Vítáme Vás na stránkách Základní školy Hudlice

Naleznete zde kompletní informace o naší škole, rozvrhy hodin, připravované školní akce, fotogalerie, učební materiály, aktuality, veškeré kontaktní údaje a mnoho dalšího.
Přejeme příjemné procházení našich stránek a doufáme, že se Vám zde bude líbit.

Výuka

Kalendář akcí

předchozí   Srpen 2020   další
PoÚtStČtSoNe
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 

1. třída

30.6.

Vážení rodiče a milé děti,

školní rok jsme hezky zakončili, chtěla jsem vám moc poděkovat za krásné květiny a dárečky. Všechny mě moc potěšily a mám je doma vystavené. Děkuji a přeji všem krásné prázdniny.

 

29.6.

Vážení rodiče, milé děti.

Vzhledem k mimořádné situaci jsem se rozhodla předat dětem vysvědčení tak, abyste své děti měli možnost vidět a užít si tak předávání vysvědčení v 1. třídě. Zároveň děti, které jsou na distančním vzdělávání nevstoupí do školy a vy rodiče tak nepřicházíte o finanční podporu za tento den.

Shromžďujeme se tedy v čas již dříve avizovaný, vysvědčení předávám v 7.15 h u hlavního vchodu do školy, na chodníčku před školou. Prosím rodiče, aby se postavili na místo vyhrazené pro parkování auta, děti budou stát podél školy na chodníku pod okny naší třídy. Prosím, abyste nevstupovali na protilehlou část schodiště, musíme umožnit dětem z dalších tříd bezproblémový přístup do školy. Zároveň vás žádám o dodržování všech bezpečnostních pravidel souvisejících s dopravou na silnici i zvýšeným dozorem nad bezpečností svých dětí.

Přeji hezký zbytek dne.

28.6.

v pondělí 29.6. máme v plánu jít na výlet, vše však závisí na počasí, bude-li evidentně pršet, zůstáváme ve škole. Šli bychom po naučné stezce lesem, směr Otročíněves.

S sebou vhodné oblečení, pláštěnku do batůžku, svačinu, pití, penál.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vážení rodiče, milé děti,

děti již mají prakticky volno, vše je hotovo. Myslím, že odpočinek si již zaslouží děti i vy, rodiče.

Přeji hezký den.

 

 

Vysvědčení

Vysvědčení bude vydáváno 30. 6. 2020. Nejedná se o vzdělávání, žáci nebudou děleni na skupiny.

Časový harmonogram předávání vysvědčení pro 1., 2. a 5. třídu:

7,30 - 7,45 vstup do budovy

7,45 - 8,30 předávání vysvědčení, odevzdávání učebnic

Časový harmonogram předávání vysvědčení pro 3. a 4. třídu:

8,45 - 9,00 vstup do budovy

9,00 - 9,45 předávání vysvědčení, odevzdávání učebnic

Žáci, kteří se vzdělávají z domova odevzdají při vstupu do budovy čestné prohlášení (ke stažení v dokumentech školy) o neexistenci příznaků virového onemocnění. Všichni žáci budou dodržovat platná hygienická nařízení. Nevyzvednutá vysvědčení budou vydána 30. 6. od 10,00 do 11,00 nebo po domluvě. Při vyzvedávání vysvědčení v náhradním termínu je nutno odevzdat učebnice.

Termín na přihlášení do školní družiny byl prodloužen do 26.6.2020.

 

 

25.6.

Pokračujeme ve výzdobě kapličky. Děti byly skvělé, krásně ji vymetly.

Dnes dopracujeme naše výtvarná díla a rozvěsíme je po kapličce.

Co ve čtvrtek s sebou viz 24.6.

Budeme vytvářet s dětmi a s p. uč. Sovovou velkou loď, která pluje kolem Země. Loď pošleme na výtvarnou soutěž. Pojali jsme ji jako loď, která pomáhá lidem na Zemi, vytvořili jsme tak projekt pomoci, která zahrnuje i péči o kapličku. Zitra vám poreferuji, jak se nám naše dílo daří vytvořit.

---------------------------------------------------------------------------------------

Dobré ráno milé děti a vážení rodiče,

je čas, který můžete zúročit povídáním si např. o tom, jak můžeme pomáhat lidem kolem sebe, planetě Zemi.

Jistě i opakování a procvičování toho, co je vám z 1. třídy prospěšné, je na místě.

Přeji všem hezký den.

 

 

24.6.

Na čtvrtek 25.6. dětem stačí penál a svačina. Kdo chce, může přinést svíčku, jednoduchou kytičku ze zahrádky nebo polní květiny. Nemáme však vázičky, stačí, když pošlete starší skleničku nebo menší zavařovací sklenici, vlastně cokoli. Děkujeme.

 

24.6. budeme čistit a zdobit kapličku. Dětem stačí penál a úklidové potřeby, svačina. Aktovku s učením nepotřebují. Doporučuji oblečení, které si případně mohou lehce ušpinit. S sebou smetáček a lopatku, někdo si může vzít hadřík. Můžete dát dítěti svíčku. Velké koště beru. Kapličku vymeteme, sesbíráme a uklidíme, co tam již nepatří. Budeme dopoledne též malovat obrázky a psát na ně poděkování. Kapličku obrázky vyzdobíme, děti se podepíší na velké dřevěné srdce od Jolanky.

Výlet na Svatou byl krásný. Děti veselé, příroda kouzelná, moc jsme si to všichni užili. Děti jsou zdatné, v soutěžích často předběhly druháky! Fotografie pošlu, až to stihnu, na web.

Vážení rodiče,

omlouvám se za pozdní zápis info, ale ještě jsem měla pracovní  povinnosti v pedagogicko psychologické poradně a zasednout k počítači jsem mohla až teď. Jestliže děti nebudou mít kvůli tomu smetáček (děti jsou však informované), nevadí, zaměstnám je i tak.

Přeji krásný den.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dobré ráno milé děti,

v kapličce je srdce, byla bych ráda, kdybyste tam zašly a podepsaly se na něj. Kdo chce, může namalovat hezký obrázek a pověsit jej tam. Tak ať se vám dílo podaří.

Víte, že kapličce říkáme kaplička Vděčnosti, protože ji nechali postavit chudí rodiče J. Jungmanna jako poděkování za všechny své děti. Proto i my se přidáváme a zamyslíme se nad tím, za co můžeme poděkovat. Vzpomínáte si, jak jsem vám vyprávěla, že děti v Africe nemají ani pero do školy? Že mnoho z nich sedí na zemi a nemají lavice ani židličky? Jak jsou rády, když dostanou bonbóny? Např. v Senegalu často spí děti na zemi v jedné místnosti i s rodiči. Děti mají mnoho sourozenců a ne všichni se vždy se mohou najíst. Rodiče často nemají práci.

Můžete se společně s rodiči zamyslet nad tím, za co všechno jste vděčni a napsat to a namalovat obrázek. Už se těším, že tam nějaký od vás přibyde.

 

Vážení rodiče,

budete-li mít chvilku, budu ráda, když s dětmi tuto činnost uděláte. Není to povinné. Nesmíme sdílet společné věci,  permanentní fix však nechám v kapličce za srdcem, když tam přijdete, jistě již všechny případné viry budou pryč. Je na vás, zda jej použijete.

Můžete si s dětmi opakovat učební látku, kterou nejvíce potřebují.

Všem přeji krásný den.

 

23.6.

Info k 24.6. viz výše

 


23.6. Jedeme na výlet na Svatou, děti si pohrají na hřišti a zase půjdeme přes les zpět.

Děti potřebují : batůžek, svačinu a dost pití, kšiltovku, vhodné oblečení.

Vracíme se na oběd do jídelny v běžný čas.

