pomocí pastelky a říkají např. 5 rozložíme na 3 a 2… cv. 3 pod “vidličky“ vlevo počet barevných puntíků, vpravo počet bílých, cv. 2 a 4 myslím srozumitelné. Odhaduji 20 min.

ČT: ČJ Začínáme číst a psát str. 30 čtení a psaní vět se slovy máma, táta, Tom, má. Pokyny dole na stránce. Ve cvičení uprostřed stránky (označeno hnědě) nepsat názvy věcí, ještě neumíme všechna potřebná písmena. Časový rozsah asi 20 min. MA str. 30 geometrické útvary – úvodem, kde kolem sebe můžeme najít trojúhelníky, cv. 1, 3, 4 snad bez obtíží, pozor ve cv. 2 vyznačit, kde mohou být další malé trojúhelníky. Ve třídě máme jako pomůcku plastové tvary, pokud máte něco podobného, využijte. Přibližně 20 min. Teams 16.00 – 17.00 – zaměříme se na AJ, ale projdeme si i další předměty.

PÁ: ČJ Začínáme číst a psát str. 31 pracovat dle instrukcí dole v liště. Stránka zabere odhaduji 25 min. MA str. 31 souhrnné opakování probraného učiva. Ve škole bychom psali na známku. Vysvětlete prosím dětem jednotlivá zadání, ale zkuste je nechat pracovat samostatně. Časový odhad 20 min.

Budu potřebovat sešity zkontrolovat, prosím vás tedy o jejich doručení v pátek do školy. U hlavního vchodu bude bedna s otvorem, do které sešity vložíte. Čas upřesním. Děkuji za pochopení i za spolupráci.

 

 

Vážení rodiče,

prostředí Teams by mělo být připraveno na naši on-line výuku. Tým má název Prvňáci. Přihlašovací údaje pošlu každému mailem přes  DM Software. Zaregistrovat se pak můžete zde

http://Office365

První on-line schůzku jsem naplánovala na zítřek, tedy pondělí 19.10. 16.00 – 16.30 a je především pro vás rodiče. Probereme, co je potřeba. S dětmi se ráda pozdravím a vysvětlím, jak budeme dále pracovat. Děkuji.

Nadále budu vkládat informace sem, pro případ, že se někdo nebude moci zúčastnit plánovaných on-line setkání.

Přeji hezkou neděli

 

16.10.

Hezký den všem,

dnes nic přidávat nebudu. Doufám, že učení jde dobře a dětičky pilně pracují. V následujících dnech pošlu přihlášení do Teams + informace k on-line výuce.

Přeji klidný víkend

 

15.10.

Dobré ráno,

posílám pro zájemce odkaz na procvičování.

https://skolakov.eu/

Mohu také doporučit sledování pořadu UčíTelka.

Do DM Software vložím relaxační příběh na rozvoj představivosti a pozornosti, můžete vyzkoušet. Najdete v sekci výukové zdroje. Občas bývaly potíže se zobrazením na telefonu…

 

14.10.

Vážení rodiče a milé děti,

hlásím se s učivem, které jistě zvládnete do konce tohoto týdne.

ČJ Hrajeme si str. 18 – sluchové vnímání. Děti řeknou slovo na obrázku a jeho počáteční hlásku – pes – P, nůžky – N. Můžete trénovat orientaci na stránce, co je v řádku, ve sloupečku, vpravo… Práce na 10 min.

Než děti začnou psát, děláme si přípravu na správné sezení a uvolnění ruky pomocí říkanek:

Kdo chce hezky psát, pozor musí dát.Nohy zapři do podlahy, ať máš rovné, čisté tahy. Pravá, levá – z rukou stříka, schová se tam pampeliška. Sešit mírně nakloníme a rovně se posadíme. Rovná záda, hlavu výš a teď hezky správně piš.

Dešťové kapičky dostaly nožičky. Běhaly po plechu, dělaly neplechu.

ČJ Začínáme číst a psát str. 24 – 26 – vyvození samohlásek. Něco už děti zvládly s paní vychovatelkou, ale raději vysvětlím celé. Jinak pokyny najdete vždy dole na stránce. Děti všechna tato písmena již umí psát. Na kartičkách nahoře na str. 24 mají být vždy dlouhé varianty samohlásek – pozor U – Ú pouze na začátku slova – Ů uvnitř nebo konec slova, E – É – Ě. Dále na stránkách pouze pojmenovávání,  spojování a dokreslování (používat pastelky). Odhaduji 15 min./stránka. Doporučuji práci rozložit do několika dnů.

