Vítáme Vás na stránkách Základní školy Hudlice

Naleznete zde kompletní informace o naší škole, rozvrhy hodin, připravované školní akce, fotogalerie, učební materiály, aktuality, veškeré kontaktní údaje a mnoho dalšího.
Přejeme příjemné procházení našich stránek a doufáme, že se Vám zde bude líbit.

Výuka

Kalendář akcí

předchozí   Červen 2020   další
PoÚtStČtSoNe
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 

2. třída

2. 6.

Hezké ráno milé děti, vážení rodiče!

Jak jste si, děti,  užily svátek ?

Věřím, že jste prožily prima den, i úkolů bylo méně.

Dnešní úkoly:

  • ČJ - učebnice - str. 115, cv.10, 11.
  • M - Hejný - str. 61, cv.6, 7,
  • M - procvičuj sčítání a odčítání do 100, násobení a dělení zpaměti !
  • ČJ - každý den si něco přečti !

Přeji radostné plnění úkolů a užijte si pěkný den.

Vlasta Humlová

 

 

1. 6.

Krásný slunečný den milé děti, vážení rodiče !

Dnes je váš malý svátek - Mezinárodní den dětí. Přeji vše nejlepší, užijte si to!!!

Chválím Natálku za pěkně vypracované sešity a hotové úkoly. Tak ještě Nikolka !

Dnešní úkoly:

  • ČJ - učebnice - str. 115, cv. 9 ..... opakuj slovní druhy.
  • M - Hejný - str. 60, cv.3, 4 .......str. 61, cv.6.
  • M - opakujte násobení a dělení 2,3,4,5 !
  • Prv - Odkud máme vodu v domácnosti - učebnice str. 64,65

Moc na vás myslím, Vlasta Humlová.

 

 

29. 5.

Pěkný den milé děti, vážení rodiče !

Dnes jsem kontrolovala sešity Vítka - má všechny úkoly splněné - chválím, pracuje poctivě. Tak ještě dvě děti !

Dnešní úkoly:

  • ČJ - učebnice - str. 114, cv. 7 - ústně,       cv. 8 - napiš!
  • M - Hejný - str. 60,  cv. 1. 2
  • M - procvičuj násobení a dělení 2, 3, 4, 5 !
  • Prv - pracovní sešit - str. 37, cv. 9

Před námi je volný víkend, užijte si zasloužený odpočinek . Nezapomínejte si každý den nahlas číst

Mějte se moc hezky, Vlasta Humlová.

 

AJ

Dobrý den vážení rodiče, milé děti.

Dnes nás čeká hezká hodina s rytmickou říkankou , budete také poslouchat nahrávku a zaškrtávat správné odpovědi, tedy trénovat poslech a porozumění.

Cíl: Are you wearing something red?
Stand up. Sit down. (Děti by již tyto věty měly však z mých hodin znát z praxe.)

Zopakujte si rychle slovní zásobu oblečení z 1. třídy - T - a shirt, a skirt, a shoe, a hat, a jumper, a sock, z 2.třídy shorts, trainers, a sunhat, a dress, sandals
Zopakujte si barvy.

Řekněte dětem např.: I ´m wearing black shoes. - Děti odpovídají yes/no podle pravdy.
Střídejte různé názvy oblečení.

Zeptejte se : Are you wearing something blue? Yes or no? Stand up.
Jestliže mají, postaví se, řeknou yes, Řekněte Sit down.
Nemají-li řeknou no, sedí.

Rytmická říkanka, děti si stoupnou, mají-li na sobě určenou barvu, na povel si sednou.
Listening 22 - nahrávka na WhatsApp.
Red, red, red. Are you wearing something red? 2x
Stand up. Red, red, red, Are you wearing something red? 2x
Sit down.

Blue, blue, blue....

Brown, brown

Green.....

Hra:
Učebnice-Str. 53 Ukažte na Polly , „What´s Polly wearing?
Děti se snaží říci - a blue dress, white sandals,
Ptejte se na Jacka.

( Ve třídě se ptáme a ukazujeme na žáka -What´s Peter wearing?
Potom vkládáme místo jména he, she a různě otázky střídáme.)

Pracovní sešit str. 46. přepis nahrávky (na Whats App), Listening 23
1. Hello. Hello. What are you wearing today? I´m wearing shorts, a T - shirt, and trainers. Thank you.
2. ............dress, trainers, and a sunhat.
3. ........dress and sandals.
Řešení 1. je myš 1, 2. je myš 3, 3. je myš 2

 

Stále nemám na pár jednotlivců kontakt, protože jste mi neposlali pracovní sešity ke kontrole. Nemáte ani tedy tyto poslechy a myslím, že je to škoda, ozvěte se. Děkuji.


Přeji hezký den.

 

28. 5.

Hezký den milé děti, vážení rodiče!

Moc vás zdravím. Dnes mohu pochválit Leontýnku, má sešity v naprostém pořádku, pracuje pěkně.

Ještě zbývá kontrola sešitů u tří dětí.

Dnešní úkoly:

  • ČJ - učebnice - str. 114, cv. 5, 6
  • M - procvičujte násobení a dělení 2, 3, 4, 5 !
  • M - Hejný - str. 59, cv. 7, 8, 9

Přeji klidné plnění úkolů a hezký den, Vlasta Humlová.

 

 

 

27. 5.

Krásný den milé děti, vážení rodiče!

Dnes bude sluníčko, tak se dejte do učení, ať můžete vyběhnout na zahrádku.

Dnešní úkoly:

  • ČJ - učebnice - str. 113, práce s obrázkem moře, poučka - předložky- cv. 3(ústně),   cv. (písemně)
  • M - procvičujte násobení a dělení 2,3,4,5 !
  • M - Hejný- str. 58, cv.4, 5,  ........str. 59, cv.6

Nezapomínejte na každodenní čtení !

Moc vás všechny zdravím, Vlasta Humlová.

 

 

26. 5.

Dobrý den Marku, Vítku, Leontýnko, Natálko, Nikolko!  Vážení rodiče!