 

Učebnice jž mám téměř od všech dětí, které chodí do školy vybrané.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dobré ráno milé děti,

dnes máte jen málo úkolů. Můžete se tak těšit venku z hezkého počasí.

 

Úkoly:

M - ústně str. 60 - budeme na této stránce pracovat ve středu, můžete procvičovat již dnes

Trénujte s dětmi to, co jim jde v jakémkoli předmětu  nejméně.

 

 

22.6.

Zveme vás u příležitosti 5. výročí otevření rozhledny a rozloučení se školním rokem na rozhlednu Máminku

pátek 26.6. od 17 h:

 

  • hudba
  • nasvícení rozhledny
  • vuřty, klobásy, občerstvení

 

(Soutěže pro děti budou v sobotu.)

 

sobota 27.6. od 10.00-18.00h:

 

  • drobné soutěže pro děti, úkoly na stromech pro dospělé a děti na cestě od Varty na Máminku
  • občerstvení - vuřty, klobásy, pivo, limo

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

DÚ již nebudou. Děti odevzdají učebnici AJ a čítanku, vzadu uvedené jméno dítěte a školní rok.

 

Dobré ráno milé děti,

užily jste si určitě víkend. Dnes máme poslední stránku písanky a máme ji hotovou.

 

Úkoly:

písanka - str. 32 -  a máme hotovo

M - str. 59, online již nezadávám

 

Vážení rodiče,

Děti již odevzdají čítanky a učebnice AJ. Vzadu budou mít jméno a školní rok. Ve škole jsem od 7.00h, v 7. 15 nám začíná výuka, nehodí-li se vám tento čas, jednoduše dopoledne zaklepejte na okno třídy, vyřídíme to. Kdo nemá ode mne peníze, předám vám je. Čtvrtek je poslední den odevzdání učebnic.

Přeji všem klidný víkend.

 

19.6.

DÚ: naučit se tel. číslo na maminku nebo tatínka nazpaměť. Příští týden byste děti měly tel. č. již bezpečně znát. Ve středu se na něj zeptám, komu to ještě nepůjde, tak ve čtvrtek. (Pro děti je dobré znát zpaměti tel. č. kvůli jejich bezpečnosti a to nejen o prázdninách.)

Ráno budu ve dveřích školy vracet peníze za ŠVP a kroužky.

Vážení rodiče.

Při příležitosti 5. výročí rozhledny jsme se rozhodli v pátek 26.6 udělat malé rozloučení se školním rokem. Protože letos neproběhl Dětský den ani Velký pátek na rozhledně, připravujeme pro vás malé setkání u Máminky.  Od 17. h si můžete opéct vuřty, zakoupit klobásky, nápoje - pivo, limo. Za tmy bude nasvěcena rozhledna. Pro dobrou náladu vám zahrají trampové na kytary. Těšíme se příjemné setkání s vámi.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dobré ráno děti,

protože se blíží prázdniny, dostanete úkol, který patří do prvouky a zároveň vám pomůže, kdybyste se nedopatřením o prázdninách někde ztratily. Naučíte se telefon maminky nebo tatínka nazpaměť. Trénovat musíte několik dnů, příští týden byste měly tel. č. znát bezpečně. Tak ať vám dnes jde škola rychle, prvouku máte dnes v prac. sešitu tento školní rok naposledy.

 

Úkoly:

  • písanka - str. 31
  • M - str. 58
  • Prv - str. 78 a 79 - a máme hotovo, prvouka tím končí. (Zabývat se můžeme dle času libovolnými tématy, které nás osloví, dala bych vám příp. vědět pro inspiraci.)

 

Přeji hezký den.

 

18.6.

DÚ není

Vážení rodiče,

dnes ráno budu stát ve dveřích školy a při příchodu dětí do školy vám vracet  peníze za kroužky ( kdo zaplatil) a zálohu ŠVP. Koho se mi nepodaří potkat, v pátek ráno je další možnost.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dobré ráno milé děti,

dnes máte málo úkolů, budete mít brzy hotovo, tak se do učení s chutí pusťte,  můžete si tak jít brzy hrát.

 

Úkoly:

M - str. 57

písanka -str.29 a 30

(čítanku str. 30 a 31 jsme nakonec neměli, máte načteno dopředu.)

 

Vážení rodiče,

budu vám vracet peníze za kroužky (kdo platil) a zálohu na ŠVP. Potkáte mne ve dveřích školy ve čtvrtek a v pátek od 7.00 - 7.15h. Tento čtvrtek také odpoledne od 12.00- 13.00h. Máte-li s časy problém, domluvíme se individuálně.

Přeji všem hezký den.

 

17.6.

DÚ není

----------------------------------------

Dobré ráno milé děti,

dnes budete zase vypracovávat M, celá strana je velké opakování. Tak ať vám to jde dobře. Máte na procvičení připravenou navíc i  M online.

 

Úkoly:

čítanka - str. 30 a 31

M - str. 56

písanka - str. 28

Vážení rodiče,

raději ještě připomínám, že je čas zapsat dítě do družiny. Pro tuto chvíli je to pro 2. třídu úplně bez problému, ale počty jsou omezené, tak pozdější přihlášení nedoporučuji.

 

16.6.

DÚ: čítanka str. 32

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dobré ráno milé děti,

máte již oblíbenou knihu ke čtení? Kdo ano, je to moc dobře, kdo ještě ne, nic si z toho nedělejte. Až budete lépe číst, určitě si knihy také oblíbíte.

Úkoly:

ČJ - cvičný sešit diktát - Táta jede domů. Pavel má psa. Máma nese mísu. (Kroužek nad ů ještě děti neumí zdůvodnit, řekneme jim to. Zopakujeme, co se píše na začátku a na konci věty. Má-li dítě v diktátu chyby, snažíme se, aby si je našlo samo. Nejde-li to, zmenšete okruh slov, kde dítě chybu hledá.)

M - (Dnes není online cvičení, počítání je dost v prac. sešitu.)Dokončíme ve škole ještě  str. 54. Str. 55 je na známky, pouze vysvětlujeme zadání, případně uděláme společně první příklad pro názornost. Vyzkoušejte, do jaké míry dítě po přečtení zadání je schopno pracovat samostatně, musíme je tomu učit.

písanka - str. 27

čtení - oblíbená kniha nebo čítanka str.29, vyberte, co dítě více baví.

Vážení rodiče,

máte-li zájem o školní družinu, podívejte se do sekce školní družina.

Stránky nám ubývají, jste- li doma, zaměřte se hlavně na doladění toho, co dítěti jde nejméně. Psaní diktátu dělává problémy. Zapomíná-li diakritická znaménka (tečky, háčky), ale i na začátku velké písmeno, tečku za větou, časem se vše většinou vylepší. Nezná-li písmena, to je problém. Budu vám všem volat, jak se vám daří.

Přeji hezký den

 

15.6.

DÚ: M -barevné příklady dole na str.54, pouze ten, kdo je nedopočítal.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dobré ráno milé děti,

přes víkend nám pršelo a příroda vodu moc a moc potřebuje a my potřebujeme zase přírodu. Užily jste si hezky vikend? Myslím na vás, jak vám to jde.

 

Úkoly:

M - str.54 a online cvičení

čítanka - str. 28

psaní - str. 26

 

Vážení rodiče,

přeji všem hezký a klidný pracovní týden.

 

 

12.6.

Dobré ráno milé děti,

dnes si v AJ zopakujete slovíčka, která znáte. Budete se učit i nová z další lekce. Tak pojďte na to.

 

Úkoly:

  • písanka - str. 25
  • Prv - str- 76 a 77
  • AJ -cílové učivo - Is it a book?

 

How old are you?

I ´m seven.