MA porovnávání str. 26, 27. Znaménka VÍCE – otevřená strana zobáčku, MÉNĚ – špička zobáčku, STEJNĚ/ROVNO. Vysvětleno na předchozí straně, dětem to šlo dobře. Cvičení na str. 26 snad nebudou dělat potíže. Cv. 2 stačí ústně (5 > 4 – pět je více než čtyři). Některá cvičení už možná děti dělaly s paní vychovatelkou. Cv. 4 např. konve – 2 > 1 – klidně barevně. Cv. 5 doplnit libovolně, ale správně. Můžete využít různé předměty (knoflíky, kostičky, pastelky…) pro manipulační činnost, děti si pak hodnoty lépe představí. Str. 27 cv. 1 – zrakové vnímání, zápis čísel a hodnot (teček). Cv. 2 ústně např. jeden hlemýžď je stejně, jako jedna ryba. Časový odhad 30 min/stránka, doporučuji jednu stranu denně.

NS Kapitola o stromech – máme za sebou úvodní rozhovor, dvě tematické vycházky a v sešitech hotové str. 14, 15. Doporučuji společně prohlédnout a popovídat, at’ víte, co už děti znají. Na vás bude str. 16. Vysvětlení jednotlivých úkolů je dole na stránce. Vycházku samozřejmě podnikat nemusíte, ale pokus se šiškou by děti jistě ocenily :-). Stránka zabere přibližně 15 min.

Ještě upřesním, jak budu všechny sešity kontrolovat. Zatím Vás žádám o zodpovědné plnění.

Prosím děti, aby Vám ukázaly, jak některé věci děláme ve škole a usnadnily Vám tak roli učitelů. Pokud to jen trochu půjde, udělejte si režim dne a věnujte se učení pravidelně a ve stejném čase. Mějte prosím na paměti, že děti se vydrží věnovat jedné činnosti zhruba 10 minut, pak jejich pozornost upadá, jsou unavené a práce nepůjde dobře. V praxi to znamená, že po psaní do sešitu je potřeba si od toho na chvilku odpočinout – např. 2 psací cvičení v MA a následně trocha pohybu – 3x tleskni, udělej 2 dřepy, 5x mrkni… nebo můžete ťukat prstem do stolu a děti na prstech/kartičkách ukazují správný počet (tím se rozvíjí i sluchové vnímání). Stačí chvilička uvolnění a můžete psát, počítat dál. Připomínám, že v místnosti by měl být čerstvý vzduch, vhodné světlo a co nejméně rušivých podnětů.

Jdu se věnovat prostředí Teams, abychom se příští týden mohli i vidět.

Vím, že toho je na Vás na všechny hodně, ale děti jsou na učení od Vás i ze školky dobře připravené a motivované. Moc na ně myslím a těším se, až se zase sejdeme ve třídě. Hlavně v klidu, pokud bude potřeba, pište do DM Software.

Přeji příjemný, i když deštivý den

 

13.10.

Vážení rodiče,

nastává situace, kdy je opět nutné přistoupit na distanční formu vzdělávání. Není to jednoduché, ale věřím, že to v klidu zvládneme. Bohužel dnes nejsem ve škole, nemohu tedy celou situaci dětem vysvětlit a připravit je na to, že budeme pracovat na dálku a s vaší pomocí. Pro děti to může být velmi náročné, sotva nastoupily do první třídy a sžily se s chodem školy, mají před sebou další změnu. Buďte prosím trpěliví a chápaví.

Děti si dnes ze školy odnesou všechny  pracovní sešity (MA, NS/PRV a ČJ – Začínáme číst a psát, Uvolňovací cviky a Hrajeme si). Budeme v nich dále pracovat. Pokud zjistíte, že nějaký sešit chybí, zítra ráno bude možné ve škole vyzvednout.

Během zítřka sem vložím podrobné pokyny, jak pracovat do konce tohoto týdne. Nedočkavci mohou dle libosti číst a psát písmena a čísla 0 – 5. V případě potřeby individuální komunikace přes DM Software. Tento týden ještě nebude on-line výuka přes Teams, musím vám nejprve poslat přístupová hesla a zajistit technicky.

Sledujte naše stránky a kontrolujte DM Software. Děkuji.

Držím palce, at’ vše jde hladce a přeji pevné zdraví.

 

12.10.

Tento týden nebudu ze zdravotních důvodů přítomna ve škole. Zastoupí mě paní vychovatelky, se kterými jsem konzultovala učivo tohoto týdne. V případě potřeby mi pište do DM Software. Děkuji.

 

9.10.

DÚ není.

Dnes někteří jedničky z MA – porovnávání a ČJ – doplňování písmen.

ČJ Začínáme číst a psát mám u sebe.

Pro nepřítomné:

ČJ Hrajeme si str. 21,22

MA str. 25

NS str. 14

Hezký víkend.

 

8.10.

