Vítáme Vás na stránkách Základní školy Hudlice

Naleznete zde kompletní informace o naší škole, rozvrhy hodin, připravované školní akce, fotogalerie, učební materiály, aktuality, veškeré kontaktní údaje a mnoho dalšího.
Přejeme příjemné procházení našich stránek a doufáme, že se Vám zde bude líbit.

Výuka

Kalendář akcí

předchozí   Červen 2020   další
PoÚtStČtSoNe
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 

1. třída

2.6.

DÚ: Čtení - list papíru, číst nahlas. Dodržovat klesnutí hlasu na konci věty. Číst pouze text, doplňující otázky ne. Děti již budou dostávat domácí úkoly, protože jsme všichni sladění a můžeme pokračovat společně dál.

 

Úkol se týká dětí, které chodí do školy. Děti, které se učí doma napotřebují číst další list. Děti, které čtou ve škole určitě nejsou na čtení soustředěné po celou dobu čtení spolužáků stejně, jako kdyby četly samy celý text.

 

Dobré ráno milé děti,

dnes už mám pro vás přichystané i online cvičení, kde budete procvičovat i složitější příklady. Dúležitá je správnost, na čas se nedívejte. Komu to však jde už rychle a je mu vše jasné, na čas se dívám. Jste šikovné děti, jsem zvědavá, jak si s tím poradíte.

Úkoly:

M - str. 50

písanka str. 19

Prvouka - strana 71

Vážení rodiče,

online cvičení dělejte dle toho, zda to je již možné. Nespěchjte, když dítě ještě nerozumí principu sčítání s přechodem. Raději málo příkladů a pochopit to. Jestliže však již počítá, zvažte, jak moc to je zatěžující, nebo už prospěšné na procvičení.

Přeji hezký den.

1.6.


Dobré ráno milé děti,
jak jste se měly o víkendu? Chtěla bych vám všem popřát hodně radosti k Mezinárodnímu dnu dětí. Dnes je váš den, tak si ho něčím hezkým udělejte příjemným.

Úkoly:
M - str.49 - chcete-li procvičovat na online cvičení, lze si příklady vybírat a cvičit, jen nechodí k mé kontrole. Podle vývoje situace ve třídě budu opět zadávat cvičení místo našeho počítání ústního a na tabuli. Stále se nacházíme v přípravné fázi (na počítání do 20 s přechodem.).
čítanka- str.16 a 17
písanka - str.18

Vážení rodiče,
V M stále objasňuji princip sčítání, ale i odčítání do 20 s přechodem. Jestliže dítěti není jasný princip, osvědčilo se mi následující. (Já pracuji na tabuli, používám magnetické karty, popisuji tedy pro vás použitelnou obměnu.)
Připravte si 20 figurek (knoflíků, vystřižených koleček, lego kostiček). Ještě názornější je práce s 20 např kostičkami jedné a 20 kostičkami druhé barvy. Na papír napište do řady číslice 1 až 10. Pod každé číslo dejte figurku (knoflíky, vystřížená kolečka ...) jedné barvy. Pod každou figurku dejte další figurku, tedy druhou řadu po deseti druhé barvy. Máme 20 figurek. Pod tuto druhou řadu figurek můžete a nemusíte (záleží na pochopení dítěte) napsat číslice 11 až 20. Dítě si uvědomuje , že vidí první a druhou desítku.
Otázky pro děti.
Kolik máme figurek?
Je jednoduché počítat s 10. Kolik se rovná 10+ 2? 10+5? 10+8?...... Je to tedy jednoduché?
Protože je jednoduché počítat s 10, složité příklady (myslíme tím s přechodem přes 10, ale nemůžete dítěti komplikovat vysvětlení další informací) si upravíme, aby byly jednoduché.

Odeberte figurky, dítě položí do horní řady např. 8 figurek (ideálně v jedné barvě.)
Kolik se rovná 8+5?
Tady máme 8 figurek. Podej mi 5 figurek druhé barvy. Kolik doplním do 10? (Dítě položí 2 figurky.) Kolik mi zbývá? (Dítě položí 3 figurky.) Kolik se rovná 10+3? Kolik se rovná tedy 8+5? Nebuďte zoufalí, když pochopení nepřijde hned, nechte dítě manipulovat s figurkama. Manipulace jim pomáhá vytvářet matematickou představu. Nejde-li to stále, trénujte 10+3,10+4, 10+9 atd. Přijdou na to.
Potom trénujte - např. 7+6
Polož 7 figurek jedné barvy, vezmi si 6 figurek druhé barvy. Kolik doplníme figurek do 10? Kolik jich zbývá? Kolik se rovná 10+3? Kolik tedy 7+6?


Přeji všem hezký den.

 

29.5.

 

DÚ: Jen některé děti, ino máte na WhatsApp.

Situaci ve třídě ladím, vypadá vše dobře, děti jsou motivované, máme hezkou atmosféru.

______________________________________________________________________

Dobré ráno děti,

dnes se nebudete učit podle rozvrhu, ale podle toho, co je nejvíce potřeba. Pojďme na to, až budete mít hotovo, máte před sebou volný víkend.

Úkoly:

písanka - str.17

M - str. 49, online zatím není

slabikář - str.15

 

Vážení rodiče,

AJ se budeme učit až příští týden, bude to efektivnější jak k AJ, kdy si děti ještě něco z minulé hodiny pamatují a lépe se navazuje, tak k ostatním hodinám, kdy se zaměřuji na důkladné pochopení probírané látky v ČJ a M. Prv bude také příští týden.

Přeji všem pohodový víkend.

 

28.5.

DÚ:

mají jen některé děti, je volen individuálně. Koho se to týká, info máte na WhatsApp.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Dobré ráno milé děti,

jak vám šel včera diktát? Jestliže to byl úkol těžký, neobávejte se, budete trénovat a zvládnete to. Jestliže jste diktát zvládly lehce, je to velká radost pro vás i pro rodiče.

Úkoly:

čítanka - str.12

písanak - str.16. krátký diktát

M - str. 48 dokončit

 

Vážení rodiče,

včera jsem diktovala dětem náš první diktát. Dopadlo to většinou výborně, občas se objevily chybičky z nepozornosti. Některým dětem však diktát dělá problémy. Jestliže se to týká i vašeho dítěte, Je třeba děti znovu učit již probrané. Nepropojily si dostatečně písmo tiskací a psací. Kupte si písanku, můžete si pro některou však přijít i do školy, máme různé zbytky po pár kusech od všelijakých minulých písanek. Postupujte systematicky - např. psacím písmem napsané slovo pes - předepište před něj tiskací pes. Dítě píše a střídá psaní slova pes tiskacím a psacím písmem. Druhý den na jiný list papíru nadiktujte pes. Takto postupujte systematicky po všech písmenech abecedy. Opakujte, jinak to dítě zapomene.

M - počítání do 20 s přechodem - komu to nejde, udělejte dětem 2 řady kostiček nad sebou, každou po 10.

Např. 17- 8, vysvětlení - dole je 10 kostiček, nahoře sedm, to je 17. Odeberu z horní řady 7 kostiček, z dolní 1, říkám 17-7 se rovná 10, mínus 1 = 9.

......info není dopsáno, mám webinář, večer se k infu vracím.

27.5.

Dobré ráno milé děti,

myslím, že jste si chvilku odpočinuly, úkolů bylo méně. Dnes se zase pustíme do práce. Pojďme na to.

Úkoly:

M - vysvětlování - počítání do 20 s přechodem přes desítku.

čítanka str.11

písanka - str.15

Vážení rodiče,

píši dopředu, nevím tedy, jak se situace vyvine. Je to předpoklad, odpoledne vše upřesním a dopíši další postřehy. On line cvičení již jsem také zadala.

Přeji všem krásný den.

DOPŇUJÍCÍ INFORMACE:

ČJ diktát vět: Máma jede domů. Táta má kolo. Ela pije kávu.

M - str. 48/ cv.1, 2, 3

26.5.