Moc vás pozdravuji a zdraví i spolužáci. Doufám, že se máte báječně a můžeme si zadat dnešní úkoly.

Dnešní úkoly:

  • ČJ - učebnice - "Moře" - práce na straně 112 - ústně. Najdi v encyklopedii informace o delfínech, napiš do sešitu tři informace (věty).
  • M - Hejný - str. 58, cv. 2, 3 ...........procvičujte násobení a dělení 2. 3. 4. 5.
  • nezapomínejte na čtení!

Přeji hezký den, nezapomeňte - tento týden je kontrola sešitů. Chválím Marka, má vše v naprostém pořádku, pracuje výborně!!!

Vlasta Humlová

 

 

25. 5.

Hezké ráno milé děti, vážení rodiče!

Třináct druháků zasedne dnes opět do školní lavice. Pro ně už úkoly zadávané na webu neplatí, budou pracovat ve škole. Podle zájmu se mohou dále zapojovat v "onlinecvičení".

Dnes tedy oslovuji zbytek třídy - pět žáků - kteří budou i nadále pracovat podle pokynů na webu 2.třídy. Moc vás všechny pozdravuji, věřím, že se vám daří dobře a školní práci lehce zvládáte.

Dnešní úkoly:

  • Dnes bude ve škole spíše povídací dopoledne. Musíme si toho hodně povědět, vytvořit si potřebná pravidla. Proto v učebnicích ani v sešitech nepůjdeme dál s učivem.
  • Zkuste se i vy doma zamyslet a napište několik vět o pěkných zážitcích z doby, kdy jsme doma a nechodíme do školy.

Mějte se moc a moc pěkně!

Vlasta Humlová

 

 

22. 5.

Krásné páteční ráno milé děti, vážení rodiče!

Škola už se na vás chystá, uklízíme, uklízíme a zase uklízíme.

Také měníme uspořádání lavic - v jedné lavici bude sedět pouze jeden žák.

Co si vezmeme v pondělí do školy?

  • Určitě přezůvky, které v sáčku vrátíme zpět do šatny.
  • Ručník bude nutností - ruce si každý umyje ihned po příchodu do třídy a během dne ještě několikrát.
  • Dvě roušky uložené v sáčku.
  • Svačinu a pití - ubrousek na lavici.
  • Sešity a pracovní sešity s vypracovanými úkoly. Ten, kdo nepůjde do školy, předloží příští týden sešity ke kontrole. Prosím rodiče, domluvte si se mnou den a čas.
  • Připravený penál - ořezané tužky a pastelky.
  • Dobrou náladu a pohodu !!!

Děti, které se do školy nechystají, budou nadále sledovat web a plnit zadané úkoly. Stále budeme pokračovat v onlinecvičení.

Dnešní úkoly:

  • ČJ - učebnice - str. 111, cv. 17 Diktát (prosím rodiče o diktování textu)
  • M - čtyřlístek - str. 36, cv.9, 10
  • M - Hejný - str. 57, cv. 6, 7

Užijte si v pohodě dnešní domácí práci.

Během víkendu odpočívejte. Nachystejte aktovku a v pondělí s chutí do školy !!!

Vlasta Humlová

 

21. 5.

Sluníčkové ráno milé děti, vážení rodiče!

Dnes jsem dostala od několika dětí řešení cv. 7 v Hejného matematice. Všichni se shodujeme, že pro třetí a poslední trasu nemáme za dané podmínky řešení. Děkuji všem, kteří mi práci poslali, nebo mi napsali podnět.

Ve škole už se hlavně uklízí!!! Dnes všechny paní učitelky zařazovaly množství učebních pomůcek do nového kabinetu. Vše se chystá na náš návrat.

Dnes bude sluníčkový den, tak si ještě užívejte volnější režim a pobyt na zahradě.

Dnešní úkoly:

Vyhledej informace o rybách v rybníku - využij encyklopedie.

Přeji krásný sluníčkový den, moc na vás myslím, Vlasta Humlová.

 

 

20. 5.

Hezké ráno milé děti, vážení rodiče !

Nejprve se chci zeptat, jak vám šlo včerejší bádání v matematice Hejného - cv. 7. Našel každý z vás řešení všech cyklotras ? Posílejte na watshap !!!

Dnes jsem byla ve škole, protože už v pondělí se spolu se 13 z vás uvidíme a je potřeba se na vyučování připravit. Už se na setkání s vámi moc těším. Věřím, že nám spolu bude prima a že vše v pohodě zvládneme. V aktualitách najdete vy i rodiče důležité informace k výuce, je potřeba seznámit se s nimi a chovat se podle nich .Čeká nás několik nových pravidel  - hlavně důsledné dodržování hygieny, nošení roušek, přesně vymezený čas příchodu do školy, svačiny z domova - budeme jíst ve třídě,nebudeme se řídit rozvrhem - každý den budeme mít M, ČJ, Prv, budeme kreslit, zpívat, hrát pohybové hry. TV nebude.Naše skupina bude přicházet do školy v čase 7.15-7.25h. V 7.30h nám začne vyučování - končit budeme každý den v 11.50h. Na oběd půjdeme ještě s paní vychovatelkou Vendulou, která si vás potom převezme na odpolední výuku. Po celý den se naše skupina nebude potkávat s jinými skupinami ve škole.

Vše zvládneme, budeme si navzájem pomáhat. Vždyť mám ve třídě samé šikulky !!!

Dnešní úkoly:

  • ČJ - učebnice - str. 110, cv. 14, 15
  • M - čtyřlístek - str. 35, cv.7
  • M - Hejný - str. 55, cv.9,  .....str. 56, cv. 1, 2

 

http://rysava.websnadno.cz/matematika_2.roc/ulohy_do100bez1.htm

http://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_2.roc/podst_jm1.htm

Posílám ještě odkaz na procvičování učiva.

Krásný den, Vlasta Humlová.

 

20.5.


Aj
Vážení rodiče, milé děti,
hodina bude opakovací, proto vám posílám 9 minut nahrávky, kterou si děti poslechnete a tím zopakujete.