 

prac. sešit str. 40 a 41

40/1 - děti říkajé slovíčka dle obrázků, dokážou-li je říci, vymylují si domeček. Nepovede-li se hned vše vyjmenovat, trénujte slovíčka, domalují si tedy domeček až to zvládnou.

40/2 Přepis nahrávky:

1. Is is a book?

2. Is it a shoe?

3. Is it a train?

4. Is it a bag?

5. Is it it a plane?

6. Is it a doll?

 

str.41

Samolepky nalepte do jednotlivých obrázků.

Uč.str. 46 a 47 je bonusova nahravka , není povinná.

učebnice str. 48

Trénujte slovíčka, uvedena jsou na str. 49 dole, nahrávku pošlu.

Můžete doma vyskládat jednotlivé předměty a pojmenovávat je.

Listening 21 zatím  dobrovolně.

Vážení rodiče,

přeji všem krásný víkend.

 

11.6.

DÚ: M - má ten, kdo nedopočítal barevný sloupeček příkladů str.53


Dobré ráno milé děti,

kdo včera dopočítal matematiku, má úkol v pracovním sešitě pro dnešek hotový. Můžete si opakovat na online, možná vám rodiče vymyslí příklady. Jestliže doháníte stránky, máte alespoň možnost M dopočitat. Jsem zvědavá, jak vám to hezky jde.

Úkoly:

M - str. 53 dopočítat, online cvičení

Prv - str. 74 a 75

písanka - str. 24

 

Vážení rodiče,

množí se mi dotazy, jak to bude s vysvědčením. Škola je do úterka 30.6. Zatím vám nic závazného k plánu nemohu nepsat, na ministerstvu se vše projednává. Až budeme vědět závazně, dostanete přesné informace. Děti budou muset vrátit učebnice a vyzvednout si kufříky na VVa PV. Z učebnic na vrácení je AJ a čítanka. Učebnice musí být čisté, nepoškozené, nepopsané, vzadu podepsané - jméno a rok 2019/20. Jestliže se rozlepují, tak zalepené. Kdy se bude vracet se také dovíte. (Zatím je pravděpodobné, že 30.6. po 9.00h budou úřední hodiny pro vyzvednutí vysvědčení, musí se však vrátit učebnice.) Až bude vše připraveno, budeme vám vracet peníze za zálohu ŠVP, kroužky a družinu. Samozřejmě vás budu informovat.

Přeji hezký den.

 

 

10.6.

DÚ:čítanka - str.27. Dobří čtenáři celou stranu, někteří mohou jen text od Žáčka.

 

Milé děti,

podle rozvrhu máme sice AJ, ale dnes ji vynecháme a pustíme se do ní jiný den. Písanku budete mít hotovou, pracujete-li dle plánu. Takže budete mít dnes rychle hotovo.

 

Úkoly:

čítanka - str. 24 a 25

písanka - opět str. 25 -ve škole jsme ji již nestihli celou

M - str.53

 

Vážení rodiče,

odčítání stále procvičujeme i na tabuli,  děti si potřebují zopakovat systém. Proto nezoufejte, když je to tak i u vás, je to normální.

Měli jsme proto 2 h M, takže v písance jsme nedokončili celou stranu. Máte-li hotovo, máte tedy náskok, děti budou rády, že mají o předmět méně.

Při odčítání se prvotně učí systém, který jsem vám vysvětlila. Máte-li však dítě, které počítá jinak a nemůže tento systém přijmout a počítá přitom rychle a správně, již jej nenuťte počítat takto. Má svůj systém a ten mu vyhovuje. Občas se to stává. Zpočátku se dítě naviguje systémem, který je osvědčený a většinový.

 

9.6.

DÚ: čítanka str.24, dobří čtenáři celou stranu, kdo ještě bojuje, tak polovinu strany. Prosím lísteček s potvrzením, že dítě četlo. Děkuji

 

Dobré ráno milé děti,

jak vám včera šlo odčítání? Jestliže ještě ne, nic si z toho nedělejte, půjde to. Proto se učíte. To byste přeci nemusely chodit do školy, kdybyste vše uměly. Komu to již jde, tak gratuluji. Dnes jsem jen některým dětem dávala počítat do 100, jen jsem to zkoušela a některé děti počítaly správně a bavilo je to. Děti mi povídaly, co dělaly o víkendu. Vy jste určitě také byly na zahradě, s kamarády, někdo u babičky a dědy, hrály jste si se zvířátky. Už se těším, až mi také budete vyprávět.

 

Úkoly:

M - str. 52, online cvičení

čítanka - str. 22

písanka - str. 23

 

Vážení rodiče,

Názorné odčítání pomocí knoflíků, kostiček lega - dětem, kterým to nejde automaticky. Trénujte 10-3, 10-5, 10-8 atd. Ptala jsem se např. Které číslo doplním do 10? 7a ? (3), takže 3 a ? (7),     8 a ? (2), takže 2 a ? (8).... Děti by měly říct  odpovědi rychle, již by tyto počty měly být zautomatizované.

Takže je to opět jednoduché. 12-5 se rovná 12-2 -3. Použijeme názornou ukázku - knoflíky.

 

 

8.6.

DÚ - mají jen děti, které nedokončily práci v M str. 51.

___________________________________________________________________________________________-

Dobré ráno milé děti,

určitě jste odpočinuté a máte hezké zážitky z víkendu. Tak nám půjde škola hezky od ruky. Pojďte se se soustředit a budete to hned hotové.

Úkoly:

M - str. 51 odčítání a online cvičení

ČJ - čítanka str. 20

písanak - str.22

 

Vážení rodiče,

myslím, že si s názorným odčítáním již poradíte. Napíši vám zítra více, čerstvé postřehy z přímé zkušenosti z vysvětlování jakéhokoli jevu v M jsou vždy nejlepší.

Přeji všem krásný a klidný týden.

 

 

5.6.

DÚ není

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Dobré ráno milé děti,

dnes vás čeká angličtina plná her, budete se hezky bavit, tak se máte na co těšit.

Po splněných úkolech vás čeká víkend, tak si volných dnů hezky užijte.

 

Úkoly:

 

  • Písanka - str. 21
  • Prv - str. 72
  • M - nemáme, ale zadávám online cvičení pro ty, kdo si chce M procvičovat.
  • AJ -

 

Cílové učivo - Jump! Dance! Shake! Clap! Stamp your feet! How old are you? I ´m seven.

Doplňkové učivo -When the music stops.... Freeze!(Zamrzni!/Zamrzněte!)

 

Uč. str.45 - Děti si prohlédnou obrázek, vysvětlete, že Spike a  Ruby jsou na oslavě, mají rádi tancování a hrají hru, kterou si taky zahrají.

Řekněte Stand up!

Začněte skákat :-) a řekněte Jump!

Potom tancovat a řekněte Dance! Projděte takto další slovesa - Shake! Clap! Stamp your feet! Děti vás napodobují.

 

Hra:

Řekněte Spike says..... např. jump! Děti musí začít skákat.

Když řeknete pokyn bez Spike says... děti musí musí zamrznout.

Pokyny říkejte hbitě, když dítě např. vyskočí a nemělo, vypadává ze hry. Hrajete-li jen ve dvojici, upravte si pravidla dle svého.

Např. pokyny může zase začít říkat dítě.

 

Písnička

V Anglii hrají děti tutu hru, jmenuje se Hudební sochy. Děti tancují, když uslyší Freeze! přestanou se hýbat.

Přehrajte písničku, děti se s seznamují s melodií.

Přehrajte písničku, zatancujte, mrzněte.

 

Listening 15 Přepis písničky:

Jump, jump, jump to the party music!

Dance, dance, dance to the party beat!

Shake, shake, shake to the party music!

Clap, clap, clap! And stamp your feet!

But when the music stops,

2x

Freeze!