Dobrý den,

stav učiva k dnešnímu dni

M - test znalostí, kontrola plnění úkolů z distančního vyučování. DÚ procvičovat sčítání a odčítání do 20 bez přechodu desítky.  On- line cvičení budou zadána v průběhu tohoto týdne.

ČJ čítanka str. 10 - prosím vysvětlit význam slov hrdost X pýcha, písanka str. 13,14

Lucie Šrámková dle instrukcí pí uč. Oličové

 

25.5.

Vážení rodiče,

průběh dnešní dopolední části byl s ohledem na situaci především o povídání s dětmi a jejich seznámení s organizací a pravidly.

Lucie Šrámková

 

23.5.

Dobrý den vážení rodiče,

 

1. den školy:

 

  • příchod 7.00-7.10 h
  • aktovka - s sebou všechny učebnice a prac. sešity, AJ nechte zatím doma
  • ručníky dětem nedávejte, děti se z hygienických důvodů budou utírat ruce do ubrousků poskytnutých školou.
  • s sebou svačinu
  • boty na přezutí
  • 2 roušky v igelitovém pytlíku
  • čestné prohlášení s datem 25.5. - najdte v dokumentech na webu
  • tabulku odchodů dětí za školy  -  v dokumentech na webu
  • lístek pro mne s jasným sdělením, zda dítě (uveďte jméno) jde nebo nejde na oběd.

Ráda bych poděkovala vám, všem rodičům, za hezkou spolupráci. Vážím si toho, opravdu jste tuto mimořádnou situaci zvládli skvěle. Pokračujeme dále, věřím, že to zvládneme, jak nejlépe dovedeme.


Přeji hezký víkend


 

22.5.

Dobré ráno děti,

dnes vás čeká hezký  příběh z čítanky a poslech AJ, kde si můžete krásně zopakovat vše, co jste se doma naučily.

Až budete mít hotovo, užijte si hezky odpoledne a celý víkend.

 

 

Úkoly:

 

  • čítanka - str.8  a část str.9-Celý text ukázky knihy Františka Nepila (Nezapomeňte říci dětem, že se tento spisovatel narodil v Hýskově, pohřbený je v Nižboře.)

 

Ptejte se dětí na obsah přečteného, dítě může vyprávět co přečetlo, pomáhejte otázkami.

 

  • Prv - str.70 - Kdo ještě neviděl naDM software prezentaci zuby (od minulé prvouky), podívejte se.

 

 

 

  • AJ -opakování formou poslechu -  posílám vám všechny poslechy, které jste neměli u sebe a trénovali pouze s mým přepisem. Teď uslyšíte rodilého mluvčího. Dětem nahrávku pusťte, zjistíte, zda vaše dítě rozumí. K textu se vracejte, překládejte. Moje přepisy v AJ najdete  stále na webových stránkách. Začínáme v učebnici listening 1 na str 38, končíme učebnice str.43. Musíte sledovat, kde je poslech. Např. v pracovním sešitě je poslech na str. 34 . listening 5. str.36- listening 8 atd.

  • M - ve středu jsem zadávala M online, nedopatřením se u vás však neobjevila, proto máte na onlinecviceni.cz připravené úkoly, přestože  dnes na rozvrhu M není.


Vážení rodiče,
nechtěla jsem dětem psát, že se na ně těším, protože by se mohlo stát, že by některému dítěti začalo být líto, že neuvidí kamarády. Tak jim to prosím vyřiďte, že se moc těším, budou mi povídat, jak se měly.
První den se téměř učit nebudeme, děti se musí se vším seznámit, s pravidly, s prostorem. Některé děti se budou potřebovat vypovídat, aby se cítily dobře.
V úterý se budeme učit. Předpokládám, že se můžu zastavit na čemkoli a  budeme se tomu věnovat do hloubky, vlastně opakovat. To ukáže až situace. Proto vám sice na úterý napíši jakýsi předpoklad, ale až následující den budu vědět, co jsme probrali ve skutečnosti.
První den přineste prosím čestné prohlášení s datem 25.5.2020. Ke stažení je na školním webu v aktualitách ze dne 5.5.
Doporučuji vám podívat  se v neděli na náš web. Dnes v pátek jsme ještě my učitelé ve škole  a nemohu vyloučit nové informace, které by se vám hodily. Vše podstatné však určitě víte.

Přeji všem hezký víkend.

 

 

21.5.

Dobré ráno milé děti,

dnes si prohlédnete novou učebnici, čítanku. Budete číst na první stránce hádanky, schválně, jestli je uhodnete. Můžete s malou nápovědou od rodičů.

 

Úkoly:

 

  • čítanka str. 6 - děti se musí naučit rozumět textu, který čtou. U hádanek je nechte přečíet otázku mluvte s dětmio tom, co si přečetli, zda rozumí otázce, jestli umí otázku říci jinými slovy.... potom nechte děti chvíli hádat, napovězte, případně po chvilce řekněte odpověď.

 

V textu vrabčák ať vám děti řeknou velmi stručně, o čem text byl. Většinou děti řeknou cca 2 věty, to je dobré, děti se teprve učí vyjadřovat.

 

  • M - online cvičení, Hejný str. 63 - Hejný přechod přes 10 neřeší, hned děti mají 11-2=

 

cv. 4 - první příklad - do čverečku číslici 3, do obdélníku 1 šipku vpřed, do čverečku číslici4

cv.5 - žlutá stavba - číslice 2 a 1

 

  • písanka - str.12

Vážení rodiče,

 

od příštího týdne budu učit děti navštěvující školu. P. uč. Šrámková nebude učit ve třídě děti, bude komunikovat s vámi rodiči, kteří máte děti na distančním vzdělávání. Bude vám podle mých informací zapisovat, co jsme se učili. Můžete se  se svými otázkami na mě po škole však obrátit.

Přeji všem hezký den.

 

 

20.5.

Milé děti,

dnes toho máte opravdu málo, tak se do toho pusťte, ať máte hotovo. Moc chválím všechny, kteří mi již recitovali, umíte Palečka moc hezky.

Úkoly:

písanka - str. 11

M - Hejný - str. 62 , online cvičení

 

Vážení rodiče,

máme nové info týkající se provozu školy.

Naše skupina - 12 prvňáčků, 3 děti z 3. třídy.

Příchod dětí (naší skupiny) do školy - 7.00-7.10 h

Výuka končí v 11.20 h, potom odcházíme na oběd.

Odpolední pobyt dětí ve škole je možný do 16.30 h.

Všechny kroužky jsou zrušené.

Obědy - budou teplé v jídelně, je nutné je  standartním způsobem objednat do čtvrtka.

Svačinu si dítě přinese z domu.

S sebou -  každé dítě bude mít 2 roušky uložené v pytlíku.

Nebudeme se učit dle rozvrhu, každý den bude ČJ, M, často Prv, z výchov nebude TV.

Záloha ze ŠVP vám bude vrácena.

 

Podrobné ino najdete v aktualitách na webu školy.

 

19.5.

Milé děti,

každé úterý máte hodně předmětů, protože ale hezky pracujete, máte dnes málo úkolů.

Užijte si sluníčka, zasloužíte si to. Nezapomeňte si dnes číst hezkou knížku. Z knížek se můžete dovědět spoustu zajímavých informací, můžete se pobavit zábavným textem. Tak pojďte na to.

 

 

  • čítanka - ještě jste si všichni nepřišli pro učebnici.

 

Děti si přečtou libovolný text ze své knihy. Doporučuji věnovat se výběru knihy. Vzbudit u dětí zájem o četbu je v současné době náročnější než kdykoli v minulosti. Vyplatí se vá investovat do výběru čas. Cílem je, aby dítě četlo rádo. Někdo zvládne číst sám, někomu pomůže, když se budete střídat. Četba by měla být pohoda, odměna, radost, postupně dle čtenářské zdatnosti sdílení společných chvilek třeba tím, že každý si čte svoji knihu (ne v počítači, mobilu). Můžete tento úkol nechat na večerní čtení, víte-li, že je to pro vaše dítě vhodné. (Pozor na únavu.)