Nahrávka začíná poslechem v učebnici na str. 42, kde je Listening 5
Listening 6 - prac. sešit - dělali jsme jinak, protože nápad posílat nahraný text přišel až později.
L 7,8 , 9, 10- uč, str.43, 44, 45
L 11 - prac. s. 2
L 12 - uč. 46
L 13 prac.s str. 42

Poslech si užijte, dětem ukazujte, co slyší, pomáhejte jim, ať mají ze sebe dobrý pocit. Kdo moc neuspěje, podpořte je, ať si nevytvoří zbytečné strachy. Pouštějte si nahrávky opakovaně, dle potřeby. Poslech rodilého mluvčího s porozuměním je velmi důležitá součást výuky cizího jazyka. Doporučuji dětem pouštět poslech opakovaně, jen tak během dne, nemusí se na poslech soustředit, působí na podvědomí, děti poslechu budou rozumět čím dál lépe.

Přeji hezký den.

 

 

 

 

19. 5.

Teploučké jarní ráno milé děti, vážení rodiče!

Tak už jsme v kraťasech a tričku, počasí se vyladilo do příjemného teploučka a vy jste všichni určitě užívali včerejší nádherný den venku na sluníčku. Učit se teď můžete i venku v altánu či na terase, venku je příjemně. Tak s chutí do toho!!!

Dnešní úkoly:

  • ČJ - učebnice - str. 110, cv. 13..Piš do sešitu, přehnutím stránky utvoř dva sloupky, do jednoho napiš 5 podstatných jmen, do druhého 5 sloves!
  • M - čtyřlístek - str. 35, cv.6 ... Trénuj násobilku 2, 3, 4, 5 !
  • M - Hejný - str. 55, cv. 6, 7, 8
  • M  - TV program "UčíTelka"

http://rysava.websnadno.cz/matematika_2.roc/dele2_1.htm

Mějte se krásně, myslím na vás, jak pilně pracujete .

Vlasta Humlová

 

 

18. 5.

Sluníčkové ráno milé děti, vážení rodiče!

Tak víkend byl teploučký, prosluněný. Věřím, že jste všichni užívali přírodu, zahrádku a jarní pohodu a můžeme se pustit do plnění dnešních úkolů.

Dnešní úkoly:

  • ČJ - učebnice - str. 109, cv. 12 .....do sešitu napiš 3 věty o vydře.
  • M - čtyřlístek - str. 34, cv.4, 5
  • M - Hejný - str. 54, cv.4, 5
  • Prv. - Život v rybníce a jeho okolí - str. 62-63 ......opakuj, vyhledávej informace v encyklopedii, vydej se na vycházku k rybníku, shlédni video - dm software.

Věřím, že dnešní práci hravě zvládnete, jste velmi šikovné děti. Prožijte dnes pěkný jarní den, moc na vás myslím,

Vlasta Humlová.

 

 

15. 5.

Milé ráno děti, vážení rodiče!

Ledové muže máme za sebou a dnešní ŽOFIE vše zalije. Uvidíme, zda zaprší. Příroda by to určitě uvítala, tak jí držím palec.

Před námi je opět víkend, dny odpočinku. Užijte si volno!

Dnešní úkoly:

  • ČJ - učebnice - str. 108, cv. 9                  str. 109, cv. 10, 11
  • M - čtyřlístek - str. 34, cv. 3
  • M - Hejný - str. 54, cv.1, 3

Na dm software máme videa k prvouce na téma ŘEKA, RYBNÍK.

Užijte si dnešní výuku s elánem a chutí.Vím, že jste šikulkové a moc na vás vzpomínám.

Vlasta Humlová

 

 

 

14 .5.

Krásné ráno milé děti, vážení rodiče!

Tak dnes poslední ledový muž - BONIFÁC- a pak už se nám bude snad vracet teplé jaro!

Prosím o info, kdo z dětí půjde 25.5. do školy!!! Stále ještě nemám zprávu od osmi rodičů !!! Paní ředitelka tuto informaci potřebuje, aby mohla připravit a zorganizovat výuku.

Dnešní úkoly:

  • ČJ - učebnice - Podstatná jména - str. 108 - oranžová poučka - "Pdstatná jména jsou názvy osob, zvířat nebo věcí."(zapamatuj)...............cv. 7 - ústně, 8 - písemně.
  • M - čtyřlístek - str. 34, cv.násobení 6 - rozšiřující učivo - podle našeho ŠVP máme násobilku 6 až ve 3.ročníku, probereme již ve druhém ročníku, nebudeme znalosti klasifikovat..........cv.1, 2
  • M - Hejný - str. 53, cv. 8, 9, 10.
  • Prv - Život v rybníce a jeho okolí - str. 62-63   Máme v Hudlicích nebo v Otročiněvsi rybník? - můžete si na víkend naplánovat vycházku k místnímu rybníku a pozorovat živočichy a rostliny kolem.

Přeji klidnou a pohodovou domácí práci.

Moc na vás vzpomínám, Vlasta Humlová.

 

 

 

13. 5.

Pěkné ráno milé děti, vážení rodiče!

Tak se opravdu ochladilo. Dnes to nebude lepší - na řadě je druhý ledový muž - SERVÁC. Zůstaneme tedy i dnes doma v teplíčku a pustíme se do práce.

Rodiče poprosím, aby mi napsali, kdo z vás půjde nebo nepůjde od 25.5. do školy. Zatím mám info pouze od sedmi rodičů.

Dnešní úkoly:

  • ČJ - učebnice - str. 107, cv.6
  • M - čtyřlístek - str. 33, cv.14
  • M - Hejný - str. 53, cv.6, 7

Věřím, že si s tím i dnes hravě poradíte, vždyť jste šikulkové. Moc vás pozdravuji

Vlasta Humlová.

 

 

 

 

13.5.   AJ

Dobré ráno děti.
Dnes si s Ruby, Spikem a Tinou procvičíte díky jejich konverzaci již známá slovíčka a věty.