 

prac. s. str. 67- vystřihovánka

Děti vystřihnou  vše dle tečkovaných linií - odznaky s čísly, dort. Pozor, svíčky zůstávají na dortu, neodstřihávat.

Potom podle naznačené linii pod svíčkami děti pečlivě přeloží papír, každá svíčka tey může být přeložena dozadu.

Vše vybarví.

Karty s odznaky položte číslem dolů.

Zeptejte se : How old are you? Dítě vybere odznak. Otočí a řekne např.:"I´m two."

Založte svíčky tak, aby byly vidět 2. "How many candles on the cake?"

 

Vážení rodiče,

užijte si hezky hru. Pohybové aktivity jsou samozřejmě na vás, děti si slovíčka spojený s pohybem a radostí lépe pamatují.

 

Přeji všem krásný víkend.

 

 

 

4.6.

DÚ: čítanka str. 23 Bobří hrad

_______________________________________________________________________________________________

Dobré ráno milé děti,

tak co, jak vám jde sčítání do 20 s přechodem přes 10? Poslala jsem vám tabulku, která vám pomůže se sčítáním, rodiče ji mají na WhatsApp. Pojďme na to.

 

Úkoly:

M - opakování - online cvičení nebo na papíru, ústně. Píší- li děti příklady na papír, dbejte na to, aby bylo + pod + a = pod =, tedy aby děti psaly do sloupců.

čítanka - str.19

písanak - str.20

 

Vážení rodiče,

má-li dítě problém s psaním diktátu a s přepisem z tiskacích písmen do psacích, věnujte tomu pozornost. Předepisujte tiskací slova, ať je děti opisují psace. Trénujte.

Přeji všem hezký den.

 

3.6.

DÚ: Děti mají úkoly rozdělené. Komu nešel dobře diktát, má diktát, kdo ho napsal výborně a velmi dobře má čtení libovolné knihy. Doporučuji část textu číst nahlas s vaší kontrolou.

Dětem, kteří to potřebují, posílám na WhatsApp fotografii pomůcky, kterou jsem si vymyslela a funguje velmi dobře. Doporučuji si ji vyrobit doma také. ( Info pro rodiče dětí na  distančním vzdělávání - jde o tabulku s řadou do 10, pod čísla dávají děti knoflíky, druhá řada je 11 až 20. Děti pomocí tabulky a knoflíků počítají, vidí, kolik přiloží knoflíků do 10, kolik do druhé desítky, výsledek je tady jednoduchý.)

Diktát: Eva má maso. Ivo jede domů. Teta mele kávu.

Kdo chce trénovat sčítání do 20 s přechodem navíc, může dobrovolně  na on line cvičení.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dobré ráno děti,

dnes máme středu a tedy  jen málo úkolů. Půjde vám to pěkně od ruky. Myslím na vás a věřím, že  vám to jde hezky rychle a lehce.

 

Úkoly:

M -  ve škole testy, opakování, kopíruji listy s příklady. Máte příklady podobného typu na online cvičení nebo nemáte-li ještě přihlášení, trénujte sčítání do 20 s přechodem přes 10 z libovolných příkladů.

čítanka - str. 18 a 19 - dole na stránkách jsou otázky, jedná se o rozvíjení slovní zásoby, schopnosti vyjadřovat se.

 

Vážení rodiče,

pokud postrádáta oblečení, boty, které si vaše dítě zapomnělo ve škole, určitě si přijďte do školy. Je tam hromádka věcí ze všech tříd.

Přeji hezký den.

 

2.6.

DÚ: Čtení - list papíru, číst nahlas. Dodržovat klesnutí hlasu na konci věty. Číst pouze text, doplňující otázky ne. Děti již budou dostávat domácí úkoly, protože jsme všichni sladění a můžeme pokračovat společně dál.

 

Úkol se týká dětí, které chodí do školy. Děti, které se učí doma napotřebují číst další list. Děti, které čtou ve škole určitě nejsou na čtení soustředěné po celou dobu čtení spolužáků stejně, jako kdyby četly samy celý text.

 

Dobré ráno milé děti,

dnes už mám pro vás přichystané i online cvičení, kde budete procvičovat i složitější příklady. Dúležitá je správnost, na čas se nedívejte. Komu to však jde už rychle a je mu vše jasné, na čas se dívám. Jste šikovné děti, jsem zvědavá, jak si s tím poradíte.

Úkoly:

M - str. 50

písanka str. 19

Prvouka - strana 71

Vážení rodiče,

online cvičení dělejte dle toho, zda to je již možné. Nespěchjte, když dítě ještě nerozumí principu sčítání s přechodem. Raději málo příkladů a pochopit to. Jestliže však již počítá, zvažte, jak moc to je zatěžující, nebo už prospěšné na procvičení.

Přeji hezký den.

1.6.


Dobré ráno milé děti,
jak jste se měly o víkendu? Chtěla bych vám všem popřát hodně radosti k Mezinárodnímu dnu dětí. Dnes je váš den, tak si ho něčím hezkým udělejte příjemným.

Úkoly:
M - str.49 - chcete-li procvičovat na online cvičení, lze si příklady vybírat a cvičit, jen nechodí k mé kontrole. Podle vývoje situace ve třídě budu opět zadávat cvičení místo našeho počítání ústního a na tabuli. Stále se nacházíme v přípravné fázi (na počítání do 20 s přechodem.).
čítanka- str.16 a 17
písanka - str.18

Vážení rodiče,
V M stále objasňuji princip sčítání, ale i odčítání do 20 s přechodem. Jestliže dítěti není jasný princip, osvědčilo se mi následující. (Já pracuji na tabuli, používám magnetické karty, popisuji tedy pro vás použitelnou obměnu.)
Připravte si 20 figurek (knoflíků, vystřižených koleček, lego kostiček). Ještě názornější je práce s 20 např kostičkami jedné a 20 kostičkami druhé barvy. Na papír napište do řady číslice 1 až 10. Pod každé číslo dejte figurku (knoflíky, vystřížená kolečka ...) jedné barvy. Pod každou figurku dejte další figurku, tedy druhou řadu po deseti druhé barvy. Máme 20 figurek. Pod tuto druhou řadu figurek můžete a nemusíte (záleží na pochopení dítěte) napsat číslice 11 až 20. Dítě si uvědomuje , že vidí první a druhou desítku.
Otázky pro děti.
Kolik máme figurek?
Je jednoduché počítat s 10. Kolik se rovná 10+ 2? 10+5? 10+8?...... Je to tedy jednoduché?
Protože je jednoduché počítat s 10, složité příklady (myslíme tím s přechodem přes 10, ale nemůžete dítěti komplikovat vysvětlení další informací) si upravíme, aby byly jednoduché.

Odeberte figurky, dítě položí do horní řady např. 8 figurek (ideálně v jedné barvě.)
Kolik se rovná 8+5?
Tady máme 8 figurek. Podej mi 5 figurek druhé barvy. Kolik doplním do 10? (Dítě položí 2 figurky.) Kolik mi zbývá? (Dítě položí 3 figurky.) Kolik se rovná 10+3? Kolik se rovná tedy 8+5? Nebuďte zoufalí, když pochopení nepřijde hned, nechte dítě manipulovat s figurkama. Manipulace jim pomáhá vytvářet matematickou představu. Nejde-li to stále, trénujte 10+3,10+4, 10+9 atd. Přijdou na to.
Potom trénujte - např. 7+6
Polož 7 figurek jedné barvy, vezmi si 6 figurek druhé barvy. Kolik doplníme figurek do 10? Kolik jich zbývá? Kolik se rovná 10+3? Kolik tedy 7+6?


Přeji všem hezký den.

 

29.5.

 

DÚ: Jen některé děti, ino máte na WhatsApp.