 

  • M - cvičení online, Hejný - str. 61 - u cv. 6 - Děti píší číslice ze zelených panáčků do zelených sčítacích čtverců. Tedy nahoře 4,2, dole 6.

 

cv. 8 - 3 šipky vpřed, dopsat 1 šipku vzad = 4 šipky vpřed, 2 vzad. Jinými slovy 3-1=4-2

cv. 9 ....5 teček.....15 teček....

 

 

  • ČJ - Dotrénujte Palečka.  Budu volat a zkoušet Palečka, nebo mi nahrajte recitaci na WhatsApp a pošlete, záleží, jak vám to vyhovuje. Spojím se s vámi stejně, abych dětem řekla, jak se mi jejich recitování líbilo.

 

 

 

  • Prv - str. 69 - Dle zájmu se můžete podívat na DM software, je tam prezentace -  zuby, hezky vypracované info, které můžete použít při vyprávění vašim dětem o zubech. Rozhodně to neznamená, že se děti učí tyto informace z prezentace, je to podpora pro ujasnění některých info pro vaši potřebu, pro vyprávění dětem. Děti většinou kladou zvídavé otázky.

Vážení rodiče,
můžeme si dovolit odlehčenější den, myslím, že v tyto dny se hodí. Budu však zadávat úkoly z čítanky a ještě mi tu pár čítanek leží.
Všem přeji hezký den.



 

18.5.

Dobré ráno milé děti.

Jak jste se měly o víkendu? Věřím, že moc dobře a že jste trávily hodně času na čerstvém vzduchu, a tak jste připravené se pustit rychle do úkolů. V pondělí mi vždy chybí vaše vyprávění, co se dá dělat, až to půjde, budete mi vyprávět.

Úkoly:

slabikář - str 104 a 105 - rodokomen - vyplňte a popovídejte si s dětmi o tom, co to je rodokmen na další straně namalujte svůj širší rodokmen podle svého uvážení. Děti se cvičí v Palečkovi, kdo jej umí, pište mi, spojíme se přes WhatsApp. Od zítřka už budu volat všem.

M - Hejný str. 60 a online cvičení

písanka - str. 10, věty opište a na dva poslední řádky děti napíší: Běchovice jsou v Praze, Běstiny pod Hudlicemi. (Píší-li děti širší písmenka, nemusí se se tam vše vejít, ať napíší jen  slova s "Bě..." a co se dále vejde.)

 

Vážení rodiče,

ztra již budou děti potřebovat čítanku, všechny děti si ji u mne ještě nevyzvedly.

Rozhodování, zda dítě půjde či nepůjde do školy bylo pro mnohé z vás obtížné, čemuž rozumím, nakonec rozhodnutí  však padla. 12 prvňáčků jde do školy, 8 zůstává na distančním vzdělávání. Více informací budu mít až v úterý odpoledne. Všichni jsme se jistě rozhodli podle nejlepšího svědomí, bude to dobré, zvládneme jak školu netradičně ve třídách, tak distanční vzdělávání.  Hlavně, že jsme všichni zdraví. Přeji hezký den.

 

15.5.

Dobré ráno milé děti,

už jsem některé z vás zkoušela z Palečka, jste šikulky.

Dnes vás čeká zajímavá hodina AJ. Poslala jsem rodičům nahrávky, které posloucháme vždy ve škole. Tak si to hezky užijte, můžete si nahrávky pouštět opakovaně a dobře všemu rozumět. Až uděláte dnešní přípravu do školy, máte krásné víkendové volno, tak pojďme na to.

Úkoly:

 

  • slabikář str. 103, docvičování veršované pohádky

  • Prv - str.68, na DMSoftware máte odkaz na Byl jednou jeden svět - Ústa a zuby

  • AJ

 

cílové učivo :

What´s that?   Co je to?

Is it the radio?    Je to radio?

birthday card - přání k narozeninám

Happy birthday (to you)! Přejeme Ti šťastné narozeniny!

Doplňkové učivo:

My turn now! Teď jsem na řadě já.

 

učebnice - str.44

Děti si prohlédnou celou stránku.

Pusťte jim nahrávku, poslala jsem vám ji na WhatsApp.

přepis nahrávky:

Polly:What´s that? Is it the radio?

Jack: No

J: Is it the television?

P: No!

P: Oh, it´s birthday card

Daisy: žvatlání

P: Open the card, Daisy. Please!

D: žvatlání

P: Oh, please

(celá verze Happy Birthday)

Jack: Happy birthday to you!

Happy birthday to you!

Happy birthday , dear Polly!

Happy birthday to you.

Polly: My turn now.

Happy birthday........dear Jack......

 

Přehrávejte si celý příběh,

přeložte si jej,

děti opakují věty dle nahrávky,

zahrajte si podobný příběh.

 

prac. sešit - str. 39 - děti říkaji slova anglicky, ukazují na všechny obrázky.

Vysvětlete dětem, že uslyší zvuky věcí vyobrazených na této stránce. Povzbuzujte děti, ať říkají:  It is a car. Atd.

Pusťte nahrávku.

přepis nahrávky:

1.

(zvuk auta)

What´s that? - tato otázky se opakuje

2. zvuk kola, 3. vlaku, 4. televize, 5. kytary, 6.letadla, 7.bubnu,8. praskajícího balonku

Potom pusťte nahrávku znovu, děti napíší čísla k obrázkům, pusťte znovu a společně zkontrolujte.

 

Vážení rodiče,

děkuji za rychlé odpovědi týkající se docházky dětí do školy. Nové informace budete mít na našich webových stránkách. Poslala jsem vám nahrávky na WhatsApp, je to velmi praktické, děti slyší rodilého mluvčího.

Přeji všem krásný víkend.

 

 

14.5.

Dobré ráno moje milé děti.

Už se nemůžu dočkat, až mi příští týden zarecitujete Palečka. A také, až mi budete číst. Zjistila jsem, že jste udělaly opravdu úžasný pokrok, jste moc šikovné. Dnes vás čeká ve slabikáři tajemný tvor Yetti, je to vysoký chlupatý tvor z hor,  podobný pravěkému člověku.

Úkoly:

 

  • slabikář - učíme se poslední 3 sloky Palečka. V úterý počítám, že vás budu kontaktovat přes WhatsApp, děti mohou Palečka zarecitovat i s pantomimou, kterou si mnozí pomáhají k lepšímu zapamatování.

 

- čtení str.102

 

  • M - online cvičení nebo M Hejný - celá str. 59 -cv.5 -Děti spojují číslici v horním a dolním řádku tak, aby součet byl 10.

 

cv 8 - Děti vybírají číslice podle barvy, tedy oranžové číslo do oranžového čtverečku tak, aby splňoval daný součet. Veďte děti k tomu, aby si umístěné číslo z nabídky škrtly.

 

  • písanka - str. 9

 

 

Vážení rodiče,

 

  • můžete mi dát vědět, že vaše dítě je připraveno zarecitovat Palečka. Budu volat nejdříve těm, kteří mi dají vědět, že jsou připravení. Už se těším.
  • prosím o znovu vyjádření k tomu, zda vaše dítě půjde do školy 25.5.. První vyjádření mám od všech, druhé, kdy jsou již známé bližší okolnosti, ještě nemám od všech. Datum bylo do 18.5., ale požádala bych vás o dřívější vyjádření - optimálně dnes, musíme připravit ve škole celý plán a bez informací od vás to nejde. Máte-li nejasnosti, volejte. Budu vás dnes kontaktovat, děkuji vám za pochopení.

 

 

13.5.
Dobré ráno milé děti.


Dnes je středa, tento den máte vždy málo úkolů. Moc se těším, až vás zase uslyším a vy mi přes WhatsApp zarecitujete Palečka. Možná někdo předvede i pantomimu, která vám pomáhá si rýmy zapamatovat. Už se opravdu moc těším. Tak pojďme na dnešní úkoly.


Úkoly:


Písanka  - str. 8. Děti se dále učí básničku, celkem je to zatím 6 slok.


M - online cvičení a Hejný str. 58 - Děti samy čtou slovní úlohy. (doplnění - O kolik? O 2.-důležité je o.)