Cílové učivo:
What are you wearing? (Co máš na sobě?), I´m wearing...(Mám na sobě...)
Doplňkové učivo: Take off your....(Sundej/te si ...), I like...Mám rád...

Úkoly:

  • Učebnice - str. 52

 

Příběh přehrajte celý, potom znovu a po každém rámečku nahrávku vypněte, ptejte se, ať vám děti řeknou, co postavičky říkají. Zahrajte si scénu s použitím těchto vět (viz cílové učivo).


přepis nahrávky - listening21:
Ruby: Spike! What are you wearing?
Spike: It´s hot! I´m wearing my sunhat.
R: Take off your sunhat, Spike!
S: No, I like my sunhat!
Tina: But Spike...can you see?
S: Yes.
T: Be careful, Spike!
S: Aaagh!
R: Oh, Spike! What are you wearing now?

Děti se podívají na své oblečení a řeknou: I´m wearing.......

 

  • Prac. sešit - str. 45 - Dole je namalovaný tatínek, děti hledaji nahoře na stránce např. red - socks. Řekněte: Colour Dad´s socks red.
Děti doplní do bubliny příslušná slova.
Až celou práci dokončí, ptejte se : What colour are Dad´s (trainers)?
Nakonec děti přečtou text v bublině.

 

Vážení rodiče,
požádám vás o vyfocení pracovních sešitů AJ od str. 37 a zaslání na můj WhatsApp (723 315 440). S kým nemám tel. kontakt, nezapomeňte prosím připsat vaše jméno. Děkuji.


Přeji všem hezký den.

 

12. 5.

Pěkné téměř zimní ráno milé děti, vážení rodiče!

Tak dnešní PANKRÁC opravdu zafungoval - hodně se ochladilo, počasí je teď spíš zimní. Tak se dnes držte v teplíčku a pustíme se do psaní úkolů.

Dnešní úkoly:

  • ČJ - učebnice - str. 107, cv.5
  • M - čtyřlístek - str. 33, cv.13
  • M - Hejný - str. 52, cv. 2, 4

Přeji hezký den, moc na vás myslím, Vlasta Humlová.

 

 

11. 5.

Pěkné chladné ráno milé děti, vážení rodiče!

Po teploučkém víkendu přichází chladný týden. Není divu, vždyť mají svátek "ledoví muži" - Pankrác, Servác, Bonifác. V tomto období se většinou ochladí a jak to hlásí předpověď počasí , letos to tak bude.

Dnešní úkoly:

  • ČJ - učebnice - str. 106, cv.4
  • M - čtyřlístek - str. 33, cv.12 ( přednost výpočtu v závorce)
  • M - Hejný - str. 51, cv.8, 9
  • Prv - učebnice - str. 60-61  "Kdo žije v tekoucí vodě"  ....... pozoruj obrázek, přečti si informace, naplánuj si vycházku k potoku v obci, pozoruj živočichy a rostliny kolem.

Přeji vám úspěšné zvládnutí úkolů. Moc na vás myslím, mějte se báječně!!!

Vlasta Humlová

 

 

7. 5.

Hezké ráno milé děti, vážení rodiče!

Nejprve vám prozradím řešení cv. 5 z matematiky Hejného.

 

 


Máme vyřešit sousedy tak, aby jejich součet byl 3 a zároveň součet všech 4 čísel byl 5.

a) Dospělý člověk vzdělaný v oboru matematika si příklad převede na soustavu lineárních rovnic (matici). Máme čtyři neznámé - a, b, c, d.

Tímto způsobem dojde k výsledku:
a=2,  b=1-c,  c=1-d,  d=2

Můžete si zvolit jakékoli číslo za b nebo za c. Tedy příklad má nekonečně mnoho řešení.

b) Dítě řeší příklad tak, že zkouší.
Zjistí, že při zadávání čísel  vždy 1 přebývá a uvědomí si, že potřebuje mít o 1 méně. Tedy zadá číslo záporné.
Zároveň z toho plyne, že první a poslední číslo musí být 2, protože 2+1=3 a 1 je ten rozdíl mezi druhým třetím číslem.

Tedy např. 2   -17   18    2, nebo    2   10     -9     2


Krásné na tom je, že existuje nekonečně mnoho řešení. Možné je počítat i se zlomky, to však nejsou celá čísla, zůstali bychom však i v číslech kladných.


Chcete-li dítě podpořit, aby samo našlo řešení, ptala bych se postupně:
Je nutné počítat jen v kladných číslech? (Nebojte se, děti, které pracují Hejného metodou, vám rozumí.)
Děti píší každou řadu pěti číslic pod sebe, aby si všimly, že číslo 2 je vždy na stejném místě a součet dvou číslic uprostřed je roven vždy -1.

Šárka Oličová 






Děkuji paní učitelce Oličové a jejímu synovi za odborné vysvětlení.

Podívejte se , prosím, do aktualit - máme tam nové informace o školní výuce , která nastane 25.května. Někteří už mi dnes posílali závazné rozhodnutí, zda dítě nastoupí do školy, nebo ne. Prosím přečtěte si metodický pokyn MŠMT (aktuality) a rozhodněte se. Do 18.5.potřebuji vaše konečné rozhodnutí.

Dnešní úkoly:

  • ČJ - učebnice - str. 106  "Na rybach"    -kdo sledoval dnešní "Učítelku", má výhodu, protože výuka byla právě o rybách      .cv. 1,2,3.
  • M - čtyřlístek - str. 33, cv.11
  • M - Hejný - str. 50, cv. 4, 5.......str. 51, cv.7
  • Prv - pracovní sešit - str.35, cv.5, 6

Zítra je státní svátek, protože si celá naše země připomíná výročí osvobození a konec 2.světové války. Před námi jsou 3 dny volna - užijte si sluníčko a jarní přírodu. Další úkoly dostaneme až v pondělí.

Moc na vás myslím, Vlasta Humlová.

 

 

 

 

 

6. 5.

Příjemné ráno milé děti, vážení rodiče!