Situaci ve třídě ladím, vypadá vše dobře, děti jsou motivované, máme hezkou atmosféru.

______________________________________________________________________

Dobré ráno děti,

dnes se nebudete učit podle rozvrhu, ale podle toho, co je nejvíce potřeba. Pojďme na to, až budete mít hotovo, máte před sebou volný víkend.

Úkoly:

písanka - str.17

M - str. 49, online zatím není

slabikář - str.15

 

Vážení rodiče,

AJ se budeme učit až příští týden, bude to efektivnější jak k AJ, kdy si děti ještě něco z minulé hodiny pamatují a lépe se navazuje, tak k ostatním hodinám, kdy se zaměřuji na důkladné pochopení probírané látky v ČJ a M. Prv bude také příští týden.

Přeji všem pohodový víkend.

 

28.5.

DÚ:

mají jen některé děti, je volen individuálně. Koho se to týká, info máte na WhatsApp.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Dobré ráno milé děti,

jak vám šel včera diktát? Jestliže to byl úkol těžký, neobávejte se, budete trénovat a zvládnete to. Jestliže jste diktát zvládly lehce, je to velká radost pro vás i pro rodiče.

Úkoly:

čítanka - str.12

písanak - str.16. krátký diktát

M - str. 48 dokončit

 

Vážení rodiče,

včera jsem diktovala dětem náš první diktát. Dopadlo to většinou výborně, občas se objevily chybičky z nepozornosti. Některým dětem však diktát dělá problémy. Jestliže se to týká i vašeho dítěte, Je třeba děti znovu učit již probrané. Nepropojily si dostatečně písmo tiskací a psací. Kupte si písanku, můžete si pro některou však přijít i do školy, máme různé zbytky po pár kusech od všelijakých minulých písanek. Postupujte systematicky - např. psacím písmem napsané slovo pes - předepište před něj tiskací pes. Dítě píše a střídá psaní slova pes tiskacím a psacím písmem. Druhý den na jiný list papíru nadiktujte pes. Takto postupujte systematicky po všech písmenech abecedy. Opakujte, jinak to dítě zapomene.

M - počítání do 20 s přechodem - komu to nejde, udělejte dětem 2 řady kostiček nad sebou, každou po 10.

Např. 17- 8, vysvětlení - dole je 10 kostiček, nahoře sedm, to je 17. Odeberu z horní řady 7 kostiček, z dolní 1, říkám 17-7 se rovná 10, mínus 1 = 9.

 

27.5.

Dobré ráno milé děti,

myslím, že jste si chvilku odpočinuly, úkolů bylo méně. Dnes se zase pustíme do práce. Pojďme na to.

Úkoly:

M - vysvětlování - počítání do 20 s přechodem přes desítku.

čítanka str.11

písanka - str.15

Vážení rodiče,

píši dopředu, nevím tedy, jak se situace vyvine. Je to předpoklad, odpoledne vše upřesním a dopíši další postřehy. On line cvičení již jsem také zadala.

Přeji všem krásný den.

DOPŇUJÍCÍ INFORMACE:

ČJ diktát vět: Máma jede domů. Táta má kolo. Ela pije kávu.

M - str. 48/ cv.1, 2, 3

26.5.

Dobrý den,

stav učiva k dnešnímu dni

M - test znalostí, kontrola plnění úkolů z distančního vyučování. DÚ procvičovat sčítání a odčítání do 20 bez přechodu desítky.  On- line cvičení budou zadána v průběhu tohoto týdne.

ČJ čítanka str. 10 - prosím vysvětlit význam slov hrdost X pýcha, písanka str. 13,14

Lucie Šrámková dle instrukcí pí uč. Oličové

 

25.5.

Vážení rodiče,

průběh dnešní dopolední části byl s ohledem na situaci především o povídání s dětmi a jejich seznámení s organizací a pravidly.

Lucie Šrámková

 

23.5.

Dobrý den vážení rodiče,

 

1. den školy:

 

  • příchod 7.00-7.10 h
  • aktovka - s sebou všechny učebnice a prac. sešity, AJ nechte zatím doma
  • ručníky dětem nedávejte, děti se z hygienických důvodů budou utírat ruce do ubrousků poskytnutých školou.
  • s sebou svačinu
  • boty na přezutí
  • 2 roušky v igelitovém pytlíku
  • čestné prohlášení s datem 25.5. - najdte v dokumentech na webu
  • tabulku odchodů dětí za školy  -  v dokumentech na webu
  • lístek pro mne s jasným sdělením, zda dítě (uveďte jméno) jde nebo nejde na oběd.

Ráda bych poděkovala vám, všem rodičům, za hezkou spolupráci. Vážím si toho, opravdu jste tuto mimořádnou situaci zvládli skvěle. Pokračujeme dále, věřím, že to zvládneme, jak nejlépe dovedeme.


Přeji hezký víkend


 

22.5.

Dobré ráno děti,

dnes vás čeká hezký  příběh z čítanky a poslech AJ, kde si můžete krásně zopakovat vše, co jste se doma naučily.

Až budete mít hotovo, užijte si hezky odpoledne a celý víkend.

 

 

Úkoly:

 

  • čítanka - str.8  a část str.9-Celý text ukázky knihy Františka Nepila (Nezapomeňte říci dětem, že se tento spisovatel narodil v Hýskově, pohřbený je v Nižboře.)

 

Ptejte se dětí na obsah přečteného, dítě může vyprávět co přečetlo, pomáhejte otázkami.

 

  • Prv - str.70 - Kdo ještě neviděl naDM software prezentaci zuby (od minulé prvouky), podívejte se.

 

 

 

  • AJ -opakování formou poslechu -  posílám vám všechny poslechy, které jste neměli u sebe a trénovali pouze s mým přepisem. Teď uslyšíte rodilého mluvčího. Dětem nahrávku pusťte, zjistíte, zda vaše dítě rozumí. K textu se vracejte, překládejte. Moje přepisy v AJ najdete  stále na webových stránkách. Začínáme v učebnici listening 1 na str 38, končíme učebnice str.43. Musíte sledovat, kde je poslech. Např. v pracovním sešitě je poslech na str. 34 . listening 5. str.36- listening 8 atd.

  • M - ve středu jsem zadávala M online, nedopatřením se u vás však neobjevila, proto máte na onlinecviceni.cz připravené úkoly, přestože  dnes na rozvrhu M není.


Vážení rodiče,
nechtěla jsem dětem psát, že se na ně těším, protože by se mohlo stát, že by některému dítěti začalo být líto, že neuvidí kamarády. Tak jim to prosím vyřiďte, že se moc těším, budou mi povídat, jak se měly.
První den se téměř učit nebudeme, děti se musí se vším seznámit, s pravidly, s prostorem. Některé děti se budou potřebovat vypovídat, aby se cítily dobře.
V úterý se budeme učit. Předpokládám, že se můžu zastavit na čemkoli a  budeme se tomu věnovat do hloubky, vlastně opakovat. To ukáže až situace. Proto vám sice na úterý napíši jakýsi předpoklad, ale až následující den budu vědět, co jsme probrali ve skutečnosti.
První den přineste prosím čestné prohlášení s datem 25.5.2020. Ke stažení je na školním webu v aktualitách ze dne 5.5.
Doporučuji vám podívat  se v neděli na náš web. Dnes v pátek jsme ještě my učitelé ve škole  a nemohu vyloučit nové informace, které by se vám hodily. Vše podstatné však určitě víte.

Přeji všem hezký víkend.

 

 

21.5.

Dobré ráno milé děti,

dnes si prohlédnete novou učebnici, čítanku. Budete číst na první stránce hádanky, schválně, jestli je uhodnete. Můžete s malou nápovědou od rodičů.