 

Vážení rodiče,

děti již brzy odloží slabikář, někteří jste se ještě nedostavili pro čítanku. Budeme ji potřebovat cca ve středu. 
Palečka se budeme od čtvrtka učit již celého, příští týden si děti poslechnu, už se těším.


Přeji hezký den.

 

12.5.

Dobré ráno milé děti,

máme sice chladnější dny, ale příroda si potřebuje odpočinout,  přivítala by déšť. Můžete si číst a užít si to. Myslím moc na vás, jak jste šikovné, že to tak s rodiči zvládáte. Velká pochvala všem.

Úkoly:

slabikář  - učíme se včerejší 3 sloky Palečka. Děti přečtou a vypracují druhou polovinu str. 101.

M - Hejný str. 57, online cvičení

Prv - str. 67

písanka - str. 7 - Slova se  přepisují psacím písmem (doplňují tiskacím).

 

Vážení rodiče,

doporučuji vám zapojit děti do onlinecviceni, děti nemusí udělat všechna cvičení, ale seznámit se s postupem a počítat tímto způsobem už prospěje všem. Je možné pracovat v prac. sešitu Hejného i na PC. Přístup je však stále možný individuální.

Přeji hezký den.

 

 

11.5.

Dobré ráno milé děti,

jste pořádně vyběhané a odpočinuté? Věřím, že ano, tak nám to půjde hezky všechno od ruky. Pojďte na to.

 

Úkoly:

slabikář - učíme se další 3 sloky Palečka. děti přečtou na str. 101 prvních 5 slok.

M - Hejný str.56 nebo online cvičení.

písanka - str. 6 , text děti nejen doplňují, ale také pečlivě obtahují, tím si fixují správný tvar a sklon písmen.

 

Vážení rodiče,

všem přeji hezký pracovní týden.

 

7.5.

Dobré ráno milé děti,

dnes máte poslední školní den v tomto týdnu,  užijete si krásné 3 dny volna.  Myslím na vás, pamatujte si hezké zážitky, budete mi je vyprávět. Kdo rád maluje, můžete mi namalovat obrázek, co rády děláte, jak se bavíte. Obrázek mi můžete poslat WhatsAppem, poslat poštou, přinést, když si půjdete pro čítanku nebo i jindy.  Těším se na ně.

Úkoly:

 

  • slabikář - znovu přečíst celého Palečka, umět výborně 3 sloky. Příští týden se děti budou učit Palečka dále. Postup bude rychlejší, už byděti  měly mít Palečka načteného.
  • M - online cvičení nebo Hejný str. 55 - šipka zpět znamená mínus. tedy cv. 5 žlutý rámeček přečtu jako 4-1 se rovná 2 (doplním 2 šipky vpřed )+1, modrý rámeček čtu jako  4-2 (doplním 2 šipky směr zpět)=3-1 atd...
  • písanka - str. 5  - Slova pište opakovaně až do konce řádků.

 

 

Vážení rodiče,

přečtěte si prosím v aktualitách metodické pokyny MŠMT týkající se otevření škol 25.5.2020.

Děkuji a přeji hezky prožitý prodloužený víkend.

 

6.5.

Dobré ráno milé děti,

dnes je středa, to máte "broučkové"  vždy téměř odpočinkový den, tak si to pojďte užít, jste šikovné a zvládnete to krásně.

 

M - Hejný - str. 54 nebo online cvičení  - některé děti dělají Hejného i online cvičení, doporučuji ušít úkoly dítěti na míru, víte teď nejlépe, co vaše dítě  potřebuje a zvládne.

písanka - str. 4 a řekněte si i básničku Palečka 3 sloky. Někdo už lehce trénuje dál, není to nutné, času dost příští týden

 

Mohlo by se vám hodit:

Odkazy:

M -názorné sčítání a odčítání do 20    https://skolakov.eu/matematika-1-trida/scitani-a-odcitani-do-20

Prvouka - režim dne - http://rysava.websnadno.cz/prvouka_1.roc/rezim_dne2.htm

části lidského těla - http://rysava.websnadno.cz/prvouka_1.roc/telo1.htm

 

Vážení rodiče,

přeji vám krásný den.

 

5.5.

Dobré ráno děti,

myslím na vás, jak vám to všechno doma  jde. Mohu jen chválit a obdivovat, protože jste velmi šikovné děti.

Mávám vám  na dálku. Pojďte se do toho pustit, ať máte vše hotovo.

 

Úkoly:

 

  • slabikář - dnes se můžete opět učit veršovanou pohádku Paleček a jeho kamarádi, stále platí do "...šišku neunese." Děti mohou znovu celou pohádku číst.
  • M -online cvičení nebo

 

Hejný - str.53 - cv. 11 -vhodné pro děti, které mají ještě problém s počítání přes 10.  Děti mohou doma skládat číslo 11 z fazolí, čočky, žetonů.

cv. 6 a cv. 7 spolu souvisí. Děti postaví 1.podlaží (to je přízemí) z modrých kostek a do tabulky napíší číslo 3 do prvního sloupce dolu (tedy 1. podlaží- modrá)., protože se stavba skládá ze 3 krychlí a všechny jsou v 1. podlaží. Potom postaví zelenou stavbu. To je vlastně schodiště, v tabulce bude 3. podlaží - 3,     2. podlaží - 2,     3. podlaží 3,    celkem zelených ve všech patrech bude tedy 6 (šedý čvereček). Atd. Budete-li ioplňovat správně, celkem v 1. podlaží bude 13, v 2.podlaží 6 a ve 3. podlaží 3 kostičky.

cv. 8  - rozdělení čísel - do posledního rozdělte č. 11.

cv. 9 - Dejte dětem více čtverců na stříhání, baví je to, rozvíjejí svoji představivost.

 

  • písanka - str. 3

  • prvouka - str. 66

 

 

Vážení rodiče,

upřímně i vás obdivuji a děkuji, že všichni děláte pro své děti maximum, co  to jde.

Přeji všem hezký a klidný  den.

 

 

4.5.

Dobré ráno milé děti,

po třech volných dnech jste odpočinuté a vše půjde rychle. Dnes se můžete  těšit na poslech veršované pohádky Paleček a jeho kamarádi.

 

Úkoly:

 

  • slabikář str.100 - přečtěte dětem celou veršovanou pohádku, potom čtěte společně s dětmi, ukazujte přitom při čtení jednotlivé prsty.

 

Práce s textem - viz info dole na stránce. Navíc Děti podrthnou všechny jména všech pěti kamarádů. Vysvětlete dětem, co je to sloka (část básničky, složená je z rýmů...),  co rým (zvuková shoda na konci veršů...).

Tuto pohádku by se děti za běžných okolností učily nazpaměť. Bylo by to jednodušší ve škole, protože neustálým opakováním by ji téměř uměly a doma byste vše jen doladili. Považuji ji za takový základ, že se ji děti budou učit i v těchto podmínkách. Půjdeme na to pomalu, děti si nakonec poslechnu přes WhatsApp. Zatím se od zítřka pusťte do prvních 3 slok, tedy po slova - ...sám však šišku neunese. Na naučení těchto 3 slok mají děti čas do čtvrtka, tedy jinými slovy do neděle. Času dost.

Děti by měly v pohádce vidět příběh, potom si verše zapamatují lépe. Ptejte se např.: Co chtěl Paleček po mamince? Proč mu jeho přání nemohla splnit? Jaký úkol tedy Paleček dostal od maminky? Jaký byl asi les, do kterého Paleček šel? atd.

Učení básničky podpoříte, bude-te li ji doprovázet gesty. Potom sloku několikrát zopakujte.

Od začátku básničku recitujte s určitou intonací, která dítěti pomůže si dané verše dobře zapamatovat. Např. Zvolejte : "Mámo. usmaž kobližky!" Potom přísně: "Až mi dojdeš na šišky!".

Můžete dětem pustit na You Tube Čtyři pohádky ze špalíčku veršů a pohádek. Možná najdete na jiné adrese  přednes, který vás více zaujme. (Dovedu si představit "milejší", ale nenašla jsem.)