Dnes budu nejprve reagovat na minulé úkoly. Domácí úkol "DOPIS" splnilo 10 žáků z 18. Všichni dostávají jedničku a pochvalu za aktivitu během online výuky.

Ve cvičení 5 na str. 48 v matematice Hejného se zatím nikomu z dětí nepodařilo najít všechna řešení. Dvě řěšení jste pravděpodobně vypátrali, to třetí možná některý z rodičů? Nejprve jsem dostávala jen otázku:"Má úloha řešení?" Paní učitelka Š.Oličová na podnět svého syna Olíka požádala svého staršího syna - studenta matematiky na VŠ - o řešení. Já jsem nabídla úlohu své rodině také( sama jsem nemohla řešení najít). A řešení máme! Naše Verunka "bádala" a "zkoušela" až na to přišla. Student matematiky použil soustavu lineárních rovnic a řešení vypočítal pomocí vzorce. Než vám toto vysvětlení, které mi paní učitelka Oličová poslala, od ní předám, zkusím ještě jednu nápovědu. Děti, vzpomeňte si na krokovadlo. Pohybujeme se na něm od nuly vpřed, ale někdy jdeme i od nuly dozadu - do záporných čísel! Zkuste využít tuto možnost při hledání třetího řešení ve cvičení 5......???????

Tak jsem zvědavá, jestli někomu moje nápověda pomůže řešení najít.

Dnešní úkoly:

  • ČJ - učebnice - str. 105, cv. 21 - diktát (Prosím rodiče o diktování vět, znaménka za větou by měly děti doplnit samy podle melodie věty při diktování.)
  • M - čtyřlístek - str.32, cv.10
  • M - Hejný - str. 49, cv.11................str.50, cv.2,3

Ať se vám i dnešní práce vydaří, myslím na vás

Vlasta Humlová.

 

6.5.

Dobré ráno vážení rodiče, milé děti.

Dnes nás čeká nové téma, nová slovíčka a hezká písnička. Můžete si však i zopakovat minulou lekci. Děkuji za poslání přepisu nahrávky At home mamince ze 2. třídy.

Opět posílám nahrávku AJ, kdo ji ode mne nedostal, kontaktujte mne, pošlu vám AJ na WhatsApp. Můj tel.: 723 315 440.

Pojďme na to.

 

  • Opakování:

 

At home

Where's Harry's bedroom?

I'm at home today.

This is my house.

My bedroom is upstairs on the right.

Can you see my bedroom window?

 

Who's on the slide?

This is my garden.

I'm in the garden with my sister Ella.

Ella's on the slide and I'm on the swing.

I like to swing. It's fun!

 

Where's Bruno!

This is my bedroom.

I've got a castle and I've got a pirate ship too.

Look! Here's my pirate ship on the bed.

Can you see Bruno, my Bruno monkey?

 

 

 

  • Lekce 6
  • Cíl:

 

6 názvů oblečení, I´m wearing......Mám na sobě, What are you wearing?.....Co máš na sobě?

 

  • Doplňkové učivo:

 

In the sun .....na sluníčku, I´m having fun.... Užívám si

 

 

  • učebnice str. 51 a 50

 

Děti si prohlédnou obrázek. Ptejte se : Who´s this? What´s this?

Poslouchejte nahrávku listening 17: přepis

Jack: Phew! It´s hot. ...I´m wearing my T-shirts, my shorts, and my trainers - my summer trainers - and I´m hot.

Polly: I´m hot too....I´m wearing my sunhat, my dress, and my sandals - and I´m very hot...Look at Daisy in the paddling pool (brouzdaliště). Are you hot, Daisy?

Daisy: No!

 

Podívejte se na rámeček vpravo na str.51, pusťte listening 18.

 

Než přehrajete písničku seznamte děti s vazbou  I´m wearing....I´m having fun.... in the sun...

přepis:

Out in the garden

in the sun,

I´m wearing my T- shirt

and I´m having fun.

I´m having fun all day long.

This my summer song.

...I´m wearing my shorts...

....my trainers...

....sunhat...

...dress...

...sandals..

 

Kdo je šikovný, může si v listening 20 tuto píseň zazpívat.

 

 

  • pracovní sešit . str.44 -doplňte, děti mohou vybarvit obrázky oblečení i celý obrázek dle zájmu.

 

Trénujte slovíčka na oblečení, které nosíte doma.

 

Přeji krásný a klidný den.

 

5. 5.

Pěkné jarní ráno milé děti, vážení rodiče!

Tak jak jste si včera popovídali s rodiči o vodě v přírodě? Zamysleli jste se nad tím, kde a v jaké podobě můžeme vodu v přírodě najít? Slyšíte někdy v rádiu nebo v televizi, že je v současné době na Zemi velké sucho? Zkuste se nad tím zamyslet. Jak tomu rozumíte? Na dm software - výukové zdroje - máte nová videa o vodě. Doporučuji! Také tam objevíte nová videa na ČJ - Slovní druhy, Podstatná jména. Ta vám určitě pomohou s určováním a poznáváním slovních druhů a podstatná jména budeme brzy probírat.

 

Dnešní úkoly:

  • ČJ - učebnice - str. 105, cv.20
  • M - čtyřlístek - str. 32, cv.8,9 - procvičuj násobení a dělení.
  • M - Hejný - str. 50, cv.2, 3

Moc na vás myslím. Pracujte s chutí , bádejte a přemýšlejte. Buďte pečliví a pilně procvičujte.

Vlasta Humlová.

 

 

 

 

4. 5.

Skvělé květnové ráno milé děti, vážení rodiče !

Určitě jste si první májové dny výborně užili a odpočinuli jste si. Zatím stále pokračujeme ve výuce doma. Nového učiva nám už mnoho nezbývá, tak se zaměříme na upevňování již probraného učiva a neustálé procvičování.

Dnešní úkoly:

  • ČJ - učebnice - str. 105, cv. 17 - ústně, cv. 18 - písemně
  • M - čtyřlístek -  str. 31, cv.6,       str. 32, cv.7
  • M - Hejný - str. 49, cv.9, 10, 11.
  • Prv - "Voda v krajině" - str.58-59

Moc na vás myslím, přeji hodně pohody při plnění úkolů.