 

Úkoly:

 

  • čítanka str. 6 - děti se musí naučit rozumět textu, který čtou. U hádanek je nechte přečíet otázku mluvte s dětmio tom, co si přečetli, zda rozumí otázce, jestli umí otázku říci jinými slovy.... potom nechte děti chvíli hádat, napovězte, případně po chvilce řekněte odpověď.

 

V textu vrabčák ať vám děti řeknou velmi stručně, o čem text byl. Většinou děti řeknou cca 2 věty, to je dobré, děti se teprve učí vyjadřovat.

 

  • M - online cvičení, Hejný str. 63 - Hejný přechod přes 10 neřeší, hned děti mají 11-2=

 

cv. 4 - první příklad - do čverečku číslici 3, do obdélníku 1 šipku vpřed, do čverečku číslici4

cv.5 - žlutá stavba - číslice 2 a 1

 

  • písanka - str.12

Vážení rodiče,

 

od příštího týdne budu učit děti navštěvující školu. P. uč. Šrámková nebude učit ve třídě děti, bude komunikovat s vámi rodiči, kteří máte děti na distančním vzdělávání. Bude vám podle mých informací zapisovat, co jsme se učili. Můžete se  se svými otázkami na mě po škole však obrátit.

Přeji všem hezký den.

 

 

20.5.

Milé děti,

dnes toho máte opravdu málo, tak se do toho pusťte, ať máte hotovo. Moc chválím všechny, kteří mi již recitovali, umíte Palečka moc hezky.

Úkoly:

písanka - str. 11

M - Hejný - str. 62 , online cvičení

 

Vážení rodiče,

máme nové info týkající se provozu školy.

Naše skupina - 12 prvňáčků, 3 děti z 3. třídy.

Příchod dětí (naší skupiny) do školy - 7.00-7.10 h

Výuka končí v 11.20 h, potom odcházíme na oběd.

Odpolední pobyt dětí ve škole je možný do 16.30 h.

Všechny kroužky jsou zrušené.

Obědy - budou teplé v jídelně, je nutné je  standartním způsobem objednat do čtvrtka.

Svačinu si dítě přinese z domu.

S sebou -  každé dítě bude mít 2 roušky uložené v pytlíku.

Nebudeme se učit dle rozvrhu, každý den bude ČJ, M, často Prv, z výchov nebude TV.

Záloha ze ŠVP vám bude vrácena.

 

Podrobné ino najdete v aktualitách na webu školy.

 

19.5.

Milé děti,

každé úterý máte hodně předmětů, protože ale hezky pracujete, máte dnes málo úkolů.

Užijte si sluníčka, zasloužíte si to. Nezapomeňte si dnes číst hezkou knížku. Z knížek se můžete dovědět spoustu zajímavých informací, můžete se pobavit zábavným textem. Tak pojďte na to.

 

 

  • čítanka - ještě jste si všichni nepřišli pro učebnici.

 

Děti si přečtou libovolný text ze své knihy. Doporučuji věnovat se výběru knihy. Vzbudit u dětí zájem o četbu je v současné době náročnější než kdykoli v minulosti. Vyplatí se vá investovat do výběru čas. Cílem je, aby dítě četlo rádo. Někdo zvládne číst sám, někomu pomůže, když se budete střídat. Četba by měla být pohoda, odměna, radost, postupně dle čtenářské zdatnosti sdílení společných chvilek třeba tím, že každý si čte svoji knihu (ne v počítači, mobilu). Můžete tento úkol nechat na večerní čtení, víte-li, že je to pro vaše dítě vhodné. (Pozor na únavu.)

 

  • M - cvičení online, Hejný - str. 61 - u cv. 6 - Děti píší číslice ze zelených panáčků do zelených sčítacích čtverců. Tedy nahoře 4,2, dole 6.

 

cv. 8 - 3 šipky vpřed, dopsat 1 šipku vzad = 4 šipky vpřed, 2 vzad. Jinými slovy 3-1=4-2

cv. 9 ....5 teček.....15 teček....

 

 

  • ČJ - Dotrénujte Palečka.  Budu volat a zkoušet Palečka, nebo mi nahrajte recitaci na WhatsApp a pošlete, záleží, jak vám to vyhovuje. Spojím se s vámi stejně, abych dětem řekla, jak se mi jejich recitování líbilo.

 

 

 

  • Prv - str. 69 - Dle zájmu se můžete podívat na DM software, je tam prezentace -  zuby, hezky vypracované info, které můžete použít při vyprávění vašim dětem o zubech. Rozhodně to neznamená, že se děti učí tyto informace z prezentace, je to podpora pro ujasnění některých info pro vaši potřebu, pro vyprávění dětem. Děti většinou kladou zvídavé otázky.

Vážení rodiče,
můžeme si dovolit odlehčenější den, myslím, že v tyto dny se hodí. Budu však zadávat úkoly z čítanky a ještě mi tu pár čítanek leží.
Všem přeji hezký den.



 

18.5.

Dobré ráno milé děti.

Jak jste se měly o víkendu? Věřím, že moc dobře a že jste trávily hodně času na čerstvém vzduchu, a tak jste připravené se pustit rychle do úkolů. V pondělí mi vždy chybí vaše vyprávění, co se dá dělat, až to půjde, budete mi vyprávět.

Úkoly:

slabikář - str 104 a 105 - rodokomen - vyplňte a popovídejte si s dětmi o tom, co to je rodokmen na další straně namalujte svůj širší rodokmen podle svého uvážení. Děti se cvičí v Palečkovi, kdo jej umí, pište mi, spojíme se přes WhatsApp. Od zítřka už budu volat všem.

M - Hejný str. 60 a online cvičení

písanka - str. 10, věty opište a na dva poslední řádky děti napíší: Běchovice jsou v Praze, Běstiny pod Hudlicemi. (Píší-li děti širší písmenka, nemusí se se tam vše vejít, ať napíší jen  slova s "Bě..." a co se dále vejde.)

 

Vážení rodiče,

ztra již budou děti potřebovat čítanku, všechny děti si ji u mne ještě nevyzvedly.

Rozhodování, zda dítě půjde či nepůjde do školy bylo pro mnohé z vás obtížné, čemuž rozumím, nakonec rozhodnutí  však padla. 12 prvňáčků jde do školy, 8 zůstává na distančním vzdělávání. Více informací budu mít až v úterý odpoledne. Všichni jsme se jistě rozhodli podle nejlepšího svědomí, bude to dobré, zvládneme jak školu netradičně ve třídách, tak distanční vzdělávání.  Hlavně, že jsme všichni zdraví. Přeji hezký den.

 

15.5.

Dobré ráno milé děti,

už jsem některé z vás zkoušela z Palečka, jste šikulky.

Dnes vás čeká zajímavá hodina AJ. Poslala jsem rodičům nahrávky, které posloucháme vždy ve škole. Tak si to hezky užijte, můžete si nahrávky pouštět opakovaně a dobře všemu rozumět. Až uděláte dnešní přípravu do školy, máte krásné víkendové volno, tak pojďme na to.

Úkoly:

 

  • slabikář str. 103, docvičování veršované pohádky

  • Prv - str.68, na DMSoftware máte odkaz na Byl jednou jeden svět - Ústa a zuby

  • AJ

 

cílové učivo :

What´s that?   Co je to?

Is it the radio?    Je to radio?

birthday card - přání k narozeninám

Happy birthday (to you)! Přejeme Ti šťastné narozeniny!

Doplňkové učivo:

My turn now! Teď jsem na řadě já.

 

učebnice - str.44

Děti si prohlédnou celou stránku.

Pusťte jim nahrávku, poslala jsem vám ji na WhatsApp.

přepis nahrávky:

Polly:What´s that? Is it the radio?

Jack: No

J: Is it the television?

P: No!