Jestliže chcete některé děti rozesmát a pobavit, pusťe jim na You Tube  Palecek.Jeho.Kamarádi. Ale nedoporučuji pouštět opakavaně, jen pro zajímavost :-).  Poslech by mohl u některách dětí zvýšit atraktivitu pohádky.

 

  • M - Hejný - str. 52 nebo cvičení online

 

 

 

  • písanka - str. 2

 

 

Vážení rodiče,

přeji vám klidný pracovní týden a ať vám jde učení s dětmi co nejlépe.

 

30.4.

Dobré ráno děti,

v M Hejného vás čeká prima cvičení, vlastně hra. V písance zase, protože je to další díl, trochu jinak uspořádané stránky, je to zajímavější. A slabikář? Za chvíli budeme na konci a budete umět číst úplně všechna písmenka, je to úžasné, konečně si užijete knížek, čítanky a budete vše stále rychleji číst. Až vše splníte, čekají vás krásné tři dny volna.

 

Úkoly:

 

  • slabikář -  dočtěte a dopracujte str. 99
  • M -  online cvičení nebo

 

Hejný -  str. 50 - nebojte se herních cvičení, podporují rozvoj představivosti, logiky, tvořivosti, samostatnosti, děti se nebojí nalézat netradiční řešení, chybovat a zkoušet. Jsou to důležité životní docednosti. S chutí do toho, v klasické M tento druh cvičení není častý.

 

  • písanka - zelená písanka díl 4. (v krabici ze školy), str. 1, obrázky děti vymalují - malování pomáhá uvolňovat ruku - příprava na psaní.

 

 

Vážení rodiče,

navštívila jsem naši třídu a přivezla si domů všechny pytlíky s tělocvikem, které tam prvňáčkům zbyly. Děti si je měly odnést domů, mnou i v družině byly o tom informovány, avšak zůstalo jich tam viset hodně. Dala jsem je tedy všechny v domnění, že nebudou zaprášené, do naší  třídy. Zaprášené jsou velmi, potřebují vyprat, vyčistit. Zároveň jsem vyzvedla čítanky, které budeme po slabikáři potřebovat.

Vyzvedněte si tedy prosím čítanku, případně pytlík na TV u mne doma. Čítanku budeme potřebovat někdy v týdnu od 11.5.

Přeji všem krásný prodloužený víkend.

 

29.4.

Dobré ráno děti,

dnes vás čekají neobvyklá písmenka, Hejný nebo online cvičení, pusťte se do toho, ať máte brzy hotovo.

 

Úkoly:

slabikář str. 99 - rozdělte si stránku individuálně dle potřeby na polovinu, druhé polovině  se budete věnovat zítra.

M - onlinecviceni

nebo Hejný - stránky úmyslně přeskakujeme, téma je probrané, jen učivo upevňujeme. str. 49 - červený rámeček  je vlastně 1+3=4.

 

Vážení rodiče,

ještě potřebujeme upevňovat s dětmi sčítání do 20 bez přechodu. Přehled o situaci mám,  volím adekvátní tempo. Děkuji všem za hezkou spolupráci.

Pěkný den

 

 

28.4.

Dobré ráno děti,

také jste včera začaly školu pomalinku a nešlo to od ruky? Jestliže to tak bylo, nic si z toho nedělejte, nebyly jste v tom samy. S kým jsem mluvila, všichni to tak měli. Dnes to půjde hezky zlehka, pojďme na to.

Úkoly:

 

  • slabikář -  str. 98, nad měsíce, kdy se narodili členové vaší rodiny, děti napíší číslici - např. únor - 2. Děti by si měly uvědomit, o které roční období se jedná. Povídejte si o tom, jestli v té době kvetou jabloně,  jezdíte lyžovat na hory, možná se koupete, možná pouštíte draky. Dětem pomůže příběh. Hledejte společně indiánské jméno podle měsíce narození a zájmu daného člena rodiny. Např. "Ten, který dlabe dýně." Vymýšlejte nesmysly, ať se děti baví. Uvidíte, jak si děti období lehce zapamatují.

  • M - opět onlinecviceni nebo

 

Hejný - str. 47/8,9,10,   str.48/4

 

  • písanka - Děti rozdělí čtvrtku papíru podle počtu členů rodiny na stejné díly, okénka. Do každého takového okénka dítě napíše indiánské jméno maminky, tatínka, sourozence, sebe. Namaluje ke každému obrázek. Kdo rád maluje, může mít obrázků více, kdo nerad maluje, nechte děti, ať se tím příliš netrápí. Budu ráda, když mi dílka pošlete na Whats App.

  • prvouka - zůstaneme ještě v minulosti. Děkuji za tip od vás, jedná se o Hurvínkovy Staré pověsti. Pobaví se celá rodina.

 

https://www.youtube.com/watch?v=eepOcMW3MOE&list=PLg9sf07XgBLHE6hm3-jk5BoWyACq3JDd-

 

Vážení rodiče,

hledám možnosti, jak vám odlehčit a přitom děti vše naučit. Občas je to možné, tak si poslech užijte i vy. Děti potřebují povídání Hurvínka trochu okomentovat, zdůraznit podstatu příběhu, ale nejlépe tak, aby příběh stále bavil.

Přeji hezký den.

 

27.4.

Dobré ráno milé děti,

víkend byl nádherný a slunečný, určitě jste odpočinuté a půjde nám škola lehce od ruky. Už bych  ráda slyšela vaše vyprávění, jak jste si užily víkendu. Ještě to budemevšak  muset nějakou dobu vydržet.

Úkoly:

slabikář - str. 97 dočíst, do cvič. sešitu z ČJ napište dnešní datum, pod něj opište psacím písmem šest libovolných slov ze str. 97 z bočního  sloupečku ze slabikáře.

M - opět máte na vybranou - cvicenionline.cz nebo

M Hejný - str.42, cv. 1, 2, 3, můžete 4 - děti to baví a rozvíjí se prostorová představivost. str. 47/ 6 a7

písanka - str. 32 - procvičení tiskacích písmen. (Už si připravte na zítřejší den novou písanku, máte ji všichni doma, byla v kufříku.)

Vážení rodiče,

přeji všem hezký víkend, není-li něco jasné, volejte mi.

Hodně zdraví.

 

24.4.

Dobré ráno děti,

dnes vás čeká písanka, zábava při AJ - jen počítání a vymalování. Prvouka tentokrát znamená poslech pohádky nebo příběhu. můžete si vybrat a potom vás čekají  dva dny volna. Tak pojďte hned na to.

Úkoly:

písanka - str. 31

 

AJ - cílové učivo - one candle, two candles, three candles....

 

Sčítání - přineste drobné předměty, např. pastelky. Řekněte: Three pencils and two pencils. How many pencils now? Vezmete jiné pastelky a říkáte např. : One pencil and four pencils.

Zopakujte si čísla, povzbuzujte děti, aby se s vámi zapojily do počítání.

uč. str. 43 - Ukažte na první dort, řekněte: How many candles? That´s right. One candle.

Ukažte stále na obr. 1 na druhý dort, řekněte: How many candles now?

Necháte děti odpovědět. Řeknete: "One candle and two candles....three candles.

Přepis nahrávky:

1. One candle ...and two candles.... one, two, three.

Three candles! Three candles on your cake!

2. Two candles ... and tree candles... One, two, three, four, five,. Five candles! Five candles on your cake.

3. Three candles....and four candles...One, two, three, four, five, six, seven. Seven candles! Seven candles on your cake. Happy birthday!

p.s. 38 - zeptejte se: How many candles? ..... Thatˇs right, one candle... and three candles....four candles. Atd

Stránku si děti mohou, sle nemusí vymalovat, dle zájmu.

 

prvouka - Co je minulost?  poslech -  podle zaměření dětí máte na výběr Staré pověsti české nebo pohádku Pták štěstí-

https://junior.rozhlas.cz/stare-povesti-ceske-vypravte-se-s-nami-do-davnych-casu-8174367

https://junior.rozhlas.cz/ptak-stesti-chodska-pohadka-s-vaclavem-postraneckym-8183865

Můžete dětem vybrat i jinou pohádku nebo příběh, jde o to, aby se učily také poslouchat mluvené slovo bez obrazu.