DÚ MA 25/2 – porovnávání

Pro nepřítomné:

ČJ Začínáme číst a psát do str. 23

MA do str. 24

 

7.10.

DÚ dnes není.

V Našem světě (PRV) si povídáme o stromech. Jednu vycházku k tématu už jsme zvládli, na druhou bych ráda v pátek, když bude vhodné počasí. Zaměříme se na sběr listů. Děti mohou nosit listy stromů i ze zahrady, z procházky v lese apod.

Z technických důvodů se do konce tohoto týdne nebudou vydávat školní svačiny. Děti si musí přinést z domova své svačiny. Děkujeme za pochopení.

 

6.10.

DÚ MA str. 23 – psaní čísla 0

Prosím DÚ podepisovat.

Perem zatím nepíšeme, nejprve je potřeba dostatečně uvolnit  ruku.

 

5.10.

DÚ ČJ Začínáme číst a psát str. 21 fialová značka – nácvik psaní písmene E. Děti umí říkanky na správné sezení při psaní a uvolnění ruky, píší obyčejnou tužkou. Zelenou pastelkou pak obtáhnou nejpovedenější písmeno v každém řádku a červeně podtrhnout nejméně povedené, které pak zkusí napsat znovu lépe do rámečku na konci řádku.

Někteří dnes jedničky z AJ. Dvojky začneme dávat od čtvrtletí, zatím pouze jedničky nebo nic. Vždy sem napíšu, za co bylo možné dostat jedničku, at’ víte, jestli je potřeba něco trénovat, když v notýsku nic není.

Prosím do konce týdne uhradit platby za fotky a za pomůcky. Pokud platíte na účet, vzkažte po dětech, at’ to z vás navymáhám znovu. Děkuji.

 

2.10.

DÚ není. Můžete trénovat psaní číslic, na úpravě je potřeba ještě trochu zapracovat.

Mám u sebe MA, PRV/NS a notýsky na doplnění známek z tohoto týdne.

Přeji klidný víkend

 

1.10.

DÚ ČJ písmeno A – v sešitě ve cvičení doplnit pozici písmen pod obrázky

 

30.9.

DÚ není.

MA mám u sebe.

 

29.9.

DÚ MA 18/3

 

25.9.

DÚ není.

MA a NS/PRV mám u sebe ke kontrole.

Mám u sebe i některé notýsky, zapisovala jsem převzetí a vrácení peněz, ale některým jsem už neměla z čeho vracet drobné. Vrátím v úterý po rozměnění. Děkuji za pochopení.

Info pro nepřítomné:

ČJ Hrajeme si do str. 17, Začínáme číst a psát do str. 15

MA do str. 17

NS do str. 11

Hezký víkend

 

24.9.

DÚ zadán včera na zítřejší PRV/NS

Připomínám zájemcům zítřejší focení jednotlivci – sada 300,-

Vybíráme na žáka 200,- na výtvarné potřeby, 42,-  na čtvrtky a 52,- na sešity. Celkem 294,-

 

23.9.

DÚ na zítřek není, ale zadala jsem DÚ na pátek – PRV/NS str. 10 autoportrét podle zrcadla

Děti mají v notýsku papír, prosím vyplnit a odevzdat.

Dnes jedničky z ČJ.

Info pro nepřítomné:

ČJ Začínáme číst a psát str. 14, 15

MA do str. 15

PRV/NS do str. 10

 

 

22.9.

DÚ Hrajeme si str. 14 – dokončit

MA a notýsky mám u sebe.

Vzhledem k aktuální situaci neproběhne koncem září hromadná schůzka, ani ukázková hodina. Vypisuji dva termíny konzultací, kdo by potřeboval osobní schůzku. Vstup do budovy školy bude umožněn mimořádně a pouze za dodržení hygienických nařízení. Děkuji.

Středa 30.9. 13:30 – 15:00

Pondělí 5.9. 14:00 – 16:00

Konzultace je možná i po e-mailu. Můžete využít DM Software, kontroluji již každý pracovní den.

Info pro nepřítomné:

ČJ Uvolňovací cviky str. 11, Začínáme číst a psát str. 13

MA do str. 14

 

21.9.

DÚ procvičovat písmena a čísla.

Nejpozději do konce týdne odevzdat zdravotní posudky, kdo tak ještě neučinil (termín odevzdání byl 14.9.).

Částka, která se bude vybírat na sešity a pomůcky bude stanovena tento týden – reaguji na dotaz.

Info pro nepřítomné:

ČJ Uvolňovací cviky str. 8,10, Začínáme číst a psát do str. 13, Hrajeme si do str. 13

AJ do str. 9

MA do str. 14

NS do str. 9

 

18.9.