P: Oh, it´s birthday card

Daisy: žvatlání

P: Open the card, Daisy. Please!

D: žvatlání

P: Oh, please

(celá verze Happy Birthday)

Jack: Happy birthday to you!

Happy birthday to you!

Happy birthday , dear Polly!

Happy birthday to you.

Polly: My turn now.

Happy birthday........dear Jack......

 

Přehrávejte si celý příběh,

přeložte si jej,

děti opakují věty dle nahrávky,

zahrajte si podobný příběh.

 

prac. sešit - str. 39 - děti říkaji slova anglicky, ukazují na všechny obrázky.

Vysvětlete dětem, že uslyší zvuky věcí vyobrazených na této stránce. Povzbuzujte děti, ať říkají:  It is a car. Atd.

Pusťte nahrávku.

přepis nahrávky:

1.

(zvuk auta)

What´s that? - tato otázky se opakuje

2. zvuk kola, 3. vlaku, 4. televize, 5. kytary, 6.letadla, 7.bubnu,8. praskajícího balonku

Potom pusťte nahrávku znovu, děti napíší čísla k obrázkům, pusťte znovu a společně zkontrolujte.

 

Vážení rodiče,

děkuji za rychlé odpovědi týkající se docházky dětí do školy. Nové informace budete mít na našich webových stránkách. Poslala jsem vám nahrávky na WhatsApp, je to velmi praktické, děti slyší rodilého mluvčího.

Přeji všem krásný víkend.

 

 

14.5.

Dobré ráno moje milé děti.

Už se nemůžu dočkat, až mi příští týden zarecitujete Palečka. A také, až mi budete číst. Zjistila jsem, že jste udělaly opravdu úžasný pokrok, jste moc šikovné. Dnes vás čeká ve slabikáři tajemný tvor Yetti, je to vysoký chlupatý tvor z hor,  podobný pravěkému člověku.

Úkoly:

 

  • slabikář - učíme se poslední 3 sloky Palečka. V úterý počítám, že vás budu kontaktovat přes WhatsApp, děti mohou Palečka zarecitovat i s pantomimou, kterou si mnozí pomáhají k lepšímu zapamatování.

 

- čtení str.102

 

  • M - online cvičení nebo M Hejný - celá str. 59 -cv.5 -Děti spojují číslici v horním a dolním řádku tak, aby součet byl 10.

 

cv 8 - Děti vybírají číslice podle barvy, tedy oranžové číslo do oranžového čtverečku tak, aby splňoval daný součet. Veďte děti k tomu, aby si umístěné číslo z nabídky škrtly.

 

  • písanka - str. 9

 

 

Vážení rodiče,

 

  • můžete mi dát vědět, že vaše dítě je připraveno zarecitovat Palečka. Budu volat nejdříve těm, kteří mi dají vědět, že jsou připravení. Už se těším.
  • prosím o znovu vyjádření k tomu, zda vaše dítě půjde do školy 25.5.. První vyjádření mám od všech, druhé, kdy jsou již známé bližší okolnosti, ještě nemám od všech. Datum bylo do 18.5., ale požádala bych vás o dřívější vyjádření - optimálně dnes, musíme připravit ve škole celý plán a bez informací od vás to nejde. Máte-li nejasnosti, volejte. Budu vás dnes kontaktovat, děkuji vám za pochopení.

 

 

13.5.
Dobré ráno milé děti.


Dnes je středa, tento den máte vždy málo úkolů. Moc se těším, až vás zase uslyším a vy mi přes WhatsApp zarecitujete Palečka. Možná někdo předvede i pantomimu, která vám pomáhá si rýmy zapamatovat. Už se opravdu moc těším. Tak pojďme na dnešní úkoly.


Úkoly:


Písanka  - str. 8. Děti se dále učí básničku, celkem je to zatím 6 slok.


M - online cvičení a Hejný str. 58 - Děti samy čtou slovní úlohy. (doplnění - O kolik? O 2.-důležité je o.)

 

Vážení rodiče,

děti již brzy odloží slabikář, někteří jste se ještě nedostavili pro čítanku. Budeme ji potřebovat cca ve středu. 
Palečka se budeme od čtvrtka učit již celého, příští týden si děti poslechnu, už se těším.


Přeji hezký den.

 

12.5.

Dobré ráno milé děti,

máme sice chladnější dny, ale příroda si potřebuje odpočinout,  přivítala by déšť. Můžete si číst a užít si to. Myslím moc na vás, jak jste šikovné, že to tak s rodiči zvládáte. Velká pochvala všem.

Úkoly:

slabikář  - učíme se včerejší 3 sloky Palečka. Děti přečtou a vypracují druhou polovinu str. 101.

M - Hejný str. 57, online cvičení

Prv - str. 67

písanka - str. 7 - Slova se  přepisují psacím písmem (doplňují tiskacím).

 

Vážení rodiče,

doporučuji vám zapojit děti do onlinecviceni, děti nemusí udělat všechna cvičení, ale seznámit se s postupem a počítat tímto způsobem už prospěje všem. Je možné pracovat v prac. sešitu Hejného i na PC. Přístup je však stále možný individuální.

Přeji hezký den.

 

 

11.5.

Dobré ráno milé děti,

jste pořádně vyběhané a odpočinuté? Věřím, že ano, tak nám to půjde hezky všechno od ruky. Pojďte na to.

 

Úkoly:

slabikář - učíme se další 3 sloky Palečka. děti přečtou na str. 101 prvních 5 slok.

M - Hejný str.56 nebo online cvičení.

písanka - str. 6 , text děti nejen doplňují, ale také pečlivě obtahují, tím si fixují správný tvar a sklon písmen.

 

Vážení rodiče,

všem přeji hezký pracovní týden.

 

7.5.

Dobré ráno milé děti,

dnes máte poslední školní den v tomto týdnu,  užijete si krásné 3 dny volna.  Myslím na vás, pamatujte si hezké zážitky, budete mi je vyprávět. Kdo rád maluje, můžete mi namalovat obrázek, co rády děláte, jak se bavíte. Obrázek mi můžete poslat WhatsAppem, poslat poštou, přinést, když si půjdete pro čítanku nebo i jindy.  Těším se na ně.

Úkoly:

 

  • slabikář - znovu přečíst celého Palečka, umět výborně 3 sloky. Příští týden se děti budou učit Palečka dále. Postup bude rychlejší, už byděti  měly mít Palečka načteného.
  • M - online cvičení nebo Hejný str. 55 - šipka zpět znamená mínus. tedy cv. 5 žlutý rámeček přečtu jako 4-1 se rovná 2 (doplním 2 šipky vpřed )+1, modrý rámeček čtu jako  4-2 (doplním 2 šipky směr zpět)=3-1 atd...
  • písanka - str. 5  - Slova pište opakovaně až do konce řádků.

 

 

Vážení rodiče,

přečtěte si prosím v aktualitách metodické pokyny MŠMT týkající se otevření škol 25.5.2020.

Děkuji a přeji hezky prožitý prodloužený víkend.

 

6.5.

Dobré ráno milé děti,

dnes je středa, to máte "broučkové"  vždy téměř odpočinkový den, tak si to pojďte užít, jste šikovné a zvládnete to krásně.

 

M - Hejný - str. 54 nebo online cvičení  - některé děti dělají Hejného i online cvičení, doporučuji ušít úkoly dítěti na míru, víte teď nejlépe, co vaše dítě  potřebuje a zvládne.

písanka - str. 4 a řekněte si i básničku Palečka 3 sloky. Někdo už lehce trénuje dál, není to nutné, času dost příští týden

 

Mohlo by se vám hodit:

Odkazy:

M -názorné sčítání a odčítání do 20    https://skolakov.eu/matematika-1-trida/scitani-a-odcitani-do-20

Prvouka - režim dne - http://rysava.websnadno.cz/prvouka_1.roc/rezim_dne2.htm

části lidského těla - http://rysava.websnadno.cz/prvouka_1.roc/telo1.htm

 

Vážení rodiče,

přeji vám krásný den.