 

Vážení rodiče,

i když není  v rozvrhu M, na onlinecviceni nějaké procvičování opět máte, stejně tak cvičení z českého jazyka, dobrovolnost stále platí.

Hezký pořad je z rádia Junior - Den Země  https://junior.rozhlas.cz/den-zeme-8183805.

Přeji vám odpočinkový víkend a pevné zdraví.

 

 

 

23.4.

Dobré ráno děti.

Jak vám šla M Hejného? Můžete si opět vybrat mezi M Hejného a onlinecvicení. Všechny děti, které jsem dosud slyšela, musím pochválit. Všichni pracujete, snažíte se, umíte. Mám z vás radost.

Úkoly:

slabikář  - str. 97 -  přečtěte si boční lištu a  text pouze po slovo U Tří housliček, při čtení plňte úkol dle zadání dole na stránce. Dobrovolný úkol - vymyslete si a namalujte vlastní domovní znamení. Kdo bude chtít, pošlete mi jej na WhatsApp.

M - Hejný - str.39, cv. 8 - krokujte, někomu stačí ťukat tužkou, simulovat pohyb figurkou na papíru s namalovanými body. Jde o dopočítávání, kdo má problém 3+?=6 má přáležitost vše lépe pochopit. Nespěchjte, chce to čas, každý to jednou pochopí. Nechte děti, ať se snaží, vlastní pochopení je důležitější než pochopení výkladu.

cv.9  - Jde o postup skládání čtverce, záznam procesu.  Dejte dětem 4 špejle a děti píší k nákresu čísla - postup složení čtverce. (Tedy 3, 1, 4, 2).

cv. 10 - Děti složí kříž podle nákresu, hledají možnosti, jak 2 posuny složí čtverec. Používejte pojmy levé dřívko, pravé, dolní, horní, svislé, vodorovné.

str.40, cv. 1 - Jde o sčítání 1+2 = 3, 2+2= 4, 3+4=7. Komu to nejde hned, vemte si na manipulaci např. korálky.

písanka - str. 30

 

Vážení rodiče,

budete-li mít problém s Hejným, volejet, vysvětlím. Budu ráda, když mi po čase dáte vědět, jak se vám tato metoda osvědčila.

Přeji všem hezký den.

 

 

22.4.

Milé děti,

dnes vás čeká zábava. Po písance  máte matematiku Hejného, rodiče si s vámi budou hrát. Máte se na co těšit.

 

Vážení rodiče,

jestliže jste nepočítali na onlinecvicení, tak určitě vás to nemusí nijak stresovat. Je to vpořádku.

Cvičení jsou dobrovolná, nesmí být zatěžující. Jsou rozvíjející a někteří aby nelenošili, musí počítat dál.

Ukázalo se, že děti ještě potřebují počítání do 20 bez přechodu více zažít, potřebují více času. Proto jsem sáhla k matematice Hejného. Tato matematika umožňuje dětem vytvořit si matematické představy. Děti, které počítají např. 8+5 bez problému a vysvětlování, jsou děti, které si tyto představy již vytvořily. Nechápou, proč součet složitě vysvětlujeme, rozkládáme, když je to jasné a zbytečně to podle nich vlastně komplikujeme. Děti, kterým toto počítání dělá potíž, tuto představu ještě nemají a tato matematika ji hezky rozvíjí. Takže pojedeme chvilku dvoukolejně.

Děti mohou počítat matematiku onlinecviceni.cz, kde bude počítání do 20. Nebo si budou stále procvičovat starší látku v M Hejného. Povinost je tedy jedno nebo druhé. Může se stát, že někoho M Hejného prostě baví a spočítá kromě onlinecvicčení i tuto M, to je už na vás. Je to určitá výhoda individuálního vzdělávání ušitého na míru, které si nyní můžeme dovolit.

Matematiku Hejného nebudeme dělat celou, budu vám cvičení vybírat. Jelikož jdeme vpřed, všechny strany a cvičení, které jsme nedělali, jsou vám libovolně k dispozici na procvičování počítání. Myslím, že by se vám individuálně mohly hodit. V žádném případě nejsou určené jako povinné. Nezahlcujte prvňáčky. Použijte je, myslíte-li, že vám jsou k užitku.

V M Hejného budu muset lecos vysvětlovat. Nebojte se, je to zábava.

 

Úkoly:

písanka - str. 29

 

M- Hejný str. 38 -

Krokování : Díky krokování děti pochopí, jak se řeší sčítání, jak dopočítávání. Krokování zapisují pomocí šipek. Dejte na zem čtvrtky papíru, napište na každý papír velkou číslici - 0 až 6. Papíry položte od 0 po 6 na zem za sebou, jako hada. Tedy nad 0 je 1, nad 1 je 2....

Řeknete:" Postav se na 0. Jdi 2 kroky dopředu,  začni teď. Udělej 1 krok dopředu, začni teď." Vy si stoupněte na 0 a řekněte:"Kolik kroků udělám, abych stála vedle tebe?"

Krokováním jsme zjistili, že 2+1=3. (Dětem se vytváří matematická představa. My ji už máme, proto to někomu připadá zvláštní, dětem to však pomáhá.)

U cv. 2 - zápis krokování. Krokujte jen dle potřeby, stačí však zápis. Do červeného okénka zapíšete 2 šipky vpřed, do žlutého také 4 šipky vpřed, do hnědého 6 šipek vpřed....

cv. 3 je jasné a cv. 4 zábavné

str.39/ cv. 5  - doplnit řady čísel 1,2,3,.... a zpět.

cv. 6 - Např. u prstýnku děti domalují 2 prstýnky, zapíší 1+2=3. Používejte slovo "přidáme"

cv. 7  Škrtněte libovolný počet a zapište. Např. šktnete 2 čerty, zapíšete 3-2=1.  Používejte slovo "ubereme"

Nebojte se, příklady se typově opakují, zvládneme to a děti to bude bavit. To je také důležité.

 

Prosím ještě rodiče, kteří se nevyjádřili k otázce, zda máte zájem dát od 25. května své dítě do školy, abyste tak neprodleně učinili, stačí mi na můj WhatsApp. Více info v aktualitách na web stránkách školy. Děkuji.

Přeji krásný den

 

21.4.


Milé děti,

počasí nám opravdu přeje. Bude zase krásný den, tak honem pojďte vše napsat, ať můžete ven.

 

Úkoly:

slabikář -  str. 96

M -str. 47 -upsala jsem se na str. 48, tu ještě nedělejte, omlouvám se. Napíši ještě pát metodických pokynů, je to nová látka.

Většina dětí potřebuje důkladně vysvětlit postup. Některé děti sčítají rozkladem, aniž by si to uvědomovaly.

Sčítání s přechodem přes 10:

a) Dejte dětem 8 stejných předmětů, přidejte 4. Ať předměty spočítají. To není pro děti problém.

b) Děti položí do řady 8 předmětů, přidají 4 odlišné na konec této řady. Počítají po jedné, řeknou nakonec znění příkladu, 8+4=12

c) Kdo má počítadlo - Odpočítají 8 kiluček, mezera, 2 kuličky,

druhý řádek 2 kuličky. Děti vidí celou desítku a rozloženou 4.

d) Dítě si musí uvědomit, že dočítá do 10. Tedy 8+4 je 8+2+2. Zpočátku mohou psát i do prac. sešitu tento rozklad. Nebo na papír vedle. Je to těžší učivo, můžeme si dovolit pozastavit. Dejte mi zpětnou informaci, komu to nejde. Potřebuji vědět, jak na tom jste. Pravděpodobně počkáme v prac. sešitu a úkoly budou na onlinecviceni.cz. Musíte mě požádat o připojení do skupiny. Úkoly se vám načtou, až po připojení.

Ukažte dětem číselnou osu, na ní uvidí rozklad 8 +2 =10, 10+2=12

 

písanka - str.28 - Na poslední řádek slova, která se nejméně povedla.

prvouka - str. 65

 

Vážení rodiče,

na onlinecviceni.cz se přihlásil další žák, mám radost, že děti pracují.