Vlasta Humlová

 

 

30. 4.

Veselé aprílové ráno milé děti, vážení rodiče !

Dnešní den bude určitě super, protože slavíme "čarodějnice" - a to se nejspíš chystáte na večerní táborák. Zítra nás čeká volný den - "první máj"- svátek práce, lásky. Věřím, že si oba dny krásně užijete.

Dnešní úkoly:

  • ČJ - učebnice - str. 104, cv. 15 - napiš, cv. 16 - ústně!
  • M - čtyřlístek - str. 31, cv.5
  • M - Hejný - str. 49, cv.6, 7, 8 - vybádal někdo ve včerejším cvičení 5 všechna tři řešení? Zatím objevujeme jen dvě...
  • PRV - dm software - výukové video "První máj".

Moc na vás všechny myslím a přeji hezky strávený májový víkend.

Vlasta Humlová.

 

 

 

29. 4.

Krrásné ráno milé děti, vážení rodiče!

Moc se omlouvám, že nedostáváte dnešní úkoly včas, ale dávala jsem je tam jako vždy a někam zmizely. Chybu tedy napravuji a píši znovu.

Dnešní úkoly:

  • ČJ - učebnice - str. 104, cv. 14........zkus najít o mravencích nějaké další informace, pozoruj je pomocí lupy v přírodě, na dm software najdeš video a písničku.
  • M - čtyřlístek - str. 31, cv. 3,4
  • M - Hejný - str. 48, cv. 4,5

Přeji hezký den, Vlasta Humlová.

 

 

29.4.

Dobré ráno milé děti,

dnes na vás čeká překvapení, můžete si AJ poslechnout z mobilního telefonu rodičů. Dobře poslouchejte, při opakovaném poslechu budete rozumět více a více.

Vážení rodiče,

poslala jsem jen některým rodičům na WhatsApp nahrávku AJ ze strany 48 a 49. Nemám na všechny telefon. Někomu jsem poslala SMS, ale příště budu posílat jen přes WhatsApp, máte-li zájem, prosím,  zařiďte si jej. Děkuji rodičům, kteří rozesílají nahrávku rodičům druháčků dále. Děkuji také jedné mamince za tento skvělý tip.

cílové učivo - a castle, a pirate ship, a slide, a swing, bedroom. I like,

- house, apartment, window

Doplňkové učivo:  This bedroom is blue. There´s a doll on the bed. I´ve got...

 

Ptejte se dětí. Is your bedroom upstairs or downstairs? Is our kitchen on the left or on the right?

 

Ukažte v uč. str. 48 - Who´s this? Where´s Harry?

Přehrajte nahrávku, děti opakovaně poslouchají, odpovídají na otázku Where´s Harry´s bedroom?

 

Poté si prohlédnou Harryho zahradu.  Děti si poslechnou nahrávku. Ptejte se Who is Ella? (Harryho sestra). Who ´s on the slide? Who´s on the swing?

Ptejte se, co mají vaše děti rády. Děti odpovídají např. I like the slide.

 

uč. str. 49 - česky se zeptejte, jaké hračky mají vaše děti, jaké Bruno, s čím si hraje? Vyprávějte si o fotografii česky.

Přehrajte dětem nahrávku, děti ukazují v uč. hračky, o kterých je řeč.

 

uč. 49 - Prohlédněte si foto Anny. Ptejte se. What colour is the bedroom? Where are the toys?

 

p.s. str.43

 

AJ navíc:

Některé děti si troufnou popsat svůj pokoj.

 

Přeji všem krásný den.

 

28. 4.

Hezké ráno milé děti, vážení rodiče!

Také dnešní počasí má být slunečné, užijte si pěkný den. V českém jazyce budeme procvičovat psaní slov, ve kterých slyšíme jiné písmeno, než píšeme. Je potřeba si říci jiný tvar slova nebo slovo příbuzné, abychom při psaní neudělali chybu.

Dnešní úkoly:

  • ČJ - učebnice - str. 103, cv.13 - napiš!
  • M - čtyřlístek - str. 31...Násobení a dělení číslem 3...počítej předměty po třech - vytvoř si matematickou představu o násobení 3...cv. 1, 2
  • M - Hejný - str. 48, cv.3

Moc na vás myslím, Vlasta Humlová.

 

 

27. 4.

Sluníčkové pondělní ráno milé děti, vážení rodiče!

Děkuji za všechny krásné dopisy, které jsem od vás dostala. Už několik dětí vzorně splnilo tento domácí úkol a dostávají velikou jedničku. Opravdu se vám povedly, moc chválím! Také "onlinecvičení" se rozjelo úspěšně a většina třídy se aktivně zapojila. Děláte mi obrovskou radost!!!

Věřím, že jste si prosluněný víkend užili a máte opět chuť do školních úkolů.Tak se do toho pustíme.

Dnešní úkoly:

  • ČJ - učebnice - str. 103, cv. 12 - ústně, opiš doplněná slova z prvního sloupečku!
  • M - čtyřlístek - str. 30, cv.15
  • M - Hejný - str. 48, cv. 1, 2, 4.
  • PRV - učebnice - str. 57....Jak odstranit nečistoty z vody...přečtěte si, zkuste pokus - bádejte a přemýšlejte, jak můžeme vyčistit vodu!

Tak se s chutí pusťte do práce a hurá na sluníčko !

Hezký den, Vlasta Humlová.

 

 

24. 4.

Pěkné páteční ráno milé děti, vážení rodiče!

Dnes jsem dostala první dopis od Markétky - je moc krásný a potěšil mě. Moc děkuji a píši velikou jedničku. Těším se na další. Bude teplý den, tak si ho užijte. Ale nejdříve se dáme do školních úkolů.

Dnešní úkoly:

  • ČJ - učebnice - str. 102, cv.10 - ústně, cv. 11 - přepiš!
  • M - čtyřlístek - str. 30, cv.14
  • M - Hejný - str. 47, cv.8, 9

Na dm software máte nová videa o jarní přírodě, o včelách i námět na výtvarnou aktivitu. Můžete využít.