 

5.5.

Dobré ráno děti,

myslím na vás, jak vám to všechno doma  jde. Mohu jen chválit a obdivovat, protože jste velmi šikovné děti.

Mávám vám  na dálku. Pojďte se do toho pustit, ať máte vše hotovo.

 

Úkoly:

 

  • slabikář - dnes se můžete opět učit veršovanou pohádku Paleček a jeho kamarádi, stále platí do "...šišku neunese." Děti mohou znovu celou pohádku číst.
  • M -online cvičení nebo

 

Hejný - str.53 - cv. 11 -vhodné pro děti, které mají ještě problém s počítání přes 10.  Děti mohou doma skládat číslo 11 z fazolí, čočky, žetonů.

cv. 6 a cv. 7 spolu souvisí. Děti postaví 1.podlaží (to je přízemí) z modrých kostek a do tabulky napíší číslo 3 do prvního sloupce dolu (tedy 1. podlaží- modrá)., protože se stavba skládá ze 3 krychlí a všechny jsou v 1. podlaží. Potom postaví zelenou stavbu. To je vlastně schodiště, v tabulce bude 3. podlaží - 3,     2. podlaží - 2,     3. podlaží 3,    celkem zelených ve všech patrech bude tedy 6 (šedý čvereček). Atd. Budete-li ioplňovat správně, celkem v 1. podlaží bude 13, v 2.podlaží 6 a ve 3. podlaží 3 kostičky.

cv. 8  - rozdělení čísel - do posledního rozdělte č. 11.

cv. 9 - Dejte dětem více čtverců na stříhání, baví je to, rozvíjejí svoji představivost.

 

  • písanka - str. 3

  • prvouka - str. 66

 

 

Vážení rodiče,

upřímně i vás obdivuji a děkuji, že všichni děláte pro své děti maximum, co  to jde.

Přeji všem hezký a klidný  den.

 

 

4.5.

Dobré ráno milé děti,

po třech volných dnech jste odpočinuté a vše půjde rychle. Dnes se můžete  těšit na poslech veršované pohádky Paleček a jeho kamarádi.

 

Úkoly:

 

  • slabikář str.100 - přečtěte dětem celou veršovanou pohádku, potom čtěte společně s dětmi, ukazujte přitom při čtení jednotlivé prsty.

 

Práce s textem - viz info dole na stránce. Navíc Děti podrthnou všechny jména všech pěti kamarádů. Vysvětlete dětem, co je to sloka (část básničky, složená je z rýmů...),  co rým (zvuková shoda na konci veršů...).

Tuto pohádku by se děti za běžných okolností učily nazpaměť. Bylo by to jednodušší ve škole, protože neustálým opakováním by ji téměř uměly a doma byste vše jen doladili. Považuji ji za takový základ, že se ji děti budou učit i v těchto podmínkách. Půjdeme na to pomalu, děti si nakonec poslechnu přes WhatsApp. Zatím se od zítřka pusťte do prvních 3 slok, tedy po slova - ...sám však šišku neunese. Na naučení těchto 3 slok mají děti čas do čtvrtka, tedy jinými slovy do neděle. Času dost.

Děti by měly v pohádce vidět příběh, potom si verše zapamatují lépe. Ptejte se např.: Co chtěl Paleček po mamince? Proč mu jeho přání nemohla splnit? Jaký úkol tedy Paleček dostal od maminky? Jaký byl asi les, do kterého Paleček šel? atd.

Učení básničky podpoříte, bude-te li ji doprovázet gesty. Potom sloku několikrát zopakujte.

Od začátku básničku recitujte s určitou intonací, která dítěti pomůže si dané verše dobře zapamatovat. Např. Zvolejte : "Mámo. usmaž kobližky!" Potom přísně: "Až mi dojdeš na šišky!".

Můžete dětem pustit na You Tube Čtyři pohádky ze špalíčku veršů a pohádek. Možná najdete na jiné adrese  přednes, který vás více zaujme. (Dovedu si představit "milejší", ale nenašla jsem.)

Jestliže chcete některé děti rozesmát a pobavit, pusťe jim na You Tube  Palecek.Jeho.Kamarádi. Ale nedoporučuji pouštět opakavaně, jen pro zajímavost :-).  Poslech by mohl u některách dětí zvýšit atraktivitu pohádky.

 

  • M - Hejný - str. 52 nebo cvičení online

 

 

 

  • písanka - str. 2

 

 

Vážení rodiče,

přeji vám klidný pracovní týden a ať vám jde učení s dětmi co nejlépe.

 

30.4.

Dobré ráno děti,

v M Hejného vás čeká prima cvičení, vlastně hra. V písance zase, protože je to další díl, trochu jinak uspořádané stránky, je to zajímavější. A slabikář? Za chvíli budeme na konci a budete umět číst úplně všechna písmenka, je to úžasné, konečně si užijete knížek, čítanky a budete vše stále rychleji číst. Až vše splníte, čekají vás krásné tři dny volna.

 

Úkoly:

 

  • slabikář -  dočtěte a dopracujte str. 99
  • M -  online cvičení nebo

 

Hejný -  str. 50 - nebojte se herních cvičení, podporují rozvoj představivosti, logiky, tvořivosti, samostatnosti, děti se nebojí nalézat netradiční řešení, chybovat a zkoušet. Jsou to důležité životní docednosti. S chutí do toho, v klasické M tento druh cvičení není častý.

 

  • písanka - zelená písanka díl 4. (v krabici ze školy), str. 1, obrázky děti vymalují - malování pomáhá uvolňovat ruku - příprava na psaní.

 

 

Vážení rodiče,

navštívila jsem naši třídu a přivezla si domů všechny pytlíky s tělocvikem, které tam prvňáčkům zbyly. Děti si je měly odnést domů, mnou i v družině byly o tom informovány, avšak zůstalo jich tam viset hodně. Dala jsem je tedy všechny v domnění, že nebudou zaprášené, do naší  třídy. Zaprášené jsou velmi, potřebují vyprat, vyčistit. Zároveň jsem vyzvedla čítanky, které budeme po slabikáři potřebovat.

Vyzvedněte si tedy prosím čítanku, případně pytlík na TV u mne doma. Čítanku budeme potřebovat někdy v týdnu od 11.5.

Přeji všem krásný prodloužený víkend.

 

29.4.

Dobré ráno děti,

dnes vás čekají neobvyklá písmenka, Hejný nebo online cvičení, pusťte se do toho, ať máte brzy hotovo.

 

Úkoly:

slabikář str. 99 - rozdělte si stránku individuálně dle potřeby na polovinu, druhé polovině  se budete věnovat zítra.

M - onlinecviceni

nebo Hejný - stránky úmyslně přeskakujeme, téma je probrané, jen učivo upevňujeme. str. 49 - červený rámeček  je vlastně 1+3=4.

 

Vážení rodiče,

ještě potřebujeme upevňovat s dětmi sčítání do 20 bez přechodu. Přehled o situaci mám,  volím adekvátní tempo. Děkuji všem za hezkou spolupráci.

Pěkný den

 

 

28.4.

Dobré ráno děti,

také jste včera začaly školu pomalinku a nešlo to od ruky? Jestliže to tak bylo, nic si z toho nedělejte, nebyly jste v tom samy. S kým jsem mluvila, všichni to tak měli. Dnes to půjde hezky zlehka, pojďme na to.

Úkoly:

 

  • slabiká
Copyright © 2010-2020 Základní škola Hudlice
Developed by Kinet