Už začíná být dětem dlouhá chvíle, je to náročné a to i pro vás. Tak se držte.

Prosím ještě rodiče, kteří se nevyjádřili k otázce, zda máte zájem dát od 25. května své dítě do školy, abyste tak neprodleně učinili, stačí mi na můj WhatsApp. Více info v aktualitách na web stránkách školy. Děkuji.

 

 

20.4.

Milé děti,

jak jste prožily víkend? Počasí bylo krásné, tak věřím, že na zahrádce a bylo to určitě fajn. Už  si čtete zajímavou knihu? Jestliže ne, měly byste se po nějaké podívat, brzy budete určitě číst všichni.

 

Úkoly:

slabikář - str. 95 - upozorněte děti, že slabiky zní " bje, pje, vje,", ale odlišně se píší.

Přečtěte si boční lištu. Děti zapíší 6 slov do cvičného sešitu, od každé nové slabiky  libovolná 2 slova.

Přečtěte si úkoly na spodní liště. Děti plní úkoly rovnou při čtení textu.

Hra - Písmenka domů - vyložte na stůl z desek velká tiskací písmenka. Děti napíší ke každému písmenku tiskacímu  velké psací písmeno zvlášť na kartičku papíru. Na povel "Písmenka domů " soutěžíte, kdo dřív nashromáždí více dvojic  písmenko tiskací - psací. Hru si upravte dle libosti, píši vám různé náměty, aby učení bylo zábavnější.

M - opakování. Kdo může, vyzkoušejte cvicenionline.cz. Kdo nemůže opakovat na cvicenionline, nevadí,  opakujte libovolné příklady na + - do 20 bez přechodu 10 na papír nebo do sešitu.

Písanka - str. 27

 

Vážení rodiče,

pokračuji z voláním přes Skype, jen to trvá, než se dostanu ke všem. Zatím všechny děti plní úkoly perfektně.

Někdo si ještě nepřišel pro sešit na ČJ.

Přeji krásný den

 

17.4.

Dobré ráno milé děti,

mám radost, že se některé děti zapojily do onlinecvicení. Dnes tam opět přibyly úkoly, je jich více než včera, protože jsem si všimla, že někteří měli hotovo velmi rychle, což mě samozřejmě těší. Věřím, že časem budou děti přibývat.

Děti, čeká vás volný víkend, tak pojďme rychle na to, ať máte úplné volno.

Úkoly:

slabikář str. 94  - ve cv. 2 děti píší do cvičného sešitu.

hra - Vyslovujte slovo bez 1 slabiky, ztratila se. Děti hledají řešení. Např. "Lá"   dítě:"Láďa", vy:"Ně", dítě: "koně, někdo" atd...

 

AJ - zopakujte si čísla 1 - 10

cíl:How old are you? I´m seven.

Doplňkové učivo:

Happy birthday! Are you six? How many candles on your cake?

 

uč. str. 42 - děti si prohlédnou obrázek. Ptejte se: Co chybí z 6 narozeninových slov? (the card)

What number is on Jack´s badge? How many candles are there on the cake in picture 2? And in picture 3?

přepis nahrávky:

1. Happy birthday , Jack.

Thank you.

How old are you?

I´m seven.

2. But look - six candles.

I´m not six! I´m seven!

3 Aha! That´s better! One, two, three, four, five, six, seven! I´m seven today!

 

prac. s . str. 37

Děti si vytvoří návrh vlastního dortu a odznaku.

Vy se ptáte:  How old are you? Dítě: Seven.

Vy: Good. Write the number seven here. (Kolik je ti let? 7. Dobře, napiš sem číslo 7. )Ukážete na  odznak. Draw seven candles. ( Namaluj 7 svíček.) Ukážete na dort.

 

Prv - Pracujte dle návodu dole na stránce 64.

 

Vážení rodiče,

na DM software jsem umístila odkazy na zajímavé stránky. Odkazy najdete na VÝUKA - VÝUKOVÉ ZDROJE - ÚLOŽIŠTĚ VÝUKOVÝCH ZDROJŮ.

První odkaz je na volnočasové aktivity, které děti právě zvládnou doma během těchto  "zdravotních prázdnin". Myslím, že klíčení jarních rostlinek, výroba  modelíny, slizu a dalšího kouzlení děti zaujme.

Druhý odkaz je na písničku, kterou děti znají z AJ - Whatś in my bag.

Výborné je Rádio Junior, velmi doporučuji prohlédnout. (Skoro školní vysílání z pokojíčku Vendy a Fráni je i pro starší děti - slovní druhy, vyjmenovaná slova.) Další zábava, písničky, kouzla, příběhy a pohádky, mnoho zajímavostí i pro prvňáčky.

Čtvrtý odkaz je na malé poučení o koronaviru pro děti. Kdo se bojí, jsou tam obrázky, kde se z problému dítě alespoň vykreslí.Víte-li někdo o zajímavém videu, zábavném i poučném, budu ráda, když mi dáte vědět.

Přeji všem klidný a slunečný víkend, pevné zdraví.

 

 

16.4.

Dobré ráno děti,

dnes máte nejen klasické úkoly, ale také dobrovolné úkoly na onlinecviceni.cz. Již mám ve skupině 7 dětí.  Budu ráda, když vás zaujmou a budete je procvičovat.

Myslím na vás, jste velmi samostatné a šikovné děti.

Úkoly:

slabikář - str. 93 -Napište si na kartičky DĚ, TĚ, NĚ.  Zvědněte DĚ - říkejte např. děda, děkuji, děti....Půjde-li to vyzkoušejte stejně tě, ně. Můžete dětem přečíst pomalinku cokoli, zastavujte se u slov, kde je dě, tě, ně, děti zvedají kartičky.  Např.:Děti dělají na dědu kuk. Matěj letí na kutě, zítra krmí labutě. Skleněnka skleněná se někam zakutálela. Ve třídě máme Matěje a Vojtěcha....

M - str. 46 - stránka je obtížná a zábavná. děti počítají metodou pokous - omyl  ze zdola nahoru,aby našli cestičku jednou k výsledku 10, potom 20. Na papír tak vypočítají spoustu příkladů, hodí se jen některé.

písanka - str.26

Vážení rodiče,

úkoly na onlinecvicení.cz jsou zadaná, můžete však libovolně různá cvičení podle potřeby přidávat, některým dětem tento způsob procvičování může vyhovovat.

Umístím na DM software nějaké zajímavosti, budu vás brzy informovat.

Přeji krásný den.

 

15.4.

Dobré ráno milé děti,

dnes je středa a to máte vždy málo úkolů. Proto je dobře, když si třeba přečtete s maminkou nebo s tatínkem něco z knížky, která vás baví a potom vyprávíte, co jste přečetly. Tak pojďme na to.

Úkoly:

písanka - str.25

M - str. 45 - u slovních úloh začínáme psát zápis. První a druhou informaci známe: celkem 20, z vyšších tříd 9. Třetí informaci hledáme... mladší děti? Děti zapíší příklad s výpočtem a po znovupřečtení otázky zapíší odpověď. Takže u třetího řádku, kde hledáme odpověď, je vždy otazník, aby děti věděly, co počítáme.

Vážení rodiče,

na onlinecviceni.cz jsem založila pro naši třídu skupinu "broučkové". Připojte se prosím na portál onlinecviceni.cz, zaregistrujte se, vyčkejte potvrzovací email, který přijde na vámi zadanou emailovou adresu. Následně klikněte na na ikonu skupina, do vyhledávání zadejte název broučkové a požádejte o připojení do této skupiny. Po obdržení vašeho emailu zaregistruji vaše dítě do této skupiny. Následně již budete otevírat po přihlášení svůj profil a sledovat úkoly pro své dítě. Dnes ještě žádné úkoly nezadávám, stačí tento :-).

Přeji  všem pevné nervy a klidnou mysl.

 

14.4.