Přeji hezký víkend, odpočívejte, moc na vás myslím.

Vlasta Humlová

 

 

23.4.

Hezké ráno milé děti, vážení rodiče!

Jak dopadlo včerejší pozorování jarní přírody ? Věřím, že bylo na co se dívat, co pozorovat ale i poslouchat. Tak si to i dnes pěkně užijte, úkolů máme málo - budete mít spoustu času na pozorování, bádání, zakreslování i popisování těch jarních zázraků.

Dnešní úkoly:

  • ČJ - učebnice - str. 101, cv. 9 - ústně,      oranžový rámeček - nové učivo, vysvětleno na str. 102 - přečtěte si !
  • M -čtyřlístek -  str. 29, cv. 12, 13
  • M - Hejný - str. 47, cv.7,
  • PRV - vycházka do přírody - pozorování rostlin a živočichů( zahrada, louka, pole, les)

Tak hodně zdaru při dnešní práci a moc vás pozdravuji,

Vlasta Humlová.

 

 

22. 4.

Báječné jarní ráno milé děti, vážení rodiče!

Dnes máme   DEN  ZEMĚ . Co bychom chtěli Zemi k jejímu svátku přát? Zkuste se zamyslet. co naší Zemi prospívá a co jí škodí. Jak se máme v přírodě chovat ? Až půjdete na vycházku, všimněte si, jestli je příroda opravdu krásná a čistá. Nebo objevíte spoustu odpadků, které tam vůbec nepatří? Každé malé dítě přece ví, že odpadky patří do koše. Tak kde se vzaly mezi stromy, květinami a zvířátky ?

Až budete psát dopis, můžete se nad tím zamyslet. Nezapomínejte denně sledovat pořad UčíTelka. Ve čtvrtek tam zrovna pro druháky bude téma DOPIS. To se nám hodí!

Dnešní úkoly:

  • ČJ - učebnice - str. 101, cv. 8
  • M - čtyřlístek - str. 29, cv.11
  • M - Hejný - str. 46, cv. 5

Přeji příjemně strávený dnešní prosluněný den. Moc vás všechny zdravím,

Vlasta Humlová.

 

22.4.

Vážení rodiče, milé děti.

Dnes vás čeká opakování a výroba Tininy knížky. Tak ať vám to hezky jde, jste šikovné děti, určitě to zvládnete dobře a rychle. Pojďme na to.

 

Cílové učivo:

The (televizion)´s in the (bathroom). (Televize) je v ( koupelně).

Doplňkové učivo:

doll´s house - domeček pro panenky

That´s better. To je lepší.

Úkoly:

prac. s. - opakování lekce, doplňte

uč. str. 47 - přečtěte si text v knize, veďte děti k tomu, aby si ukazovaly prstem na text. Budou potřebovat vaši pomoc. Text společně přeložte.

prac. s. - str. 69 - vystřihněte a vytvořte Tininu knížku, děti už vědí jak.

 

21. 4.

Hezké sluníčkové ráno milé dětí, vážení rodiče!

Tak co, byla včera vycházka, nebo alespoň pozorování jarní přírody na zahrádce ? Také jste si všimli, jak se nám vše zelená? Já jsem celé odpoledne pracovala v lese a bylo na co se dívat a také co poslouchat - cvrlikání ptáčků, bzučení včel a jejich opylování kvetoucích stromů a květin, plno broučků a motýlů.Jaro je prostě tady! Zkuste si pojmenovat kytičky na zahrádce, na louce. v lese. Pomůže atlas květin nebo internet. A lupa!

Dnešní úkoly:

  • ČJ - učebnice - str. 101, cv. 7
  • M - čtyřlístek - str. 29, cv. 10
  • M - Hejný - str. 46, cv. 3, 4

Přeji úspěšné a klidné plnění úkolů a radostný den!

Vlasta Humlová

 

 

 

20. 4.

Krásné pondělní ráno milé děti, vážení rodiče!

Jste odpočinutí a plní víkendových zážitků, tak se pustíme opět do školní práce.

Nejprve se s vámi podělím o další pěkný podnět od jedné maminky, která má moc ráda přírodu a nejraději se učí se svými dětmi právě tam. A naopak u počítače se snaží být co nejméně. Celý týden má krásně svítit sluníčko a k vycházkám to bude opravdu lákat. Tak využijeme i tento báječný podnět a budeme co nejvíce na čerstvém vzduchu. A protože umíme psát, kreslit - napíšeme a nakreslíme o svých zážitcích dopis.DOPIS - ten jsme se už učili - začneme adresou na obálku. Adresa bude moje:

Vlasta Humlová

Otročiněves 151

26703

Můžete opravdově poslat, ale protože poštovní známky jsou drahé, stačí hodit dopis do kaslíku školy.

Dopisy dostanou jedničku a vyzdobí nám třídu, až se vrátíme zpět do školy.

Dnešní úkoly:

  • ČJ - učebnice - str. 100, "Na louce"   cv,1, 2, 4 ( seřazená slovesa přepiš do sešitu)
  • M - čtyřlístek - str. 28, cv.9
  • M . Hejný - str. 46, cv.1, 2
  • Prv - dm software - výuková videa na téma VODA.

Přeji příjemně strávený den a po úkolech hurá ven - pozorujte, objevujte, prožívejte, sportujte....a pak mi o tom všem napište. Nezapomeňte, že dopis má na začátku oslovení , potom budete vyprávět a nakonec se rozloučíte a podepíšete. To abych poznala, kdo mi píše.Na napsání dopisu máte celý týden, nemusíte psát hned dneska.

Už se moc těším !!!

Vlasta Humlová.

 

 

 

17. 4.

Příjemné slunečné ráno milé děti, vážení rodiče!