DÚ není. Individuálně procvičovat písmena P, V, L, K + J, S ze dneška a čísla 1 – 5.

MA mám u sebe na opravení.

V pátek 25.9. možnost focení jednotlivců, sada 300,-. Zájemci se v pondělí nahlásí.

Hezký víkend.

 

17.9.

DÚ dnes není, můžete procvičovat písmena P,V,L,K (kromě psaní mohou děti hledat písmena v textu, modelovat, výborné je nechat je psát třeba do písku, mouky, čočky… můžete psát vy dětem na záda…). Dnes z písmenek jedničky a další 1 za žabičku – práce s papírem (ohýbání, lepení, barvení, zdobení).

Naše škola je zapojena do projektu Ovoce do škol (firma Bovys). Každý týden pro žáky zdarma zaváží nějaký druh ovoce nebo zeleniny. Je možnost odebírat i mléčné výrobky. Prosím promyslete a vzkažte po dětech, jestli máte zájem. Někteří už nahlásili, děkuji. Jako dárek dostali prvňáci jmenovky na sešity. Každý má vlastní druh ovoce/zeleniny.

Pro nepřítomné:

MA do str. 13

V ČJ pracujeme na pracovní listy, dám dětem po návratu do školy.

 

16.9.

DÚ dnes není.

Notýsky a uvolňovací cviky mám u sebe.

Dnes vzdělávací program se záchrannou službou. Věřím, že si děti užily a poučily se.

 

15.9.

DÚ: Hrajeme si… str. 11 dokreslování

Uvolňovací cviky mám u sebe, nehledejte.

Pochvala za kartičky s čísly. Kdo nemá, nevadí, vyrobíme.

Info pro nepřítomné:

ČJ Uvolňovací cviky str. 8

MA do str. 11

 

14.9.

DÚ ČJ Začínáme číst a psát str. 11 fialové cvičení na dokreslování.

Pro nepřítomné:

ČJ Začínáme číst a psát str. 10 modré cvičení – obtahování tvarů písmen V, L, K A str. 11

Uvolňovací cviky str. 6

 

11.9.

DÚ dnes není. Začínáme číst a psát a Hrajeme si mám u sebe, nehledejte. Do dneška měly být odevzdány vyplněné papíry a údaje v notýsku, někteří ještě nemají, prosím v pondělí.

Info pro nepřítomné:

ČJ Uvolňovací cviky str. 7, Začínáme číst a psát do str. 9, Hrajeme si do str. 9

NS do str. 8

MA do str. 10

Přeji hezký víkend.

10.9.

Během mé včerejší nepřítomnosti pracovala s dětmi pí uč. Pechová. Prosím odevzdat přihlášky ke stravování. Přibylo nám do třídy další vybavení – po tabuli minulý týden nyní nové lavice a skříně. Čekáme ještě na projektor.

DÚ: ČJ Začínáme číst a psát str. 9 rámeček nahoře – nakreslit oblíbené hračky.

Pro nepřítomné:

ČJ Začínáme číst a psát do str. 8, Uvolňovací cviky str. 4

MA do str. 8

 

8.9.

DÚ: Uvolňovací cviky str. 5

Domácí úkoly by dětem neměly trvat déle, než 15 min. Středy a víkendy budou bez úkolů.

Prosím připravujte aktovku společně s dětmi a podle rozvrhu. Děkuji.

Info pro nepřítomné:

ČJ Hrajme si… do str. 7, Uvolňovací cviky str. 2, Začínáme číst a psát do str. 7

MA do str. 7

 

 

7.9.

DÚ: ČJ Začínáme číst a psát str. 5 – obrázek.

Dnes jedničky z TV, zapíšeme zítra.

Do konce týdne prosím desky s čísly  1 – 5.

 

3.9.

Vážení rodiče,

zde shrnutí důležitých informací z prvního školního dne

  1. Vyplnit informace do notýsků
  2. Zaregistrovat se do systému škola online.
  3. Nejpozději do konce příštího týdne prosím odevzdat vyplněné papíry a klíč od skříňky
  4. Od pátku se učíme podle rozvrhu, obalit a nadepsat pracovní učebnice a připravovat tašku podle rozvrhu

Máme za sebou rozjezd a zatím vše hezky šlape :-).

 

4.9.

Dnes jedničky z MA. Děti pracují hezky. Dnes už byla trochu znát únava. Prosím seznamte se se školním řádem a podepište notýsky – jiná sdělení. Na pondělí prosím všichni kufříky a věci na TV.

Info pro nepřítomné:

ČJ Uvolňovací cviky str. 1 a 3 – správné sezení, správný úchop, tečky pohybem zápěstí, Hrajeme si… do str. 6

MA do str. 5

PRV do str. 7

Přeji hezký víkend.