Dobré ráno milé děti,

určitě jste si hezky užily velikonočních svátků, jen je škoda, že mi to nemůžete ve škole vyprávět. Vyběhaly jste se na zahradě a jste připravené dopoledne pracovat na úkolech do školy.

 

Úkoly:

slabikář - str. 92 - u cv. 2 zapište slova do svých nových sešitů (děti si je již většinouu mne vyzvedly), které nadepište ČJ - cv. Jsou to cvičné sešity z ČJ.

Dětem, kterým stále dělá problém rozlišit měkké a tvrdé slabiky napište slova na doplnění  z cv. 1 na kartičky. Děti, kartičky třídí podle tvrdých a měkkých slabik. a) Slova vidí a třídí je podle i/y, potom správně čtou. B) Slova jim čtete, děti je podle sluchu třídí a potom kontrolují správnost své odpovědi zrakem.

M - str. 44 - u cv. 2. - píší rovnou = výsledek.

cv-4. - trojúhelníky - červený 2+2ˇ=4, 2+1=3, tedy 4+3=7.Ve vrcholu čer. tr. je tedy 7. Dále např. ve vrcholu modrého trojúhelníku je 8.

Prv - str. 63

písanka - str. 24

 

Vážení rodiče,

snad jste si během netradičně prožitých velikonočních svátků dokázali odpočinout, nabrat síly.  Doufám, že jste všichni vpořádku, zdraví.

Pošlu vám na WhatsApp PIN, info k němu naleznete na webových stránkách školy v sekci elektronická vývěska.

Děti, které si chtějí více procvičovat učivo online, mají další možnost přihlásit se na stránce www.onlinecvicení.cz, kde vám zařizuji naši skupinu. Info vám dám co nejdříve (čekám na aktivaci účtu). Vzhledem k tomu, že děti jsou ještě malé a nemusí každému vyhovovat práce v 1. třídě na počítači, úkoly budou dobrovolné. Je to na uvážení vás rodičů, zda úkol dítě potřebuje, či ne. Pro některé děti je učiva akorát, pro některé moc, pro další málo. Někdo rád procvičuje ústně, někdo písemně s perem v ruce, někdo raději počítač. Máte tedy na výběr, protože prvňáčci individuální přístup určitě potřebují.

Mějte krásný den, pevné zdraví.

 

8.4.

Dobré ráno děti,

dnes je úkolů málo, budete to mít rychle hotové. Místo tělesné výchovy ve škole se určitě proběhnete venku. Od zítřka jsou oficiálně velikonoční prázdniny, volno máte až do pondělí, v úterý bude zase škola. Užijte si  velikonočních prázdnin přesto, že se nemůžete navštěvovat. Velikonoce jsou krásné, budete-li malovat vajíčka, pošlete mi foto na WhatsApp, budu ráda.

Mějte se moc krásně, buďte hlavně zdraví..

Úkoly:

písanka -str. 23

M - dopočítat na str. 42 barevný sloupeček odčítání, str.43 - cv. 1 (Děti mají mince v příloze, někdo je poztrácel, v tom případě nakreslete dětem varianty mincí, aby se lépe orientovaly.)

Hra činky: namalujte činky   0--------------0, do prvního kruhu napište např. 12+1, do druhého14-1, vysvětle, že obě koule mají vážit stejně. Potom pod činku pište neúplné příklady. Takže např. 15-3 = 10+     , dítě doplní 2.

Vážení rodiče,

jsem opravdu ráda, že všechny děti, se kterými jsem již mluvila, se díky vám rodičům, pravidelně připravují do školy. Ještě mi všichni neposlali email kontakt, prosím nezapomeňte na to.Tentokrát si opravdu přejeme, aby velikonoční pomlázka přenášela zdraví a energii. Děkuji všem za hezkou komunikaci a spolupráci, přeji pokud možno veselé a krásné velikonoční svátky.

 

7.4.

Dobré ráno děti,

tak pracujete každý den na úkolech? Víte, že je to potřeba. Jste velmi samostatné děti a moc vás chválím.

 

Úkoly:

slabikář - str.91 -

můžete si zahrár pexeso s písmenky. Hra: Vystřižená písmenka z desek odeberte, vždy pro písmenko - dvě kartičky. Rozhodněte se, která písmena zařadíte. Určitě ta, kde dítě chybuje, nebo kde si není jisté, kde dlouho přemýšlí. Kartičky položte písmenkem dolů, uspořádejte do pravidelné mřížky a hrejte pexeso. Můžete hrát pexeso slabik - musíte si je vytvořit.

- ni/ny - znovu použijte polštářek a kámen, nebo pro změnu jakýkoli měkký a tvrdý předmět - peříčko a hrnek - dítě si samo může vymyslet dvojici předmětů.

M - str. 42 - Barevný sloupec příkladů vpravo ještě nepočítejte, bylo toho příliš.

Přidáváme slovo "O kolik?" Tedy: " 4 je menší než 7. O Kolik?" Rozdíl píší děti do kroužku. "Číslo 4 je o 3 menší než číslo 7."

Názor - Děti staví stejně velké kostky jako komín. Postaví vedle sebe komín ze 7 a vedle ze 4 kostek. Vidí a řeknou:"Číslo 7 je o 3 větší než číslo 4." Nebo "Číslo 4 je o 3 menší než číslo 7." Můžete na stejném principu použít počitadlo, stejně velká víčka od PET lahví...

Prv - str. 62

https://edu.ceskatelevize.cz/delka-dne-a-jeho-cleneni-5e44229fe173fa6cb524ace0

https://edu.ceskatelevize.cz/hodiny-5e4421d8e173fa6cb524a8ac

https://edu.ceskatelevize.cz/jak-spravne-cteme-hodiny-5e44229fe173fa6cb524ace2

písanka -  str.22

 

Vážení rodiče,

kdo mě ještě nekontaktoval emailem, potřebuji hned poslat váši aktuální adresu. Je to nařízení paní ředitelky, kontakt je potřebný pro zasílání důležitých informací. Prosím za rychlé zaslání info na bohinova@centrum.cz , děkuji vám.

Kdo potřebuje, můžete mi samozřejmě napsat vaše dotazy, připomínky.

Jestliže někdo najde zajímavý odkaz na ČT edu, budu ráda za info a dám vědět na webové stránky vám rodičům.

Mějte se co nejlépe.

 

 

 

 

6.4.

Dobré ráno děti, venku je krásně, tak pojďte si všichni udělat rychle úkoly, ať můžete ven. Myslím na vás, věřím, že vám to jde velmi dobře.

Úkoly:

slabikář - str. 90

M - str. 41

písanka - str. 21

 

Vážení rodiče,

chvilku jste si odpočinuli od školních povinností, vím, je to náročné. Myslím nejen na děti, také na vás.

( Překročím trochu rámec svého působení, ale spokojený rodič znamená spokojené dítě :-). Kdo potřebuje trochu zharmonizovat tělo i duši, doporučím vám cvičení na You tube boho beautiful např.:

https://www.youtube.com/watch?v=Dt2FyFYRmesYoga

(ranní, večerní, s posilováním, kardio...), pilates.... kdo má home office, potřebuje vypnout .... stojí za to vzít si karimatku ven brzy ráno před snídaní a bude vám hned krásně.)

Přeji všem hezký den.

 

 

3.4.

Dobré ráno děti,

dnes budete s rodiči trénovat hodiny, tak se těším, až mi předvedete, že je dobře umíte. Po úkolech si krásně užijte volných dnů.

Úkoly:

písanka - str. 20

Prv - str. 61 - Hodiny můžete využít k objasnění časového plánu dne, což se vám bude pravděpodobně hodit. Děti se obvykle učí :"Čtvrt, půl, třičtvrtě, celá, pověz mi ručičko, kolik to dělá." Rým se dobře pamatuje.

AJ - uč. str.41 děti pojmenují věci z obrázku - barva a podstatné jméno. Např.  an orange candle, a yellow present.... Potom vysvětlíte dětem, že Spike a Ruby hrají hru. Ruby si vybere obráze

Copyright © 2010-2020 Základní škola Hudlice
Developed by Kinet