Tak super, včera už nám "onlinecvičení" krásně frčelo, přidaly se další děti a já mám radost, že pracujete velmi pilně a úspěšně. Takže i dnes vás velmi chválím, jen tak dál. Děkuji i za individuální dotazy a konzultace, podněty k výběru cvičení, podle vaší potřeby. To je super a já mám dobrý pocit, že děláme to, co děti potřebují dělat.Za každou konzultaci a nápad jsem vděčná.

Na dm software můžete už najít první podnět k volnočasové aktivitě, který jsem tam vložila. Kde ho najdete? Přihlásíte se na svoji stránku a kliknete na okénko VÝUKA - VÝUKOVÉ  ZDROJE - ÚLOŽIŠTĚ  VÝUKOVÝCH  ZDROJŮ. Tam je odkaz na web plný videí s pozorováním a pokusy. Doporučuji shlédnout Jarní klíčení - doplnění prvouky(není povinné).

Věřím, že jste zdraví a máte se dobře. Moc na vás myslím a posílám dnešní úkoly:

  • ČJ - učebnice - str. 99, cv. 14 - ústně                    cv. 15 - zapiš 5 - 8 sloves!
  • M - čtyřlístek - str.28, cv. 8
  • M - Hejný - str. 45, cv.4, 5,7

Přeji všem krásný den, odpočívejte během víkendu. Moc všechny pozdravuji.

Vlasta Humlová

 

 

16. 4.

Dobré ráno milé děti, vážení rodiče!

Mám velkou radost, že "onlinecvičení" se už pěkně rozjíždí, dnes pracovalo 12 dětí a velmi úspěšně, takže posílám obrovskou pochvalu. Rodičům děkuji za vynaložené úsilí a neuvěřitelnou snahu a trpělivost. Komu se dnes ještě nepodařilo do systému dostat, určitě to zvládneme zítra. Úkoly už máte vybrané, alespoň některý zkuste. Jde o procvičování probraného učiva.

Věřím , že si další procvičování vymyslíte podle své chuti a možností a nemusím na vás chrlit další aktivity.

Pokud někdo bude potřebovat vyplnit volný čas, budou časem nabízeny volnočasové aktivity na dm software. Zítra dodám konkrétní informace.

Dnešní úkoly:

  • ČJ - učebnice - str. 98, cv.13 - diktát
  • M - čtyřlístek - str. 27, cv.5       str. 28, cv. 6,7
  • M - Hejný - str. 44, cv. 2           str. 45, cv. 3
  • PRV - str. 56 - přečti si pro zajímavost, nemusíš si pamatovat

Věřím, že si i dnes učení užijete. Moc na vás myslím a posílám dlouhatánské zamávání.

Rodičům moooooooc děkuji za skvělou domácí práci, jste superrrrr!!!

Hezký jarní den, Vlasta Humlová.

 

 

15. 4.

Hezké ráno milé děti, vážení rodiče!

Včera jsem vám nabídla novou aktivitu  "onlinecvičení" . Omlouvám se všem, kteří s tím měli trochu starosti.Ani já nejsem počítačově zdatná, mě to trochu potrápilo, ale nakonec se práce hezky rozjela a sedm dětí dnes úspěšně plnilo úkoly. Mám radost, že někteří chválili a tato aktivita je bavila.Vy ostatní nevěšte hlavu, já to také nevzdala. Zkuste zítra znovu. Máme tam už zadané další úkoly.

Podle nejnovějších zpráv bychom měli jít v květnu do školy, tak snad už se za měsíc znovu setkáme a budeme se normálně vyučovat. Zatím budeme pomaloučku postupovat v učivu dále.Jsme na tom časově výborně, nemusíme chvátat. Věnujte se opakovaně procvičování.

Dnešní úkoly:

  • ČJ - učebnice - str.98, cv.12
  • M - čtyřlístek - str.27, cv.4.....zopakuj násobilku 10,      pomocí korálků, kostek...počítej po 5 - vyvozuj násobky pěti!                cv. 3...zapisuj násobky pěti a naopak - rozděluj po pěti!
  • M - Hejný - str. 43, cv.6, 7

Přeji úspěšné a radostné plnění úkolů!

Vlasta Humlová

 

AJ

Dobrý den vážení rodiče,

Aj je předmět, který si můžete doma hezky užít, hrát si spolu s dětmi. Pozitivní emoce uspíší zapamatování si nových slovíček a vět. Komu to nejde lehce, neobávejte se, zvládneme to potom společně. Hlavně klid, pevné nervy a pevné zdraví.

Milé děti,

utíká nám spoustu učiva, které jsme si mohly společně užít a zahrát ve škole. Určitě by u toho byla zábava. Máte tak ale hezkou příležitost si doma společně s rodiči  hrát a učit zároveň. Uvidíte, že vám potom AJ půjde krásně  a lehce. Tak pojďte na to.

cílové učivo:

Where´s...?   Kde je....?

Is it in/on....Je to v/na....?

It´s..... Je to....

 

Doplňkové učivo:

phone    telefon

pocket     kapsa

Thank you   Děkuji ti/vám

 

Hra: Napište, nebo nechte opsat děti na kartičky názvy pokojů. Kartičky rozložte na stůl. Jeden pantomimou ukazuje činnost v některé místnosti, druhý hádá název místnosti. Hezky si tak zopakujete slovíčka.

uč. str 46 - Děti si prohlédnou obrázky a česky vypráví příběh, který vidí.

Přečtěte jim text.

Znovu se vraťte k obrázkům a česky se ptejte, abyste zjistili, zda dítě rozumělo.

1. Kdo je to? Kde je? Co slyší?

2. Co se děje? Kde si Jack myslí, že by tatínkův telefon mohl být?

3. Je tatínkův telefon na stole?

4. Je tatínkův telefon v tašce?

5. Kde nachází tatínek telefon?

6. Co se stalo, když tatínek začal telefonovat?

 

Hra: můžete si příběh zahrát, použijte věty z příběhu. Hledat můžete jiný předmět, který děti znají, Např. pastelky.

 

prac. s.  - str. 41

 

Přeji všem  krásný den.

Copyright © 2010-2020 Základní škola Hudlice
Developed by Kinet